پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :16 رجب 1443
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 17 فوریه 2022م

شماره صدور:7/1443

دفتر مطبوعاتی
ولايه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

دیدار یک هیأت حرکت جهاد اسلامی فلسطین با دفتر حزب التحریر-ولایه لبنان

در جریان یک دیدار متقابل میان حزب‌التحریر-ولایه لبنان و احزاب سیاسی لبنانی و فلسطینی هیئتی از برادرانِ "حرکت جهاد اسلامی فلسطین" به تاریخ 16 فوریه/فبروری 2022م به رهبری حاجی شکیب "العینا" رئیس روابط اسلامی حرکت جهاد اسلامی در لبنان با حضورداشت حاجی محمد رشید، مسئول دفتر روابط اجتماعی این حرکت در لبنان و استاد جهاد محمد مسئول پروندۀ أنروا برای این حرکت در لبنان با دفتر حزب‌التحریر-ولایه لبنان در شهر "سیدون"  دیدار کردند. این هیأت توسط انجنیر بلال "زیدان"، عضو کمیته ارتباطات مرکزی حزب در این ولایه و انجنیر وجدی حسین، حاجی حسن نحاس و حاجی عماد ابوالحجه اعضای کمیته فعالیت‌ها در جنوب میزبانی شدند. هیأت نماینده حزب‌التحریر با برادران حرکت جهاد به تاریخ 12 فوریه 2022 در کمپ "برج الشمالی" دیدار کردند.

در جریان این دیدار تمرکز بحث روی اهمیت این که نباید مردم ما در کمپ‌های فلسطینی وسط هیچ نوع کش‌مکش و تفرقه در اختلافاتی‌که از تمایلات و گرایشات گوناگون به وجود می‌آید، کشانیده شوند و وادارد به استفاده از اسلحه گردند؛ به خصوص در روشنایی با رویداد‌های منطقه‌یی و بین‌المللی که نمایندگی از پروسۀ عادی‌سازی با یهود می‌کند؛ پروسۀ که دولت‌ها در سرزمین‌های اسلامی بخاطر آن از هم‌دیگر سبقت می‌جویند. با توجه به تلاش‌ها برای افزایش هژمونی آمریکا بالای لبنان که در آن آمریکا در حال ساخت دومین سفارت بزرگ خود در منطقه است، جدا از این‌که فساد لبنان و سیاست مدارهای آن‌را بیان کنیم؛ این نشان می‌دهد که لبنان در صورت وجود چنین کنترل مستقیمی با چه چیزهای روبرو خواهد شد و این مسیر چه  چیزهای را از لبنان در رابطه با پرندۀ عادی‌سازی روابط با نهاد یهودی می‌طلبد. این یک چالش بزرگ برای کسانی است که هدف‌شان مبارزه با یهود اشغال‌گر و غاصب سرزمین مبارک فلسطین است. حزب تأکید کرد که مهم‌ترین حلقۀ ارتباط مبنی بر قضیه فلسطین اسلام عزیز است. فلهذا، اگر این مسئله به دلیل محاسباتی در گفتمان‌ها از آن یادآوری نشود و یا هم در نوشته حرفی از آن به میان نیاید، قرآن کریم و احادث گهربار رسول‌الله صلی الله علیه و سلم آن‌را احیا خواهند کرد و نام آن‌را بلند خواهند برد، همان‌گونه که پروردگار عالمیان می‌فرماید:

﴿سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ ( اسراء: 1)

ترجمه: پاک و منزه است پوردگاری‌که بنده‌اش را در یک شب از مسجدالحرام به مسجدالاقصی که اطراف آن را پر برکت ساخته ایم، برد تا برخی از آیات خود را برای وی نشان دهیم، بدون شک او شنوا و بیناست.

این سرزمین با حمایت الله سبحانه و تعالی در قرآن کریم حفظ شده است.

هم‌چنان حزب برای هیأت محترم واضح ساخت که ادامه جنگ با دشمن تقاضای هر فردی‌که بخاطر جنگ با یهود فعالیت نظامی را فرا گرفته اند، می‌باشد و هم‌چنان تأکید بر این کرد که تمام نصوص حاکی از آن است که آزادی سرزمین مقدس فلسطین با ایجاد یک قدرت میان مسلمانان ممکن خواهد بود، نه با فلسطینی بودن یا لبنانی بودن و یا با مرزهای ترسیم شده استعمار؛ بلکه با مسلمان بودن و بنده الله بودن؛ طوری‌که در حدیثی از رسول الله صلی الله علیه و سلم به نقل از بخاری روایت شده است:

«يَا مُسْلِمُ يَا عَبْدَ اللهِ»؛ ای مسلمان، ای بنده الله!

حزب در آخر این دیدار امیدواری خود را از حرکت جهاد اسلامی اعلان کرد، مبنی بر این‌که اجازه ندهد تا خون کسانی‌که در این راه قربانی گردیده است، در میزهای مذاکره قرار گیرد و از آن در بدل امتیازات بهره‌برداری شود؛ چیزی‌که امت در طول موجودیت این قضیه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و قربانی می‌دهند. هم‌چنان نقش خود را در پایان دادن به هر نوع نزاع و کش‌مکش در کمپ‌های فلسطینی در سرزمین لبنان ایفا کند و این‌که اجازه ندهد تا در وسط پروژه‌هایی‌که از طرف قدرت‌های منطقه‌یی و بین‌المللی طرح ریزی می‌شود، کشانیده شوند.

در نتیجه ما تنها از برادران خود در حرکت جهاد اسلامی بخاطر چنین ملاقات سپاس‌گزاری کرده می‌توانیم و امیدواریم تا جهت نفع عمومی برای مردم ما در داخل فلسطین و هم‌چنان فلسطینی‌ها در کمپ‌های لبنان و حتی برای امت مسلمه این روابط ادامه یابد.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه لبنان

 مترجم عبدالرحمن قاطع

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه