شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :22 ذولقعده 1442
تاریخ میلادی : جمعه، 01 ژانویه 2021م

شماره صدور:۲۲ /AH۱۴۴۲

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

مسلمانان اویغور هم‌چو فلسطینی‌ها قربانی غفلت شده‌اند

اعلامیۀ مطبوعاتی

حزب کمونیستی چین صدمین سالگردش را درست در زمانی برگذار می‌کند که میلیون‌ها مسلمان اویغور در ترکستان شرقی به‌طور سازماندهی‌شده مورد شکنجه، قتل و توهین و تحقیر قرار می‌گیرند؛ محض بخاطر این‌که مسلمان و متهم به داشتن تمایلات جداطلبانه بوده‌اند. وضعیت مسلمانان در فلسطین هم از همین قرار است. دولت آپاراید (پر از تعصبِ) یهود فلسطینی‌ها را بخاطر مسلمان بودن‌شان و بخاطر فلسطینی بودن‌شان مورد توهین و تحقیر قرار می‌دهد و به قتل می‌رساند، و در عین حال ادعا می‌کنند که آن‌ها تروریست اند. این حقیقتی‌ست هویدا که جنایت‌کاران این ظلم هر یک چین و دولت یهود اند، اما هیچ‌کدام‌ این ظلم‌ها بدون تغافل آگاهانۀ اعراب و حُکام مسلمانان تحقق یافته نمی‌توانست. این‌ها کسانی اند که حتیٰ سر دادن شعار‌های ضد این دولت‌های مستبد از آنان متصور نیست، چه برسد به این که از منابع گسترده‌ای که در دست دارند به منظور پایان دادن به این مظالم استفاده کنند.

جداً کسی تصورش را هم کرده نمی‌تواند که دول استعماری غرب هیچ نگرانی واقعی پیرامون حقوق بشر در مورد مسلمانان اویغور و فلسطین  داشته باشند و نه هیچ تمایلی به پایان بخشیدن به رنج‌شان دارند. راه‌حل واقعی از آدرس امت مسلمة می‌آید، امتی‌که رسول الله صلی الله علیه وسلم آن را منحیث یک جسم واحد پنداشته اند.

﴿مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ كَمَثَلِ الْجَسَدِ الواحد إِذَا اشتكى منه عضو تَدَاعَى له سَائِرُ الجسد﴾
ترجمه:
مثال مؤمنان (در دوستی و مهربانی باهمی و عطوفت متقابل) مانند جسد واحدی است که چون عضوی از آن بیمار شود، سایر اعضاء با وی در تب و بیدارخوابی همراهی می‌کنند.

تنها خلافت بر منهج رسول الله صلی الله علیه وسلم با استقلال و اراده‌ قوی می‌تواند که از منابع‌مان به گونۀ کامل استفاده کند، و به این اشغال و ظلمی‌که در هر جای ممکن بالای مسلمانان روا می‌دارند نقطه‌ای پایان بگذارند.

﴿وَإِنِ اسْتَنْصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْر﴾ (انفال – ۷۲)
ترجمه: و (تنها) اگر در (حفظ) دین (خود) از شما یاری طلبند، بر شماست که آن‌ها را یاری کنید.

#الاقصیٰ ـ ارتش‌ها را صدا می‌زند
#الأقصى_يستصرخ_الجيوش
#Aqsa_calls_armies
#OrdularAksaya
یحییٰ نسبت
نماینده مطبوعاتی حزب‌التحریر در بریتانیا
مترجم: دانیال نور

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه