سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کسی‌که خود را ممثل اسلام می‌داند، هرگز به نظام سرمایه‌داری و دموکراسی حکم نکرده؛ فقط اسلام را تطبیق می‌کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

کسی‌که خود را ممثل اسلام می‌داند، هرگز به نظام سرمایه‌داری و دموکراسی حکم نکرده؛ فقط اسلام را تطبیق می‌کند!

(ترجمه)

خبر:

اردوغان در یکی از کمپاین‌های انتخاباتی‌اش چنین بیان نمود: «آقای کمال، خدا حافظ تو و همراهانت. این‌ها از کی دستور می‌گیرند؟ این‌ها از تروریست‌های کوه‌های قندیل دستور می‌گیرند؛ اما ما از اوامر الله دستور می‌گیریم. آیا همه برای دفن نمودن شان در روز ۱۴مه حاضرند؟! من در این شکی ندارم.»  (منبع: Haber7، 05/03/2023)

تبصره:

اردوغان دیگر داستانی برای ارائه به مردم ندارد؛ او با احساسات مسلمانان بازی می‌کند. علاوه بر این، اردوغان پروژه‌های اخیر را هریک پس از دیگری برای پیروزی در انتخابات قریب الوقوع، که در 14 می برگزار می‌گردد، افتتاح نمود. او از احساسات مردم سوء استفاده کرده، انتخابات را نزاعی بین حق و باطل و بین فروشندۀ شراب و فروشنده جای نماز و نزاعی بین پایمال کنندۀ جای نماز و کسی‌‌که بر آن سجده می‌کند، توصیف می‌کند. وی می‌گوید مخالفانش نماینده شیطان اند و از شیطان دستور می‌گیرند و خودش نماینده حق است و از الله دستور می‌گیرد.

اما حقیقت اینست که رهبران و احزاب سیاسی سیکولار موجود در ترکیه نمایندۀ حق نبوده، بلکه نماینده‌گی از باطل می‌کنند. این‌ها از الله سبحانه وتعالی دستور نگرفته، بل از انگلیس و امریکا دستور می‌گیرند؛ زیرا کسی‌که از الله سبحانه وتعالی دستور می‌گیرد، مسیر و منهجش قرآن و سنت بوده؛ در حالی‌که مسیر و منهج رهبران و احزاب سیکولار ترکیه دیموکراسی و قبله شان امریکا و انگلیس می‌باشد.

بنابر این، نزاع بین احزاب سیکولار و دیموکرات موجود در ترکیه نزاع بین نیروهای باطل است، نه نزاع بین نیروهای حق و باطل! به عبارتی، کشمکش بین کشورهای استعمارگر کافر، یعنی امریکا و انگلیس می‌باشد. تنها تفاوت شان دراینست؛ محافظه‌کاران، که ستون فقرات شان را حزب عدالت و توسعهٔ طرفدار امریکا و حزب جنبش ملی(ائتلاف مردمی) به اصطلاح اسلام‌گرایان نرم و خشک اندیش اند، تشکیل می‌دهد. این‌ها هویت واقعی سیکولار خود را با تظاهر به اسلام پنهان کرده و از اسلام به عنوان ابزاری برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های امریکا استفاده می‌کنند.

در مورد کمالیست‌های نرم و خشک اندیش، که ستون فقرات شان را حزب جمهوری‌خواه خلق طرفدار انگلیس و حزب خوب(ائتلاف امت) تشکیل می‌دهد، باید گفت که آن‌ها با استفاده از بیانیه‌های اسلامی و کلماتی‌که با علم متناقض اند، می‌خواهند گذشته تاریک خود را از چشم مردم دور نگهدارند؛ درحالی‌که سینه‌های شان مقبرۀ نفرت از اسلام است. بنابراین از اسلام منحیث ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی اربابان خود استفاده می‌کنند.

خلاصه این‌که یک تیم با بازی‌های به ظاهر اسلامی دلقک ماهر و متخصص است و دیگری به دنبال تبدیل شدن به یک شعبده باز "اسلامی" می‌باشد. اما هر دوی آن‌ها یک هدف دارند و آن تضمین تداوم شیطان و طاغوتی‌که نماینده‌گی از سکولاریزم و نظام دموکراتیک می‌کند، وجلوگیری از به قدرت رسیدن نظام اسلامی(خلافت) است.

سخنان اردوغان به کمال قلیچ‌دار اوغلو، که در خبر به آن اشاره کردم، اعتراف صریح اردوغان است که ثابت می‌کند آنچه ذکر کردم، درگیری بین مزدوران امریکا و انگلیس است، و به شکلی بازگو نمود که همه بدون کوچک‌ترین توجهی فریبش را خوردند.

از سوی دیگر، این لفاظی اردوغان گفتمانی است که با واقعیت موجود در ترکیه در تضاد است؛ زیرا اردوغان آنطور که خودش ادعا می‌کند، در همه زمینه‌های زنده‌گی از خدا دستور نمی‌گیرد؛ مثلاً در قوانین مربوط به اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی، نظم اجتماعی و تعلیم و تربیه. اگر اردوغان از الله سبحانه وتعالی دستور می‌گرفت، به جای کم کردن سود(ربا) آن را به طور کامل از چرخه اقتصاد حذف می‌کرد و با روسیه و امریکا؛ دو دشمن اسلام و مسلمانان دوست صمیمی نمی‌بود، سکولاریزم را در تعلیم و تربیه و دموکراسی را در محاکم تطبیق نمی‌کرد و هرگز به شراب خواری و زنا اجازه نمی‌داد...!

نفوذ سکولاریزم و دموکراسی در زمینه‌های مختلف زنده‌گی در دوران حاکمیت اردوغان مشهورتر از آن است که احدی آن را انکار کند. ما در اینجا قصد نداریم جزئیات را به تفصیل بیان کنیم، بل آنچه را که ذکر نمودم، مشتی از خروار است.

کسی‌که خود را پاسدار اسلام می‌داند، باید اسلام را در تمام شئون زنده‌گی مراعات نماید؛ همانطور که رسول الله صلی الله علیه وسلم و خلفای راشدین رضی الله عنهم چنین کردند. نه این‌که فقط ادعا کند! طریقه تطبیق آن خلافت است، نه دموکراسی. مادامی‌که خلافت وجود ندارد، سخن دستور گرفتن از الله سبحانه وتعالی و تطبیق اسلام به دور از جنبه عملی بوده؛ بلکه توهمی بیش نیست، از فریب مردم فراتر نمی‌رود! مسلمانان نباید در این دام گرفتار شوند و از کسانی‌که از بیانیه‌های اسلامی سوء استفاده می‌کنند، بپرهیزند، تمام طرف‌های انتخابات را تحریم کنند و چیزی تحت نام "ضرر کم تر" زمانی‌که هردو جناح ضرر و شر اند، وجود ندارد. چنان‌چه امکان ندارد از بطن گرگ بره‌ای تولد شود.

الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ﴾ (فصلت: 33)

ترجمه: چه کسی خوش گفتارتر از آن کسی است که دعوت به سوی الله می‌کند، عمل صالح انجام می‌دهد و می‌گوید: من از مسلمانانم؟!

نویسنده: أرجان تکین باش

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه