جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بهترین و بد ترین امامان(حاکمان)
بسم الله الرحمن الرحيم

بهترین و بد ترین امامان(حاکمان)

(ترجمه)

در کتاب نووی، شرح صحیح المسلم در باب "خیار الائمة و شرارهم" با اندکی تصرف چنین آمده است.

از عوف بن مالک روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«خیار ائمتکم الذین تحبونهم ویحبونکم ویصلون علیکم وتصلون علیهم، وشرار ائمتکم الذین تبغضونهم ویبغضونکم وتلعنونهم ویلعنونکم، قیل یا رسول الله صلی الله علیه وسلم افلاننابذهم بالسیف فقال لا ما اقامو فیکم الصلاة، و اذارأیتم من ولاتکم شیئا تکرهونه فاکرهوا عمله ولا تنزعوا یدا من طاعة»

ترجمه: بهترین امامان(حاکمان) شما کسانی هستند که دوست‌شان دارید و آن‌ها نیز شما را دوست دارند و برای شان دعاء میکنید و آن‌ها هم برای شما دعاء میکنند و بد ترین امامان(حاکمان) شما کسانی هستند که از آن‌ها بیزار هستید و آن‌ها نیز از شما بیزار هستند و شما آن‌ها را لعنت میکنید و آن‌ها شما را لعنت میکنند. گفتیم: ای رسول الله با ایشان نجنگیم؟ فرمود: نخیر تا زمانی‌که نماز را برپا میدارند، و زمانیکه از امامان خود دیدید که عمل بدی را انجام میدهد، از عملش بیزاری جویید و از اطاعتش سرباز نزنید.

در این فرمودۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم "خیار ائمتکم الذین تحبونهم ویحبونکم ویصلون علیکم وتصلون علیهم" لفظ "یصلون" به معنی دعا کردن است.

انسان از آنچه که می‌بیند و می‌شنود، دچار سردرگمی خواهد شد که چه وضعیتی در شرق و غرب سرزمین‌های اسلامی جریان دارد. حکام تن به مزدوری و خیانت دادند، علیه امت ایستاد شدند، فرزندان شان را به قتل ‏رساندند، به بزرگان‌شان بی‌احترامی نمودند، به زنان‌شان تجاوز کردند، حرمت‌شان را زیر پا کردند، صله رحم را در بین شان قطع نمودند، اموال شان را به غارت بردند و این لیست ذلت و خواری بسیار طولانی است که به این زودی تمام نمی‎شود و هم‌چنان در زندگی مسلمانان وجود دارد. اما سؤال این است که تا به کی؟ این خواری و این ذلت تا چه زمانی برای امت ادامه خواهد داشت؟ فرزندان مان بعد از بیست سال و یا بیشتر از آن، چگونه این تاریخ ننگین را خواهند خواند؟ از این رو حکام مستحق لعنتی هستند که در حدیث در مذمت آنان ذکر شده است.

پروردگارا، خودت بشار اسد همراه با  لشکر عظیم سگ‌صفتش و تمام حکام خائن سرزمین‌های اسلامی را به زانو درآور و امت را از شر آنان راحت بنما! زیرا آن‌ها ابلیس‌های این زمان هستند. پروردگارا، تو شاهد باش که ما از آن‌ها بیزاریم و در راه دور کردن‌شان از سرزمین‌های اسلامی توسط کشتن و از بین بردن‌شان تلاش می‌نماییم! پروردگارا، ما را به قصرهای‌شان وارد  کن و دست ما را به حلقوم‌های‌شان برسان و ما را از جمله نصرت دهندگان فرزندان ضعیف و ناتوان این امت قرار بده!  آن فرزندانی‌که حکام آن‌ها را در طول این سال‌ها تک و تنها نمودند تا با کشتن این حکام پست و فرومایه یک دوران جدیدی را با خط عزت و سر بلندی رسم نماییم؛ یعنی خلافت بر منهاج نبوت را تأسیس کنیم؛ همان خلافتی‌که پیامبر مهربان ما به ما بشارت داده و پروردگار ما در کتاب عزیز خود وعده نموده است!

پس ای مسلمانان فریب زندگی دنیا را نخورید و همراه با کسانی‌که در راه بازگشت خلافت بر منهاج نبوت کار می‌کنند، هم‌رکاب شوید و این خیر بزرگ را از خود بجای گذارید!

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه