یکشنبه, ۲۲ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
نظام سعودی در صدد ایجاد کلیسایی در سرزمین حرمین شریفین است
بسم الله الرحمن الرحيم

نظام سعودی در صدد ایجاد کلیسایی در سرزمین حرمین شریفین است

(ترجمه)

"بشاره بطرس راعی" اسقف انطاکیا و نصاری مشرق، در سفری به عربستان سعودی با ملک سلمان و ولی عهد سعودی دیدار کرد. به نقل از خبرگزاری سعوی به تاریخ ۱۴ نومبر ۲۰۱۷م؛ "راعی" در جریان دیدارش با ملک سلمان از اهمیت نقش ادیان مختلف و ثقافت‎ها در ترویج مدارا و جلوگیری از افراطیت و تروریزم و تحقق امنیت و صلح برای منطقه و جهان به سخن پرداخت. با این حساب سخن اسقف انطاکیا با آن‎چه ولی عهد سعودی بتاریخ ۲۴ سپتمبر ۲۰۱۷م گفته بود، با این عبارت که گویا سعودی می‎خواهد به آن‎چه قبلاً بوده است(اسلام معتدل و میانه‎ای که  دروازۀ آن به همه‎ی ادیان باز است) برگردد، مطابقت دارد. هم‎چنان افزود: «۳۰ سال مان را در تعامل با افکار افراطیت هدر نمی‎دهیم، و خواهان زندگی طبیعی استیم؛ ما می‎خواهیم به آن‎چه قبلاً بودیم برگردیم که همانا اسلام باز به تمام ادیان، عنعنات و مردمان مختلف است.» چنین برمی‎آید که ولی عهد سعودی می‎خواهد سعودی را به طرف سیکولریزه ساختن سوق داده و از  دعوت بسوی اسلام جلوگیری کرده و نیز دین نصرانی و سائر ادیان کفری را برابر با اسلام سازد.

از سوی دیگر هفته نامه کویتی بتاریخ ۱۴ نومبر ۲۰۱۷م از اعطای هدیه با ارزشتر از طلا، توسط ملک آل سعود به بشاره بطرس راعی لبنانی اسقف انطاکیا، خبر داد. خبرگزاری هم‎چنان افزود: «دیدار راعی اولین قدم در راستای ایجاد صحنۀ جدید برعلاوه‎ی روابط سیاسی از جمله عزم مملکت سعودی از بهر ایجاد کلیسایی که قدامت آن به ۹۰۰ سال بر می‎گردد که گفته شده هدیه و رمز گفتگوی اسلام و مسیحیت شناخته شده، قطبی در برابر اسلام قرار خواهد گرفت.»

بنابرین نظام سعودی جنگ خود را در برابر رسول الله صلی الله علیه وسلم، با آن‎که وحی الهی حرام قرار داده است که کلیسا یا معبد کفری یا موجودیت کفر در جزیرۀ عربی باشد، اعلام نموده است.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه