پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترکیه را جز خلافت راشده می تواند نجات دهد؛ نَه نظام های پارلمانی و ریاستی!
بسم الله الرحمن الرحيم

ترکیه را جز خلافت راشده می تواند نجات دهد؛ نَه نظام های پارلمانی و ریاستی!

بعد از بحث و مشاجره در شورای عمومی، روز گذشته رئیس جمهور قانونی را به تصویب رساند که آن تغییر در قانون اساسی را اجازه می دهد. این تغییرات در قانون اساسی پس از بحث ها و درگیری های شدید در کمیته عمومی شورا تایید شده است. پس از انتشار تصویب این قانون، این احتمال وجود دارد که در۱۶ اپریل یک رفراندوم ملی در این مورد نیز برگزار گردد.
ای مسلمانان! چیزی که صاحبان قدرت می خواهند بگویند این است: نَه گفتن به نظام پارلمانی انگلیس فاسد و بلی گفتن به سیستم ریاست جمهوری امریکا. خواست نظام پارلمانی بیشتر خدمت به انگلیس بوده نه برای این که به مردم خدمت صورت گیرد، و سیستم ریاست جمهوری مطابق به مدل امریکایی، به مردم خدمت خواهد کرد...؛ این چیزی است که صاحبان قدرت می خواهند بگویند. اما حقیقت این است که سیستمی که در نظر گرفته شده از نظر کارشناسان مسلمان نبوده، بلکه منافع و ارزش های خود آن ها و منافع و نفوذ امریکا را تامین می نماید!
بنابر این، آن در تضاد با دروغ منتشر شده در رسانه ها توسط حاکمان است. این سیستم جدید حوادث تروریستی را از بین نبرده، مشکلات اقتصادی را حل نمی کند و به مشکلاتی که جامعه نیز به آن مبتلا است نمی پردازد. سیستم ریاست جمهوری توسط صاحبان قدرت همانند نظام پارلمانی قبلی در نظر گرفته شده است. این دو سیستم از ایدیولوژی سرمایه داری سرچشمه گرفته و مانند تغییر کلاه بد، با پوشیدن یک کلاه و پرتاب کلاه دیگر است!
ای مسلمانان! سیستم ریاست جمهوری و نظام پارلمانی یکی است. هر دو سیستم فاسد و به طور کامل در تضاد با دین اسلام می باشد. این دو در مطابقت با سیکولاریزم و دموکراسی است. آن ها بر اساس مفکوره های غیر اسلامی اساس گذاری شده و هدف از سیستم سیکولار جدا ساختن دین از زنده گی بوده و دموکراسی نیز انسان را مستقل دانسته و متعلق به خالق نمی داند.
اسلام سیستم ساخته دست بشر را که در آن قواعد و قوانین را نظر به امیال و اذهان خود ساخته اند، به عنوان حاکمیت جهل معرفی می نماید. الله سبحانه وتعالی از مسلمانان می خواهد تا قوانین جهل را رد نموده و مطابق به حکم الله سبحانه وتعالی آن چه که او سبحانه وتعالی نازل کرده است، حکم نماید. الله سبحانه و تعالی می فرماید.


وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَآ أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ
[مائده: ۴۹]
و ميان آنان به موجب آن چه الله نازل كرده داورى كن و از هواهای شان پيروى مكن.
و او سبحانه وتعالی نیز می فرماید:
أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُون
[مائده: ۵۰]
آيا خواستار حكم جاهليت ‏اند و براى مردمى كه ایمان دارند داورى چه كسى از الله بهتر است؟


ای حاکمان! اسلام در فطرت مردم ذاتی است، آن ها مسلمان هستند و پرچم اسلام را برای صدها سال بلند نموده اند و طعم شکوه اسلام را چشیده اند. مردم سیستم کفری که مسلمان ها را نزدیک به یک قرن می شود تحت حاکمیت خود قرارداده در حالی که قبلاً در برابر آن ها می جنگیدند، قبول ندارد. آن ها خواهان حکومت اسلامی از طریق یک خلافت راشده می باشند. اگر چنین نیست، پس چرا شما در دفاع از سیستم جمهوری برخاسته اید و از سیستم خلافت راشده فاصله می گیرید؟ چرا شما دَور و اطراف رژیم غربی می چرخید؟ به جای آن که به سمت مبداء خود حرکت نمایید، چرا مسلمانان را با کلمات خیره کننده احمق می سازید؟ توجه داشته باشید که آن چه شما در حال انجام و گسترش آن هستید، زنده گی زیر سایه رژیم دموکراتیک کفراست و شما در حقیقت سد راه جنبش مردم به سوی سیستم خلافت شده اید. پس چرا شما مردم را با کلمات خیره کننده فریب می دهید؟ بدانید که شما تنها خودتان هستید که فریب خورده اید!
ای حاکمان! چه مدت شما در حال اجرای شر وعمل غیر صالحه هستید؟ چه مدت شما هم چنان به اعمال و تطبیق قانون اساسی غربی ادامه خواهید داد، به جای آن که به آن چه الله سبحانه وتعالی نازل کرده حکم نمایید؟ آیا شما فکر می کنید که با پیروی از سیستم های کفری کشورهای استعماری، به سرفرازی دست می یابید؟ نه، قسم به الله که نمی توانید‍. شما با پیروی از نظام آن ها به سرفرازی و عظمت دست نخواهید یافت، الله سبحانه وتعالی می فرماید:


وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ
[منافقون: ۸]
عزت از آن الله و از آن پيامبر او و از آن مؤمنان است ليكن اين منافقان نمى‏ دانند.


ای مسلمانان! از انجام کارهای ماهرانه و پنهان حاکمان خود آگاه باشید که در انجام کارهای شر ماهر هستند. و سیستم پارلمانی فاسد انگلیس را که بر شما تحمیل می شد، نپذیرفتید؛ پس به مانند آن سیستم ریاست جمهوری امریکا را نیز قبول ننمایید. آگاه باشید که وعده های دروغین آن ها با کلمات زیبا شما را فریب می دهند. سیستم و قانون اساسی غیر اسلامی را قبول ننمایید، چرا که آن از کشورهای غربی وارد شده، قانون اساسی دموکراسی و سیکولاریزم کفری می باشد که در تضاد با نظام اسلامی است، زیرا شامل راه حل درست نمی باشد تا ارزش های اسلامی را احیا نماید. شما باید به آن ها نَه گفته و در راه تاسیس نظام اسلامی که خلافت راشده و قانون آن که مطابق به وحی الهی می باشد، کار نمایید. و از کسانی که در راه آوردن خلافت کار می نمایند نیز حمایت نمایید. این است رستگاری حقیقی و احیای دوباره نظام اسلامی.


وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ
[زمر: ۱۷]
اما آن های كه خود را از طاغوت به دور مى دارند تا مبادا او را بپرستند و به سوى الله بازگشته‏ اند، آنان را مژده باد  پس بشارت ده به آن بندگان من ... .


حزب التحریر- ولایه ترکیه

Last modified onچهارشنبه, 02 آگوست 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه