جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :9 ذولحجه 1441
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 30 جولای 2020م

شماره صدور:۱۶/۱۴۴۱

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

هذیان‌گویی و دروغ‌های‌تان به مفکورۀ خلافت و حزب‌التحریر صدمه نخواهد زد!

(ترجمه)

ما بحث‌ها در مورد خلافت را که با تبدیل شدن مجدد ایا صوفیا پس از ۸۶ سال به مسجد، شدت گرفته‌است، از نزدیک دنبال می‌کنیم. هرزمانی‌که صحبت از خلافت باشد، یاد حزب‌التحریر می‌شود؛ این حالت نتیجۀ مبارزۀ بزرگ و طولانی است که حزب‌مان از ۶۷ سال قبل بدین‌سو عهده‌دار شده‌است. هروقتی‌که صحبت از حزب‌التحریر باشد، از خلافت یاد می‌شود و هرزمانی‌که صحبت از خلافت باشد، از حزب‌التحریر یاد می‌شود. یاد کردن حزب‌مان همراه خلافت، به‌عنوان یگانه راه‌حل آزادی امت مسلمه، برای ما یک افتخار بزرگ است.

ما از تمام سخنرانان و نویسنده‌گانی‌که دیدگاه‌شان را در این مباحث در خصوص حزب‌التحریر مطابق با واقعیت بیان می‌کنند، تشکر می‌کنیم. اما از طرف دیگر، به کسانی‌که در سخانان و نوشته‌های‌شان از حقایق چشم می‌پوشند و به دروغ متوسل می‌شوند چنین تذکر می‌دهیم:

۱. ما می‌دانیم که شما در کل دوران آموزشی‌تان، از ابتدایی مکتب/مدرسه الی بالاتر، با چنین جملاتی شستشوی مغزی شده‌اید: "اتاترک ناجی و رهایی‌بخش‌مان است، بدون او نه این کشور وجود می‌داشت و نه ما وجود می‌داشتیم، و بدون او ما زندانی دستان دشمنان می‌بودیم ..."، شما در این شرایط بزرگ شده‌اید و سقف موفقیت نظام آموزشی سکولار تنها همین است. شما به‌خاطر رسیدن به این موفقیت، نفرت بزرگی را نسبت به تاریخ و اسلام خود در قلب‌های‌تان پرورش داده‌اید. افق فکری‌تان کوچک شده‌است و نمی‌توانید از حیطۀ داشته‌های‌تان فراتر بیندیشید. شما الحاد، سکولاریزم، دموکراسی، جمهوری و ملیت‌گرایی را از غرب پذیرفتید، آن را به آغوش کشیدید و دشمن خلافت شدید؛ خلافتی‌که مبنای فرهنگ‌تان را شکل می‌دهد. ولی اکنون، گذشتۀ پلید جمهوری را که بر حیله و دسیسه بنا شده‌بود فراموش کرده‌اید و در مورد رابطۀ حزب‌التحریر با کشورهای استعماری دروغ‌پراگنی می‌کنید؛ حزبی‌که از ۱۹۵۸ م در ترکیه به‌منظور تأسیس مجدد خلافت اسلامی فعالیت می‌کند.

گاهی این حزب را "کمونیست‌های سبز" می‌خوانید، گاهی آن را "حزب‌الله" می‌گویید، بعضاً به "طالبان" نسبت می‌دهید و سرانجام آن را "داعش" می‌نامید؛ اما هرگز به هدف‌تان نخواهید رسید. این جهان دیگر آن جهانی نیست که بین دیوارهای بزرگ و دروغ‌های شاخ‌دار بنا کرده‌بودید. امروزه مسلمانان از هدف و طریقۀ حزب‌التحریر آگاه اند، طریقه‌اش را برای تغییر خیلی خوب می‌شناسند و می‌دانند که مخالف فعالیت مسلحانه برای تأسیس خلافت است. بنابر همۀ این‌ها، هرگز نخواهید توانست با دروغ‌های کثیف‌تان به حزب‌التحریر صدمه بزنید.

۲. حزب‌التحریر هرگز یک گروه حاشیه‌ای متشکل از نخبه‌گان سیاسی نبوده‌است – حاشیه‌ای یعنی که موقف‌هایی مخالف جامعه داشته باشد. محل زنده‌گی‌مان جزء سرزمین‌های اسلامی است و مردم‌اش اعم از ترک‌ها، کردها، عرب‌ها و سرکیسی‌ها مسلمان اند. اسلام بنیاد فرهنگ‌اش را شکل می‌دهد. مفاهیم و احکامی‌که حزب‌التحریر حمل می‌کند مفاهیم و احکام ناب و خالص اسلام است، اما مفاهیمی‌که شما حمل می‌کنید مفاهیم بیگانۀ ایدیولوژی غربی است. اگر به‌دنبال افکار افراطی نخبه‌گرا استید، پس به جانب الحاد، سکولاریزم، و سکولاریزم – دموکراسی روی بیاورید؛ اما اگر دربارۀ یک دولت نخبه‌گرای حاشیه‌ای عجیب صحبت می‌کنید، پس آن را در مفهوم جمهوری دریابید!

۳. اعتبارِ یک مفهوم به‌صورت آماری با شمارش تعداد افرادی‌که به آن باور دارند، تعیین نمی‌شود، بل صحت یک مفکورۀ از طریق وسعت موافقت‌اش با فطرت انسان، متقاعد کردن عقل‌اش و قدرت آرامش‌دهی به قلب او مشخص می‌شود. عقیدۀ اسلامی که حزب‌التحریر حمل می‌کند و مفاهیمی‌که از این عقیده سربرمی‌آورد مفاهیم نابی است که موافق غرایزمان می‌باشد، ذهن‌مان را متقاعد و قلب ما را مملو از آرامش می‌کند. امروزه حزب‌التحریر، برخلاف توهین‌ها و اهانت‌های‌تان، در بیش‌تر از چهل کشور فعالیت دارد و اقدامات‌اش را توسط صدها هزار تن از شباب‌اش به‌پیش می‌برد. شما از این وقایع آگاهید و آن‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنید. پس آیا آماج قرار دادن این فعالیت‌ها و اقدامات، هدف اصلی حملات‌تان علیه خلافت و تلاش‌تان به‌منظور سیاه کردن چهرۀ حزب‌التحریر نیست؟

۴. برخلاف آن‌چه شما می‌گویید، خلافت یک دولت تاریخی برخاسته از تجارب تاریخی و درست و غلط‌های پیرامون‌اش نیست، بلکه بخشی از احکام شرعی می‌باشد. به‌طور نمونه می‌توان به سخنان سید بَی، نمایندۀ معاون ازمیر، در جریان الغای خلافت اشاره کرد که چیزی جز هذیان‌گویی نیست.

بهتر است به‌جای توجه به سخنان ساخته‌گی یک عده برای رسیدن به اهداف‌شان، به گفته‌های علمای مسلمان در مورد خلافت گوش کنید. امام ابوالحسن الماوردی فرموده‌است: «امامت/خلافت برای جانشینی نبوت در پاسداری از دین و سیاست دنیا ایجاد شده‌است، و بیعت با کسی‌که آن را تطبیق می‌کند، به اتفاق آراء واجب است.» امام النووی گفته‌است: «و آنان (علما) توافق کردند که نصب یک خلیفه بر تمام مسلمانان فرض است.» امام القرطبی اعتقاد دارد که خلافت «یکی از ارکان دین است که مسلمانان را مستحکم نگه می‌دارد.» ابن تیمیه فرموده‌است: «بایستی همه بدانند که سرپرستی مردم یکی از بزرگ‌ترین مکلفیت‌های دین است، که بدون آن نه دین و نه دنیا برپا می‌ماند.» همین‌گونه، اسلافی مانند فاضل بن عیاد، احمد بن حنبل و دیگران نیز چنین نظراتی داشتند. بناءً واضح می‌شود که خلافت نه یک دولت تاریخی، بل بخشی از احکام شریعت است و حقیقت مورد تأیید تمام علمای معتبر مسلمانان می‌باشد.

۵. خلافت یعنی حذف تمام مرزهای ساخته‌گی که کفار استعمارگر به‌منظور پاره پاره کردن امت مسلمه در سرزمین‌های‌شان ترسیم کرده‌اند؛ یعنی وحدت مسلمانانی‌که به یک صاحب و یک پیامبر ایمان دارند؛ یعنی وحدت مسلمانانی‌که اسلام آنان را برادر قرار داده‌است. چه‌کسی چنین نمی‌خواهد؟! آیا امکان دارد مسلمانی‌که روزانه پنج‌مرتبه به شایسته‌گی الله سبحانه وتعالی به ستایش گواهی می‌دهد، تنها منتظر کمک الله سبحانه وتعالی می‌ماند و از او سبحانه وتعالی جهت هدایت و پایبندی در راه راست استطاعت می‌طلبد، خلافت را نخواسته باشد؟! اگر حالت تمام مسلمانان چنین باشد، پس چه‌کسی خواهان خلافت نیست؟! تنها کفار استعمارگر خلافت را نمی‌خواهند. حکامی‌که همراه‌شان همدستی می‌کنند و برای‌شان به‌منظور حفظ چوکی‌های قدرت و حکومت خدمت می‌کنند خلافت را نمی‌خواهند. و نویسنده‌گان، تحصیل‌کرده‌گان و منافقانی‌که جهالت‌شان را فضیلت می‌پندارند و نان سفرۀ این حکام را می‌خورند، خلافت را نمی‌خواهند!

ولی آنان باید بدانند که اگر تمام جهان هم یک‌جا شود، دوباره نخواهند توانست بر سر راه تأسیس خلافت راشده مانع ایجاد کنند. ان‌شاءالله خلافت راشده برپا خواهد شد، همان‌گونه که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ نُبُوَّةٍ» [رواه احمد]

ترجمه: سپس خلافت به‌طریقۀ نبوت خواهد آمد.

کسی را که الله سبحانه وتعالی یاری دهد مغلوب نخواهد شد، چون او بر همه‌چیز قادر است؛ الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِاِذْنِ اللّٰهِ﴾ (البقره: ۲۴۹)

ترجمه: چه گروه‌های کوچکی‌که به فرمان الله (سبحانه وتعالی) بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه ترکیه

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه