سه شنبه, ۰۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مردان مسلمان‌مان در نبود خلافت شرمگین اند
بسم الله الرحمن الرحيم

مردان مسلمان‌مان در نبود خلافت شرمگین اند

خبر:

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی به‌تاریخ ۱۷اوکتوبر/اکتبر ۲۰۲۲م از دستگیری ۹۲مهاجر بدون لباس گزارش می‌دهد؛ درحالی‌که تعدادی از ایشان مجروح و اکثر آن‌ها از سرزمین‌های سوریه و افغانستان بودند. این مهاجرین توسط پولیس یونان در مرز میان ترکیه و یونان دست‌گیر شدند. دست‌گیری آن‌ها توسط گارد محافظتی ساحلی فرانتکس و اتحادیۀ اروپا که تحقیق قضیه را به‌دوش داشتند، مستندسازی شد. گفته می‌شد این افراد به‌وسیله قایق‌های قاچاقی از دریای اِورُس عبور کرده‌اند.

نماینده‌گی مهاجرت سازمان ملل خواستار تحقیق شده و عمیق‌ترین مراتب تأسف خود را در اثر گزارش‌ها و عکس‌های منتشرشده بیان کرد.

تبصره:

شأن و عزت مؤمنین مقدس است. جایگاه مردان به‌عنوان رهبران و محافظین امت رسول الله صلی الله علیه وسلم در قران کریم واضح است:

﴿الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللَّهُ وَاللَّاتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلَا تَبْغُوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا﴾ [نساء: ۳۴]

ترجمه: مردان، سرپرست و نگهبان زنان اند، به‌خاطر برتری‌هایی‌که الله (سبحانه و تعالی از نظر نظام اجتماعی) برای بعضی نسبت به بعضی دیگر قرار داده‌است، و به‌خاطر انفاق‌هایی‌که از اموال‌شان (در مورد زنان) می‌کنند. و زنان صالح، زنانی هستند که متواضع اند و در غیاب (همسر خود) اسرار و حقوق او را در مقابل حقوقی‌که الله (سبحانه و تعالی) برای آنان قرار داده‌است حفظ می‌کنند. و (امّا) آن دسته از زنانی را که از سرکشی و مخالفت‌شان بیم دارید پند و اندرز دهید! (و اگر مؤثر واقع نشد) در بستر از آن‌ها دوری کنید! و (اگر هیچ راهی جز شدت عمل برای وادار کردن آن‌ها به انجام وظایفشان نبود) آن‌ها را تنبیه کنید! و اگر از شما پیروی کردند راهی برای تعدّی بر آن‌ها نجویید! (بدانید) الله (سبحانه و تعالی) بلندمرتبه و بزرگ است(و قدرت او، بالاترین قدرت‌ها است).

این هتک حرمت به موقف انسانی یک تخطی کامل بر متصرفین شرعیت است و پذیرش ارتکاب این چنین اعمال بر انسان مسلمان و حتی غیرمسلمان برای ما ممکن نیست. حتی اسیران جنگی حق خوراک، پوشاک و سر‌پناه دارند؛ چه رسد به اعمال وحشی‌گرانه تحت ‌نام جهان مدرن، که انعکاس ‌دهندۀ تصویر پست و مریض فرهنگ کپیتالیزم و ارزش‌های لیبرال است که کشور‌ها به‌خاطر  منافع خویش، کشورهای دیگر را به تمسخر می‌گیرند.

مقامات ترکی و یونان هریک به ترتیب بار این ملامتی را به دوش یک‌دیگر انداخته، وزیر داخلۀ ترکیه را به‌ بسترسازی مهاجرت غیرقانونی متهم کرده و عملکرد آن را در امور مهاجرت‌های غیرقانونی شرمی برای مدنیت خطاب کرده‌اند.

فرح‌الدین آلتن، سخنگوی ریس جمهور ترکیه، با نشر پُستی در توییتر خطاب به مقامات یونانی بیان کرد که «ماشین خبرهای دروغین ترکیه دوباره روی کار آمد.» این سخنان، شرم و رنج بشریت را به ساده‌گی به بازی می‌گیرد و بر زخم مظلومان نمک می‌پاشد.

اردوغان با نقل یکی از بیانیه‌های سازمان ملل در اتهام به تبدیل دریای اِژه به قبرستان مهاجرین بیان کرد که یونان پالیسی‌های ظالمانه‌ای را در قبال مهاجرین درپیش گرفته‌است. حال‌آن‌که واقعیت امر توافق خود ترکیه با سازمان ملل در سال ۲۰۱۶م است که چک‌های چندین میلیون دالری را به‌خاطر حفظ مرزهای سوریه گرفته‌است و این یک دورویی بی‌شرمانه به‌حساب می‌آید.

یونان ترکیه را به‌ بحث کشانده‌است تا به قراردارد سال ۲۰۱۶م با سازمان ملل پابند باشد. بناءً واضح است که چگونه رهبران ما تحت کنترول سیاسیون خارجی قرار دارند. انتظار می‌رود با حصارکشی ۲۵ کیلومتری آتن در آیندۀ نزدیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجرین، مسلمانان بیشتری تحت عملکرد زشت حیوانی آن‌ها قرار گیرند. صدها هزار نفر فراری از جنگ به شمول اطفال درحالی با دروازه‌های بستۀ ورود به ترکیه مواجه می‌شوند که این کشور به امر مقامات کافر عمل می‌کند. افسران کنترول سرحدات به سمت مهاجرانی شلیک می‌کنند که به‌دنبال رسیدن به مصونیت و امنیت هستند. بناءً ظلم و غیرانسانی بودن نشنلیزم امری‌ است که به رهبران‌مان نسبت داده می‌شود؛ حال‌آن‌که این عمل در شریعت حرام است.

واضح است که تحقیر و تمسخر مسلمانان در هم‌دستی با رهبران مسلمان صورت می‌گیرد، و این امری است که برای رهایی امت‌مان از وحشت، ظلم و ستم زندگی بدون خلیفه حاصل می‌شود؛ خلیفه‌ای که احکام عادلانۀ قرآن و سنت را در حکومت خلفای راشدین بر منهج رسول الله صلی الله علیه و سلم تطبیق می‌کند.

نویسنده: عمران محمد

عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: راشد مسلم

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه