شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فریادخواهی دیوارها و ساحات مسجدالاقصی و اهل قدس برای آزادی
بسم الله الرحمن الرحيم

فریادخواهی دیوارها و ساحات مسجدالاقصی و اهل قدس برای آزادی

خبر

نیروهای مسلح رژیم یهود متعاقباً کارکنان مخصوص مسجدالاقصی را از پرداختن به هرنوع کاری اعم از؛ تنظیف و یا ترمیم ناحیه شرقی مسجد مانع شدند.

منابع قدس صحنه­ی المناکی را که مربوط به داخل مسجدالاقصی و به طور دقیق مربوط به ناحیه شرقی آن است، نقل نموده اند، به گونه‌ای که در آنجا خاک­ها و اشیاء نابکار از سال­ها بدین­سو موجود است و علت آن را می­توان؛ عدم دسترسی اوقاف اسلامی به آنجا  و هم‌چنین عدم اجازه بیرون آوردن آن­ها از آنجا را بر شمرد.

هر روز منطقه الاقصی با عملیات ویرانگری از سوی ده­ها باشنده صهیونست مواجه می­شود، که هدف شان تخلیه مسجدالاقصی از نمازگذاران و محافظان آن می­باشد.

باشندگان صهیونست در آنجا قصد ادای مراسم یهودیت را می­کنند و برای مدت­های طولانی در آنجا می­نشینند و حتی بعضی اوقات کار به جای می­رسد که در منطقه بول و قضای حاجت می­کنند.

از سال 1996م. پروژه­های آبادانی و شهرسازی تحت اشغال قرار گرفت تا اوقاف اسلامی از آبادانی و بازسازی سلب صلاحیت شود و اولین برنامه آن در اخیر سال 2000م. به صحنۀ اجراء در آمد.

زمانی­که نیروه­های اشغالگر از بیرون آوردن اجزاء آخری فرو ریختگی دیوار که در اثر باز کردن دروازه­های بزرگ مصلی اموی بوجود آمده بود، منع کردند، آن فروریختگی­ها در ساحات زراعتی زیتون در شرق مسجدالاقصی مبارک ریختانده شد، به این دلیل که ضررش کمتر و در عین زمان راهی بوجود می­آید برای اخراج آن. این فروریختگی­ها تا به امروز همچو کپه­ای باقی­ست، که بارزترین روزنه را برای صهیونست­ها و اشغال ایجاد کرده تا ناحیه شرقی الاقصی مبارک مورد هدف قرار گیرد.

درماه ژانویه 2019م نیروه­های اشغالگر صلاحیت ترمیم و بازسازی دیوار جنوب غربی اقصی را سلب نمودند، سپس در عین سال در ماه می صلاحیت ترمیم(الخلوة الجنبلاطیة) در صحن گنبد الصخره را نیز سلب کردند.

 اشغالگر تلاش می­ورزد که ساحات اقصی را تقسیم کند و این تقسیم را تا باب الرحمة ادامه دهد و نمازگذاران را از محوطۀ آن به علت فروریختگی­های متراکم باز دارد.

اکثریت مردم قدس در سال 2019م بازگشایی مصلی را بر اشغالگر تحمیل کردند. وی تلاش ورزید که مجدد با استفاده از ابزاری هم‌چو بند کردن، تبعید کردن، زندانی کردن و لت­و­کوب کردن آن را مسدود سازد، اما با شکست مواجه شد. (منبع: مرکز خبررسانی فلسطین)

تبصره

رژیم صهیونست یهود مسجد الاقصی را تنها یافته است، بی‌حرمتی به آن را مباح می­داند، باشندگان و لشکریان آن را علیه مسلمانان در سرزمین مبارک قدس به فجیح­ترین حالت تحریک می­کند. این برنامه و نقشۀ شان که مسلمانان را از مسجد الاقصی بیرون می­رانند، چنان حالتی را پدید آورده است که هر مسلمان با دیدن مسجدالاقصی در آن حالت جانگداز و رها شده در غفلت، نابودی و ذلت در تمام عرصه­ها، متأثر شده و اشک در چشمانش خشک می­شود.

در عرصه آبادانی و عمرانی، فروریختگی و پاشیدگی مسجدالاقصی نمایانگر ذلت اهل قوت و نیرو می­باشد؛ همان کسانی‌که آن را به این شکل رها نموده اند که این شکل نتیجه دست برداشتن شان از آن است، بنابر این، دیوارهای مسجدالاقصی، ساحات، عبورگاها و اجزاء آن؛ حالت نسیان و کوتایی را نسبت به سفرگاه رسول الله صلی الله علیه وسلم تجسم می­کند. بنابر این، نزدیک است که تو فریادخوانی دیوارها و ساحات آن را بشنوی که امت و نیروهای زنده آن را برای نجات خود و اعاده هیبت خود از طریق آزادسازی و عمرانش توسط نماز و تکبیرات نصر به فریاد می­خواند.

در عرصه سیاسی، در نظام­های حاکم در سرزمین­های اسلامی هیچ اثر و وجودی در نقشه سیاسی عملی آن­ها از مسجدالاقصی و سرزمین مبارک قدس یافت نمی­شود و هم‌چنین در آن هیچ تذکری از پاک­سازی سرزمین قدس و مسجدالاقصی از یهود پلید وجود ندارد، این در حالی­ست که در بیانات سیاسی هیچ تذکری از آن نمی­رود و دسیسه­سازی­ها بخاطر تثبیت رژیم یهود ادامه دارد تا باشد که از طریق اشغال دو دولت؛ قسمت اعظم سرزمین مبارک قدس تحت تصرف رژیم یهود در آید.

راه‌حل بنیادین برای مسجد الاقصی که حالتش چشمان و دل­ها را اشکباران می­کند و صحنۀ یورش بردن روزانه به آن حالت امت نابوده شده را که چشمانش را در برابر بی­حرمتی به سفرگاه رسول الله صلی الله علیه وسلم می­پوشاند تجسم می­سازد. راه حل بنیادین فقط اینست که امت باید نیروی سلب شده خود را بازخواهد و حکام خائن را از ریشه برکند و خلافت بر منهج نبوت را که عزت و کرامتش را باز می­گرداند اقامه نماید؛ خلافتی‌که رونق و عظمت مسجدالاقصی را باز خواهد گشتاند و آن وقت شما آوازهای نصر و تکبیر را بلند نموده و مسلمانان از هرگوشه و کنار تحت بیرق­های اسلام بسوی قدس مبارک حرکت می­کنند و برای جهان بازگشت بهترین امت را که برای مردم خلق شده است به جایگاه حقیقی‌اش اعلان می­کنند و هم‌چنین بازگشت مسجد الاقصی برای اهل و جایگاهش را نیز اعلان می­کنند، این مأموریت لشکریان امت اسلامی است که الآن زمانش فرا رسیده که حرکت کند و نداء الله سبحانه وتعالی را لبیک بگوید و ساحات سفرگاه رسول الله صلی الله علیه وسلم را نصر و یاری دهند.

نویسنده: دکتور مصعب ابو عرقوب

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه