سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حمله به هویت جوانان کشمیر
بسم الله الرحمن الرحيم

حمله به هویت جوانان کشمیر

خبر:

به روز شنبه 24 سپتامبر 2022م، مجلس متحده علما (MMU) - ترکیبی از گروه‌های مذهبی و اجتماعی در درۀ کشمیر- گفت که برای تضعیف هویت مسلمانان در کشمیر اقداماتی صورت گرفته است. این مجلس نشستی را در مسجد جاما سرینگر ترتیب داد تا در رابطه به تلاش‌های اخیر مبنی بر آغاز خواندن سرودهای هندو و سوریا نامسکار در نهادهای آموزشی دره، بحث و گفت‌گو صورت گیرد.

تبصره:

در یک تلاش ناچیز، مبارزات 75ساله‌ای مسلمانانی را که در تحت ظلم و سرکوب دولت هندو به سر می‌برند، ذهنیت افراطی‌ عنوان کردند تا احساسات اسلامی و هویت مسلمانان را در منطقه خنثی بسازند.

این اقدامات همان مسیری را دنبال می‌کند که چین و فرانسه برای از بین‌بردن افکار و عقایدی‌که مسلمانان را در برابر اعمال تحقیرآمیز و ترس‌افگنی آن‌ها، که به هدف کنترل امت در سطح جهانی بکار می‌بندند، قوی و نیرومند می‌سازد.

سخنگوی مجلس متحده علما (MMU) گفت که یک قطعنامه مشترک برای ابراز نگرانی عمیق و جدی در خصوص تلاش‌هایی‌که در جهت تضعیف هویت مسلمانان این دره مقدس صورت می‌گیرد، صادر گردیده است. مجلس از فعالیت‌هایی‌که از طریق مدارس/ مکتب‌ها و نهادهای آموزشی در جهت پیش‌برد اهداف و برنامه‌های هندوتوا در کشمیر صورت می‌گیرد، شدیداً اظهار تأسف می‌کند. تحت نام یوگا و نماز صبح، دانش‌آموزان را مجبور می‌کنند تا "بهاجان" سر دهند و گاهی هم از آن‌ها خواسته می‌شود، سوریا نامسکر را انجام دهند. این امر از مواردی است که شدیداً با اساسات عملی دینی ما در تناقض قرار دارد.

مجلس متحده علما (MMU)  از دولت خواست که فوراً دستورات خود را واپس گرفته و این اقدامات را متوقف سازد و گفت: «پدر و مادرها! اگر فرزندان شما در مدارس/مکتب‌های دولتی مجبور می‌شوند که در فعالیت‌های غیراسلامی شرکت کنند، شما باید از رفتن فرزندان تا به مدرسه/مکتب صرف‌نظر کنید! ما از آموزگاران مسلمان می‌خواهیم که از ترویج چنین فعالیت‌های غیراسلامی جلوگیری نموده و ایمان و عقیده خود را ارجحیت دهند.»

ضرورت عصر تنها ردِ اعمال جدید فرهنگی نیست که بالای فرزندان ما تحمیل می‌شود؛ بلکه بکارگیری نظام جامعی است که امکان آن را می‌دهد تا نه تنها نظام آموزشی، بلکه تمام نظام‌های اسلامی را مورد اجرا قرار دهیم. مدارس اسلامی در بریتانیا به همین مشکل مواجه اند که در آن کارمندان دولتی بررسی می‌کنند که آیا استندردهای جدید در شیوه‌های آموزشی رعایت می‌شود -که منجر به تعارض با هویت اسلامی جوانان، به ویژه در رابطه به مسائل هویت‌جنسی و روابط اجتماعی گردد- یا خیر؟ ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که هدف و مسئولیت جوانان حمل دین حق به سایر نقاط جهان است؛ واقعیتی‌که دشمنان اسلام به خوبی از آن آگاه اند. ما من‌حیث پدر و مادر باید به فرزندان خود راه راست، جنت و ضرورت خلافت را نشان دهیم که از خلوص و پاکی علم و دانش حفاظت می‌کند.

﴿وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ﴾ [توبه:٧١]

ترجمه: مردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند.

نویسنده: عمرانه محمد

عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: حذیفه مستمر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه