شنبه, ۲۱ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ارتش‌های امت اسلامی مسئولیت دارند تا به فریاد انسان‌های نیازمند لبیک بگویند
بسم الله الرحمن الرحيم

ارتش‌های امت اسلامی مسئولیت دارند تا به فریاد انسان‌های نیازمند لبیک بگویند

(ترجمه)

خبر:

دفتر سخنگوی ارتش در توضیح ویدیوی پر بینندۀ جسد مثله شده می‌گوید: «کسانی که در این ویدیو حضور داشتند، هیچ ارتباطی با هیچ یک از اجزای (نبرد عزت ملی) اعم از نیرو‌ها و بسیجیان نداشته و هم‌چنان هیچ کدام لباس نیرو‌های مسلح را به تن ندارند. نیرو‌های مسلح به عنوان نیرو‌های ملی حرفه‌ای تعهد و پایبندی همه جانبۀ خود را به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و آیین‌های جنگی تجدید می‌کنند.» (منبع: الشرق، 7می 2024)

تبصره:

تعهد و پیبندی قطعی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و آیین‌های جنگی، به عنوان نیرو‌های ملی حرفه‌ای، از مثله کردن بدن یک انسان خطرناک‌تر است؛ زیرا این پایبندی است که ما را در گرداب جنگ بیهوده و ساختگی انداخته که برای هیچ انسانی خدمت نکرده و هیچ ربطی به انسانیت ندارد؛ بلکه هر روز برای ما ثابت می‌شود که مدعیان این حقوق و آیین‌ها غیر از منافع خود در قدرت و حاکمیت چیز دیگری را نمی‌بینند. اما در مورد حمایت از انسان و انسانیت، باید از زنان، دختران و اطفالی بپرسید که هرگز شاهد چنین تعدادی از افراد مسلح نبودند و در عین زمان می‌بینند که این ارتش‌های تا دندان مسلح از حمایت‌شان عاجزند! چنانچه از خانه‌های‌‍شان آواره شدند و خون‌شان به مجرمان، قاتلان و جنایتکاران مباح گردید و هیچ احدی در کنار ایشان ایستاده نشد!

آن‌چه از آن به عنوان حقوق بین‌المللی بشردوستانه یاد می‌شود؛ همان چیزی است که جنگ را شعله‌ور ساخته، اسلحه و روابط لوجستیکی را تأمین می‌کند؛ زیرا دولت‌هایی که بر این قانون سیطره دارند، به انسانیت توجهی نداشته و فقط به فکر منافع خود خواهانۀ خویش هستند و هیچ شخصی در میان آن‌ها نیست که بخاطر حمایت از بشریت فعالیت کند.

جنگ‌هایی‌که فعلاً شعله‌ور است سقوط نظام سرمایه‌داری را نشان می‌دهد و حتی در بین مردم ساده و عادی‌شان، در قلب کشور‌های سرمایه‌داری فروپاشی این نظام قابل ملاحظه است. مردم‌شان در دانشگاه‌ها در حمایت از غزه راه پیمایی می‌کنند؛ همان غزه‌ای که توسط لشکر‌ها و انسان‌دوستی مدون در قوانین دروغین بین‌المللی حمایت نشد.

اتفاقاتی‌که  در حال جریان است، ارتشیان مخلص را ملزم می‌کند تا به پرسش‌هایی که بشریت با زبان حال و قال مطرح می‌کنند پاسخ دهند. آیا وقت آن نرسیده که از خواب و غفلت بیدار شوید، از این خیانت دست بکشید و انسانیتی که در غزه، سودان، شام و تمام سرزمین‌های جهان به شما نیاز دارد را یاری کنید؟!

بلی ارتش‌های امت اسلامی فقط و فقط مسئولیت‌شان اینست تا به فریاد انسان‌های نیازمند لبیک بگویند؛ زیرا این توانمندی را دارند تا بشریت را از سقوط و هرج و مرج نظام سرمایه‌داری و قانون‌های دست‌ساختۀ‌ آنان نجات دهند؛ زیرا الله سبحانه وتعالی شما را به انجام این مکلفیت امر کرده و فرموده است:

﴿وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا﴾ [بقره: 143]

ترجمه: و هم‌چنین شما را امتی میانه (برگزیده) گردانده‌ایم تا بر مردم گواه باشید و (نیز) تا رسول (الله سبحانه وتعالی) بر شما گواه باشد.

و در جایی دیگری الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللّهِ﴾ [آل عمران: 110]

ترجمه: شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدید آورده شده است، (که) با کار شایسته فرمان می‌دهید و از کار ناشایست باز می‌دارید و به الله ایمان دارید.

این آیات خطابی بر ادای مسئولیت و لازم بودن وظیفۀ‌تان است.

همانا پدران شما امثال خالد و قعقاع جهان را رهبری می‌کردند و فرماندهان و پیشوایان روی زمین بودند، خیر اسلام و انسانیت را به سوی جهانیان به دوش کشیدند و از قوانین و فرهنگ‌های خشک و فرسودۀ بیزانس، روم و فارس متأثر نشدند و چه‌بسا برای زنده ماندن دیگران جان خود را فدا کردند؛ حتی اگر آن افراد مسلمان نبوده باشند و شعارشان این بود که "ما فرستاده شدیم تا مردم را از بندگی بندگان به بندگی الله در آوریم و ایشان را از سختی دنیا به گشایش دنیا و آخرت سوق دهیم و پیروان سایر ادیان را از جور آنان به عدالت اسلام فرا بخوانیم." شما هم مانند آن‌ها باشید و الله سبحانه وتعالی و رسول الله صلی الله علیه وسلم را استجابت نموده و حق را با اقامۀ دولت اسلامی برپا کنید، همان دولتی‌که از هر مظلومی حمایت می‌کند، عدالت و انصاف را برقرار کرده و عالی‌ترین حالت انسانیت را توسط اسلام به مردم می‌رساند.

نویسنده: غادة عبد الجبار

مترجم: حسن سلحشور

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه