جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :26 رجب 1441
تاریخ میلادی : شنبه، 21 مارس 2020م

شماره صدور:1441/7

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

رستگاری امت از بدبختی‌های آن و حفظ عزت آن تنها می‌تواند با پیروی از مسیر اسلام به دست آید! آنچه مسلمانان امروز بدان نیاز دارند، حاکمان صادق اند که در تلاش برای خدمت‌گذاری به آن‌ها بوده و آن‌ها را از بلا‌ها و مصیبت‌ها نجات می‌دهند

ترجمه

امت اسلامی از خاطرات بسیار دردناکی عبور می‌کند؛ این خاطرات از چگونگی انهدام دولت اسلامی‌ست که پایه‌های آن توسط رسول الله صلی الله علیه وسلم در مدینه بنا و اساس‌گزاری شد. پس از رحلت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم حاکمیت و اقتدار این دولت با شکوع توسط مسلمانان نسل به نسل ادامه داشت. آن‌ها کجی را که در آن رونما می‌شد، راست و درست می‌نمودند و آنچه را که از بنیادش می‌شکست، دوباره تجدیدش می‌کردند، به همین‌طور این دولت با عظمت ۱۳ قرن به طول انجامید و امت زیر سایه آن در اوج عزت، امنیت و در اآرامش کلی به سر می‌برد.

این به واقیعت چراغ عدالت، پناهگاه ستم‌دیده‌گان و دیوار قوی امت مسلمه بود که بی‌عدالتی و افراد ستمگر را پی‌گیری می‌کرد و خیر و خوبی را در بین همه مردم توسط حمل قانون اسلام به ملت‌های زمین از طریق دعوت و جهاد و اتباع گسترش می‎‌داد و در تحت حاکمیت آن مسلمانان و غیر مسلمانان در امنیت و برابری زنده‌گی خود را بسر می‌بردند.

با این حال، در اثر بی‌توجهی محافظان، انحراف در رفتار مردم، توطئه قوی و کینه‌توزی دشمنان و با حمایت عرب‌ها و ترک‌های خائن، در آن زمان توسط جنایتکار قرن مصطفی کمال، خائن و جاسوس بریتانیا، دشمن اسلام و مسلمانان و فرو بردن خنجر زهرآگین او به سینه اُمت اسلامی و خیانت به خلیفه مسلمانان منجر به الغای نظام حاکم گردید که در نهایت وی به تاریخ 28 رجب محرم 1342 هـ.ق مصادف به 3 مارس 1924م، نظام حکومت‌داری اسلام، یگانه دولت خلافت اسلامی را نابود و انهدام بخشید تا دولت سکولاری را بدون هیچ هویتی؛ مگر با هویت نفرت از "عرب‌گرایی و اسلام" تأسیس نماید. این هویت اسلامی تا‌اکنون در اذهان کسانی‌که به رب العالمین و به عقیده اسلامی‌شان مخلص اند، ماندگار باقی مانده است. با سقوط خلافت، جهان‌ در تاریکی قرار گرفت، خورشید آن غروب کرد، حق از میان رفت و چنان‌چه که سخت‌ترین مصیبت‌ها و بلا‌ها که ملت‌ها به آن مبتلا می‌شوند، 99 سال است که ما خیر و نیکی محروم مانده ایم.

از آن زمان به بعد، اُمت اسلامی در میدان تیراندازی اشغالگران کافر قرار گرفته اند که زمین‌های شان را تخریب گردید، بر مقدسات‌شان بی‌حرمتی شد، منابع‌شان را غارت و با ایجاد مرز‌های کاذب بین امت اسلامی سرزمین‌های شان را پارچه پارچه و از هم پاشیدند. آن‌ها توانستند آتش جهل و نادانی را از طریق مفکوره‌های ملیت‌گرایی متعفن، میهن‌پرستی و کشمکش‌های فرقه‌گرایی در بین امت شعله‌ور سازند. از طرف دیگر مقررات قانون الله را که توسط آن دولت خلافت بر بالای امت حکم می‌کرد را کنار گذاشته و آن را با قانون ساخت بشر یعنی نظام سرمایه‌داری کافر عوض کرد و آتش جنگ را بین برادران دینی و سرنوشت آن‌ها شعله‌ور ساخت. با این حال آوردن امت به آستانه فقر و تحقیر، تحت سلطه بیکاری توسط بیماری‌های مانند بیماری همه‌گیر ویروس کرونا که امروزه همه را تحت کنترل خود قرار داده و در جهان گسترش یافته است. آن‌ها کسانی را بر بالای مردم حاکم ساختند که به ظاهر صادق اما جاسوس‌های بیش نبوده و پیوسته به توطئه‌های خود ادامه می‌دهند. آن‌ها به عوض این‎‌که به مردم کمک کنند و مردم را از آن‌چه که با آن گرفتار شده است، نجات دهند؛ از کساد بازارها یادآورشدند و بحران‌های اقتصادی را طرح‌ریزی کردند؛ از جمله کاهش در قیمت‌های نفت، در حالی‌که آن‌ها پول مردم را به تاراج بردند و جز خود را ثروتمند نساختند. آن‌ها در حالت تکبر و بی‌عدالتی هستند، که هزینه‌های زیادی را برای سفرهای فضایی، تولید سلاح‌های کشتار جمعی، ایجاد استادیوم‌ها و تیاتر‌ها و انحصار داروهای مؤثر برای حفظ جان‌های خود، بدون این‌که برای کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و غیر قابل درمان که از آن رنج می‌برند، تعاون کنند، صرف نمودند.

لذا ما چقدر نیازمند قضیه‌ی نظام الهی به عنوان دولت خلافت هستیم و این فقط خلیفه است که مردم را از این گودال بدبختی و فقر بیرون می‌کشد و برای تأمین عدالت به ستمدیده‌گان و مراقبت از امورات آن‌ها به طوری‌که امنیت و عزت‌شان با داوری و حاکمیت قانون الله متعال تضمین شود و کشور را از نجاست کافران استعمارگر پاک می‌کند. الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ * وَنُمَكِّنَ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ﴾

{قصص: ۵-۶ }

ترجمه: ما می‌خواستيم كه به ضعيفان و ناتوانان تفضّل نمائيم و ايشان را پيشوايان و وارثان (حكومت و قدرت) سازيم ‏و ايشان را در زمین  مستقرّ گردانيم.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر -ولایه عراق

مترجم: ارسلان مبارز

 

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه