شنبه, ۲۱ مُحرم ۱۴۴۶هـ| ۲۰۲۴/۰۷/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :12 ذولحجه 1439
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 23 آگوست 2018م

شماره صدور:H.T.L۱۶/۳۹

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

ما سازش و عادی‌سازی روابط با حاکم ظالم و قصاب شام را رد می‌کنیم و به پایان حاکمیتش بشارت می‌دهیم

(ترجمه)

خبرهایی از ارتباط بین مقامات لبنانی و رژیم سوریه و اعضایش فضاگیر شده‌است، طوری‌که هیچ توضیح و تکذیبی در مورد این ارتباط از طرف کسانی‌که این شایعات بر آنان وارد شده، شنیده نشده‌است. این امر نگرانی‌هایی را برای مسلمانان لبنان در مورد اقدامات دولت و رهبری آن در سطح بالاتر ایجاد کرده‌است، در مورد رابطه با رژیم البعث، خاندان اسد و پیروان‌اش، کسانی‌که نه تنها جرایم‌شان علیه مردم در سوریه ثابت شده، بلکه علیه رهبران و مقامات سیاسی در لبنان نیز به اثبات رسیده‌است؛ هم‌چنان ثابت شده که آن‌ها اشخاص حامل مواد منفجره و پروژه‌های قتل و آشوب‌گرایانه را به لبنان می‌فرستند که از آن جمله می‌توان به قضیۀ سماحه-مملوک اشاره کرد. چون این خبر هنوز در دایرۀ اطلاعات سری است و شکل شایعه را دارد.

بناءَ ما حزب‌التحریر-ولایه لبنان دولت لبنان را از هرگونه اقدام یا تلاش برای رفتن در این راه و از انجام اقداماتی به منظور نظرسنجی، تا اگر رسماً دست به چنین کاری بزند، عکس‌العمل‌شان را ببیند، هشدار می‌دهیم. مخصوصاً که به نظر می‌رسد این خبرها به هماهنگی جنبش‌های کشورهایی باشد که ادعاء می‌کنند با اسد و رژیم‌اش خصومت دارند، مانند امریکا و دولت یهود، که امروزه ظاهراً تحت نام‌های گوناگون به دنبال حفظ رژیم اسد اند و او را از طریق طرف‌داران، حامیان و هم‌پیمانان پنهانی‌اش کمک می‌کنند تا بعد از شکنجه، قتل و بی‌جا کردن مردم سوریه، یک‌بار دیگر کنترول آن‌ها را بدست گرفته و گارد حفاظت از سرحدات با دولت یهود را به همان حالتی که چهل سال قبل بود، به عقب برگرداند.

ما به دولت لبنان تذکر می‌دهیم که مسلمانان لبنان، کسانی‌که ادامۀ مسلمانان سوری هستند؛ آنانی‌که باقی‌مانده اند و آنانی‌که بی‌جا شده اند، با بهانه‌های ضعیفی چون منفعت برتر لبنان و رابطه با همسایه‌ها، سازش و عادی‌سازی را با این رژیم مجرم قبول نخواهند کرد. منافع لبنان به این جنایت‌کار و پیروان‌اش وابسته نیست. در مقابل، این روابط بایستی با مردم شریف سوریه عادی باشد، آنانی‌که علیه این ظالم انقلاب کردند تا او را از ریشه برکنند، ولی توسط توافقات و توطئه‌های غرب و شرق علیه‌شان متوقف شدند و توسط همکاری رهبران لبنان و کسانی‌که مطابق این گفتۀ الله سبحانه وتعالی می‌باشند:

﴿وَإِنَّ الظَّالِمِينَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ﴾
[جاثیه: ۱۹]

ترجمه: همانا ظالمان یار و یاور یکدیگر اند.

هر زمان چنین خبرهایی گسترش می‌یابد و قبل از این‌که رسمی شود، ما به مردم لبنان را می‌فهمانیم که هر اقدامی در این راه در شریعت ما و از سوی مردم ما مردود است. ما بطور قطع می‌گوییم هر کسی‌که در کنار ظالم بایستد ظالم است و هر کسی‌که باشد باید محاسبه شود.

ما به مردم مسلمان لبنان و به مردم بی‌جا شدۀ سوریه از اطمینان خود به وعدۀ الله سبحانه وتعالی مژده می‌دهیم که برای‌مان گفته است که بی‌عدالتی تا ابد نخواهد ماند، مهم نیست که چقدر دوام کند. ظالم نفرین شده و در این دنیا بازنده است، حتی بعد از یک مدت و در آخرت با عذاب طاقت‌فرسایی مواجه خواهد شد. همین‌طور که مطابق فرامین الله سبحانه و‌تعالی به پیش می‌رویم و راه آزادی امت از این حکام ظالم را می‌جوییم، برای گفتن حق و حمایت از آن درنگ نمی‌کنیم تا این که وعدۀ الله سبحانه وتعالی را حاصل کنیم، حال آن‌که از نصرت و حمایت‌اش مطمئن هستیم. الله سبحانه و‌تعالی می‌فرماید:

﴿وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُتَّقِينَ﴾
[جاثیه: ۱۹]

ترجمه: یقیناً الله(سبحانه وتعالی) یار و یاور پرهیزگاران است.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه لبنان

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه