شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :13 ربیع الثانی 1444
تاریخ میلادی : جمعه، 06 ژانویه 2023م

شماره صدور:08/ 1444

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

بغداد در حال غرق شدن و دولت آن سرگرم بازی

هنگامی‌که مردم عراق در بدترین شرایط زندگی قرار دارند و از حقوق اساسی‌شان، مرتبط به مراقبت در تمام سطوح از نظر صحت، تعلیم، زیربنا، امنیت و سلامتی محروم اند. ما می‌بینیم کسانی‌که عهده‌دار امور استند، غرق سرگرمی بوده، مسابقات فوتبال برگزار می‌نمایند و شرم‌آور این‌که رسانه‌ها به این موضوعات پیشِ‌پا افتاده و مبتذل می‌پردازند و این‌که کدام یکی از میان مردمان هنرپیشه برای دایرشدن افتتاحیه این مسابقات اشتراک کرده و کدام آنان اشتراک ننموده اند، اخلال اوقات رسمی کاری در بصره، اسراف پول برای به انجام رساندن این دور مسابقات و بالآخره عدم توجه به رنج و درد این مردم مجروح. دو روز قبل بغداد و تعداد از شهرهای عراق بعد از باران شدید به دلیل خراب شدن زیربنا در معرض سیلاب قرار گرفتند و باوجود درخواست‌های زیاد هیچ گوش شنوا این صداها را نشنید؛ در حالی‌که تدارک و آمادگی برای هم‌چون حالات اضطراری، از جمله مسئولیت‌های اساسی و اولیت حکام بشمار می‌رود و از جمله حقوق رعیت بالای آن‌هاست. در عین زمان، می‌نگریم که حکومت عراق درگیر پوشش رسانه‌یی جام خلیج است و اولین و آخرین نگرانی آنان به موفقیت انجامیدن این مسابقات است.  

ای مسلمانان! آن چه‌ امروز ما در عراق می‌‌بینیم و قبل از آن در جام جهانی قطر دیدیم، رسانه‌ها آن را چنان به شکل مبالغه‌آمیز برجسته می‌کنند که یک موضوع عادی به نظر نمی‌رسد، بل یک پالیسی‌ است که از جانب دشمنان امت مسلمه مطالعه و پیروی شده تا امت را از اصل مکلفیت آنان، که الله سبحانه‌وتعالی به آن‌ها سپرده، منحرف ساخته و آنان را در جهل نگهدارند؛ هم‌چنان در پی حذف هویت آن‌ها از طریق تبلیغات به مفاهیم مدنیت غربی بوده و دعوت به تجزیه و ازهم پاشیدگی می‌نمایند. به اساس گزارش واشنگتن پُست، حیدر اوفی، یک تن از کارمندان عالی‌رتبه در اتحادیه فوتبال عراق بیان کرد که «عراقی‌ها از میزبانی قطر در جام جهانی الهام می‌گیرند.» وی اضافه کرد: «ورزش به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در جهان مبدل شده... فرهنگ‌ها و مدنیت‌ها باید از طریق میزبانی قهرمانی‌ها و رقابت‌‌‌ها انتقال یابند و این چیزی‌‌‌ست که ما از طریق سازماندهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاهد آن بودیم.»

ای مسلمانان!‌ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ما را به امور بزرگ رهنمایی نموده و از ترک آن هشدار داده است؛ چنان‌که می‌فرمایند:

«ان الله یحب معالی الامور واشرافها، و یکهره سفسافها»

ترجمه: به تحقیق که الله (سبحانه‌وتعالی) امورات بزرگ را دوست می‌دارد و امورات کوچک را ناپسند می‌شمارد.

الله متعال هر آن چیزی را که باعث عزت، شوکت و جایگاه بلند برای شما می‌شود، دوست دارد و امورات ناچیز و جزئی‌ را که برای شما حقارت و عدم مرام و مقصود به ارمغان می‌آورد، ناپسند می‌شمارد! شکی نیست، اولین کسی‌که خود را متضمن این صفات و خصوصیات می‌کند، حاکم است. پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم فرمودند:

«احب الناس الی الله یوم القیامه و ادناهم منه مجلسا امام عادل، وابغض الناس الی الله وابعدهم منه مجلسا امام جائر»

ترجمه: به تحقیق بهترین مردم به نزد الله متعال در روز آخرت و نزدیک‌ترین شخص از لحاظ مقام به نزد او امام عادل است و ناپسندترین مردم و دورترین شخص از لحاظ مقام به نزد او امام ظالم است.

شما یکی از بهترین امتی هستید که الله متعال با بهترین عقیده عزت بخشید و امت شاهد برای مردم قرار داد! پس برای شما بهتر است که از جمله مردمانی با اراده‌ی بلند، اهداف بزرگ و ارزش‌های فرهیخته باشید و به دستور رب تان برای حمل دعوت آن و نجات بشریت از فساد رژیم‌ها و حکام اجابت نمائید!

پس خوشنودی رب تان در چیزی‌‌ست که باعث عزت و شوکت در شما می‌شود و آن مبارزه برای احیای زندگی اسلامی است. ای مسلمانان! ما شما را به این دعوت می‌کنیم که نقشه جهان را از نو ترسیم کنید و جایگاه جهانی تان را مشخص نمائید و با حمل پیام عدالت و رحمت ریشه‌های کفر را برچینید!

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾ [انفال: 24]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله و پیامبر را اجابت کنید، هنگامی‌که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید الله میان انسان و قلب او حایل می‌شود و همه شما (در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه عراق

مترجم: ابوبکر کابلی

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه