پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اسلام بعد از سال ۲۰۷۰م بر جهان مسلط خواهد شد!
بسم الله الرحمن الرحيم

اسلام بعد از سال ۲۰۷۰م بر جهان مسلط خواهد شد!

(ترجمه)

اسلام سریع ترین دین از لحاظ گسترش و رشد در سطح جهان است؛ زیرا تحقیقات نشان می دهد که انتظار می رود، اسلام بعد از سال ۲۰۷۰م از لحاظ رشد و گسترش از مسیحیت سبقت جسته و برتری یابد. این تحقیقات آشکار می سازد که اسلام سریع ترین دین از لحاظ رشد و گسترش در سطح جهان است؛ چون اکثریت نصرانی ها دین خویش را به شکل غیر رسمی حمایت و پشتیبانی می نمایند. هم چنان در این تحقیقات آمده که حدود ۲۷ حکومت در سراسر جهان دین شان به طوری رسمی اسلام است. این در حالی  است که در ۱۳ حکومت، دین رسمی نصرانیت به شمول انگلیس وجود دارد؛ اما در حدود ۴۰ حکومت به شکل غیر رسمی دین معینی را حمایت و تأیید می نماید که از جمله ۲۸ حکومت آن نصرانیت را از لحاظ قانونی و اقتصادی حمایت می نماید.

مرکز تحقیقات "بیو" واقع در واشنگتن تحلیل نموده است که ۱۹۹ دولت وجود دارد که از جمله ۴۳ دولت دارای دین رسمی بوده و ۴۰ دولت آن دین ترجیح داده شده دارند. هم چنان ۱۰۶ دولت؛ من جمله امریکا هیچ دین ترجیح داده شده، ندارند. از این رو، ۱۰ دولت آن عملاً با مووسسات دینی و مذهبی مخالفت شدید دارند؛ مانند دولت های کمونیستی سابق و بر حال؛ از جمله: چین، کیوبا، کوریای شمالی، ویتنام و بعضی از جمهوریت های شوری سابق.

در این تحقیق چنین ذکر گردیده است: «در بعضی حالات ادیان در دولت به طور گسترده ای نقش محفلی را بازی می نمایند؛ اما غالباً تبعیض در برابر دین در بخش های بنیادی و مهم؛ هم چون: حقوق، قوانین، مالیات، مالکیت اموال، حمایت مالی از دولت و سایر ملکیت ها صورت می گیرد. علاوه بر این، دولت هایی که دارای دین رسمی هستند، علاقه مند سختی های بیشتر در تنظیم مناسک و امور دینی بوده که از جمله، اقدامات وضع شروط، قیودات و ممانعت های شان بر گروه های اقلیت دینی و مذهبی می باشند.»

روی هم رفته این گزارش با بیان مطلب ذیل تمام می شود: «اکثریت حکومت ها در سراسر جهان با مسایل فوق الذکر در برابر دین بی طرف بوده، هیچ توجه و اهمیت به دین ندارند.» بناً مرکز تحقیقات بیو از فیصدی هایی پرده برداشته است که نشان می دهد، مسلمانان بعد از سال ۲۰۷۰م از لحاظ تعداد نفوس بیشتر می شوند. این مرکز محاسبه نموده است که تعداد نفوس مسلمانان در جهان با تعداد نصرانی ها مساوی خواهد شد؛ یعنی هر یک از این دو، تا سال ۲۰۷۰م به ۳۲ درصد می رسند.

 هم چنان، نظر به تحقیقی که در سال ۲۰۱۴م شده بود، نشان می دهد که تا سال ۲۱۰۰م حدود ۱ درصد نفوس مسلمانان جهان بیشتر از تمام نفوس نصرانی ها می گردد. محققین گفته اند که مهاجرت ها یکی از اسبابی است که به بیشتر شدن نفوس مسلمانان در بعضی مناطق؛ از جمله امریکای شمالی و اروپا مساعدت می نماید. این تحلیل بیو آشکار می سازد که مسلمانان سریع ترین گروه مذهبی از لحاظ رشد نفوس در جهان اند. این در حالی ست که تا سال ۲۰۱۰م تعداد نفوس مسلمان به ۱.۶ میلیارد می رسید که ۲۳ فیصد نفوس تمام جهان را تشکیل می داد و تعداد نفوس نصرانی ها به ۲.۲ میلیارد که ۳۱ درصد نفوس جهان را تشکیل می داد، می رسید.

روی هم رفته در این تحقیق ادعا شده است که مسلمانان  نظر به سایر گروه های دینی، بیشترین تعداد اطفال را با خود دارد؛ طوری که اوسط تعداد نسل شان به ۳.۱ زن در مقابل ۲.۳ زن دیگر گروه ها می رسد. هم چنان تحقیقات در سال ۲۰۱۰م نشان می داد که اوسط عمر تمامی مسلمانان ۲۳ سال بود که هفت سال خوردتر از غیرمسلمان می باشند.

محققین بیو می افزایند که حدود ۶۲ درصد مسلمانان در منطقه آسیا پیسفیک(اور آسیا) با تعداد زیادی از ساکنین اندونیزیا، هند، پاکستان، بنگله دیش، ایران و ترکیه زنده گی می نمایند و انتظار می رود که تا سال ۲۰۵۰م هند از اندونیزیا به عنوان یک دولت که بیشترین تعداد مسلمان را در سطح جهان با خود دارد، سبقت بگیرد. هم چنان در سال گذشته ۳.۳ میلیون مسلمان از همه سنین(پیر و جوان) در امریکا وجود داشت که حدود ۱ درصد نفوس امریکا را تشکیل  می دهد که با رسیدن سال ۲۰۷۰م فیصدی آن به ۲.۱ درصد نفوس امریکا برسد. (منبع: روزنامه دیلی ایل)

الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾

[توبه: ۳۳]

ترجمه: الله(سبحانه وتعالی) ذاتی است که پیامبر خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا این دین را بر همه ادیان پیروز گرداند، هرچند مشرکان ناراحت بوده و نپسندند.

مترجم: احمد پارسا

Last modified onیکشنبه, 22 اکتبر 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه