پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :24 شعبان 1441
تاریخ میلادی : جمعه، 17 آوریل 2020م

شماره صدور: 1441 / 13

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

اسلام تغییر جهانی را رهبری خواهد کرد

(ترجمه)

به علت انتشار واگیری ویروس کرونا مشهور به کووید-19، که در دسامبر 2019م در شهر ووهان چین ظاهر شد، سیستم‌‌های بهداشتی/صحی، اقتصادی و مالی دولت‌های سرمایه‌داری(کپیتلست) فرو ریخت، بناً ناکامی حکام و مدیریت‌شان در خصوص این بحران نیز آشکار شد. فلهذا، این بیماری همه‌گیر/وباء وحشی‌گری و زوال نظام سرمایه‌داری را افشاء و اشکار ساخت. ویروس کرونا مانند سایر بیماری‌های همه‌گیر، یک مشکل بهداشتی/صحی است که سلامت مردم جامعه را تهدید نموده و نیاز به "تشخیص(Diagnoses)" و تلاش برای پیدا کردن درمان آن لازم است.

اما ناکامی دولت‌های سرمایه‌داری نه تنها در ناتوانی‌شان در گرفتن اقدامات درمانی و طبی/پزشکی بود؛ بلکه همچنین در ناتوانی‌شان برای خاتمه دادن به فروپاشی نظام‌های‌شان بود، که آنان لاف و مباهاتی در خصوص اجتماع، بهداشت/صحت، اقتصاد، مالی و امنیت‌شان گفته و ادعا مبنی بر این‌ داشتند که همین نهاد‌های‌شان کامل و توسعه‌یافته اند، حال آن‌که چنین امری وجود ندارد. فلهذا، نگرانی اصلی آن‌ها و یگانه تشویش‌شان نه این‌که از عدم کاهش مبتلایان و میزان مرگ یا مراقبت از صحت عامه/صحت عمومی بود؛ بلکه تنها از فروپاشی نظام سرمایه‌داری‌شان بود که مبنی بر بهره برداری از مردم و مکیدن خون آنها پایه‌گذاری شده است.

امریکا ابرقدرتی است که بر داشتن بهترین شفاخانه‌ها/بیمارستان‌های مجهزش در جهان، پیشرفته‌ترین لابراتوار‌هایش، و با قدرت‌مندترین شرکت‌های دارو‌ سازی‌اش، غرور می‌ورزد؛ کشوری‌که سالانه بیش‌تر از 3.6 تریلیون دالر/دلار بر خدمات درمانی صحی/بهداشتی(health care services) هزینه می‌کند که تقریباً 75 درصدش به بیمه و سکتور دارویی اختصاص شده است؛ ولی در مواجهه با این بیماری همه‌گیر ناتوان گشته و سیستم بهداشتی/صحی‌اش سقوط کرد. بناً، این وباء به یک چشم‌انداز مهیج و مصیبت تبدیل شد. اگر به این امر علاوه کنیم، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و آلمان این مصیبت را تجربه کردند که 75 درصد شفاخانه‌/بیمارستان‌های‌شان به دنبال و جست‌و‌جوی پرسونل طبی به‌شمول داکتران/پزشکان و نرس‌/پرستاران بودند.

بدین‌سان، پس از این بیماری همه‌گیر در این کشورها سیستم بهداشتی/صحی‌‌شان آسیب‌پذیر به سقوط قرار گرفت و این کشور‌های "متمدن" سرمایه‌داری مجبور شدند تا شعارهای آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، آزادی جنبش‌ها وغیره را ترک و کنار بگذارند، که سیاست‌های‌ شیطانی‌شان در عقب آن‌ها پنهان شده بود که مردم خود را در شعله آتش آن می‌سوزاند؛ مگر شرایط برخلاف تمام جهان شد و در حال حاضر آنان در مقابل این بحران مغلوب‌کننده درمانده و بی‌چاره ماندند و با این‌حال آنان قادر به جلوگیری از فروپاشی نظام اجتماعی و اقتصادی خویش نیستند. بدتر این‌که، در نتیجه‌ی اضطراب و ترس ناگهانی که توسط بسیاری از کشورهای غربی تجربه شد، مردم به جنگ افزار و سلاح رو آوردن و به غارت مراکز تجارتی پرداختند. علاوه بر این، دزدی دریایی کشتی‌ها و کالاهای تجارتی نیز اتفاق افتید. جای شکی نیست که این مسائل نه تنها منجر می‌شود تا قدرت‌ها و رهبران موقف‌شان را از دست بدهند، بلکه منجر به یک تغییر اجتناب‌ناپذیر که شامل تمام نظم جهانی می‌باشد، خواهد شد. متفکران غربی که از این امر آگاه هستند، زنگ هشدار را از قبل به صدا درآورده اند.

ای مسلمانان!

اینست وضعیت کشورهای مستعمراتی کفر که تمام جهان را محاصره نموده، قار‌ه‌ها را تحت کنترل خویش گرفته، در میان مردم خوف و ترور را گسترش داده، سرزمین‌ها را اشغال کرده‌، ثروت‌ سایر کشورها را غارت نموده، رژیم‌های استبدادی خود را بر بالای افراد مظلوم تحمیل کرده و جوامع سایر کشورها را با فسادشان غرق و خفه نموده اند، بناً این‌ست واقعیت همین قدرت عظیم که علم بردارش امریکا می‌باشد که اکنون توسط یک ویروس کوچک در حالت فلج قرار دارد! بدون‌شک شما عظمت کشورهای مقتدر کافر، عظمت ارتش آن‌ها، اقتصاد قوی و صنایع برتر آنها را دیدید! شما تقدم دانستن حکمرانان کشورهای مانند ترکیه و همتایانش بر علاقه‌‌مندی‌شان برای کشورهای استعمارگر و دوستی با کفار را دیدید.

شما مشاهده کردید که چگونه سیاسیون مان، ارتش، و توانائی‌های اقتصادی‌ مان را به سازمان‌های مانند "ملل (UN)"، "ناتو(NATO)" و "صندوق بین‌المللی پول(IMF)" تسلیم دادند که توسط کشورهای کفری ساخته شده اند! دیدید که‌ آنان چگونه بخاطر کمک جستن در هر مسئله به منابع انسانی و مادی مسلمانان پرداختند! ‏شما یورش و شتاب‌زده‌گی این‌کشورهای اسلامی را در خریداری "نوار تست/تست استرپ(Test Strips)" از چین برای بیماران‌شان دیدید! از سوی دیگر درین‌ هنگام وبای دیدید که همین کشورهای اسلامی چگونه آن‌چه در دست داشتن را به امریکا ارسال کردند و چگونه کمک‌های‌شان را مانند ترکیه به نهاد اشغال‌گر یهودی و سایر کشورهای کافر مانند ارمنستان و انگلستان فرستادند، حال آن‌که اتباع خویش را در بدبختی رها کردند! ‏شما مشاهده کردید که چگونه حکمرانان این کشورهای اسلامی مردم‌شان را به مرداب بانک‌ها سوق دادند و برای‌شان راه‌حل قروض مبنی بر رباخوری/سود خوری را به‌منظور مقابله نمودن با توقف بازرگانی/تجارت دادند، بدتر این‌که راه‌حل دادند که در پرتو سیاست "در خانه بمانید و بسته شدن دکان‌ها"، برای برآورد کردن نیازهای زنده‌گی، کرایه‌ دکاکین/مغازه‌ها وخانه‌ها‌ی‌شان از همان قروض هزینه و مصرف کنند!

ای حکمرانان!

آیا تا هنوز وقت آن نرسیده است که سر به گریبان خود کنید و درس عبرت بگیرید؟ شما، ای اهل قدرت و نفوذ! دیگر منتظر چه هستید تا این‌که در همچو یک خلای سیاسی در جهان، کشورهای استعماری غربی را ناتوان نموده و با این تریبت یک فرصت خوبی برای تغییر رادیکالی/بنیادی را به‌دست بیاورید؟ شما چی وقت صاحب چشم بصیرت خواهید شد و از فریب و توهمات مشاوران خود خلاص می‌شوید که چشم بصیرت آن‌ها توسط باداران غربی‌شان مسحور شده است و فکر می‌کنند که به نحوی از این بحران خارج خواهد شدند؟ آیا اکنون زمان آن نرسیده که به کلام الله سبحان‌و‌تعالی گوش بدهیم؟

﴿مَثَلُ ٱلَّذِينَ ٱتَّخَذُواْ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَوْلِيَآءَ كَمَثَلِ ٱلْعَنكَبُوتِ ٱتَّخَذَتْ بَيْتاً وَإِنَّ أَوْهَنَ ٱلْبُيُوتِ لَبَيْتُ ٱلْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُواْ يَعْلَمُونَ﴾

[عنکبوت: 41]

‏ترجمه: ‏كار كسانی كه جز الله(سبحانه‌وتعالی)، (اشخاص و اصنام و اشيائی را به دوستی برگرفته‌ اند، و از ميان آفريدگان، برای خود) سرپرستانی برگزيده‌ اند، همچون كار عنكبوت است كه (براي حفظ خود از تارهای ناچيز) خانه‌ای برگزيده است (بدون ديوار و سقف و در و پيكری كه وی را از گزند باد و باران و حوادث ديگر در امان دارد ). بی‌گمان سست‌ترين خانه‌ها خانه و كاشانه عنكبوت است، اگر ( آنان از سستی معبودها و پايگاههائی كه غير از الله برگزيده‌ اند باخبر بودند، به خوبی) می‌دانستند (كه در اصل بر تار عنكبوت تكيه زده‌ اند).‏

ای مسلمانان!

شما باید هیچ شک و تردید نداشته باشید که ضعف سرمایه‌داری استعماری بی‌نقاب گشته است و برهنگی آن بی‌پرده شده است؛ زیرا شواهد قطعی از ظلم و ستم و بی‌رحمی آن تثبیت شده است. ثانیاً حرص و طمع رهبرانش آشکار شده آنان و در لبه پرت‌گاه و فروپاشی قرار گرفته اند. امروز جهان در مرحله یک تغییر جدید قرار گرفته است و هیچ جای‌گزینی وجود ندارد، مگر ایدیولوژی اسلام. اگر چنین امر است، پس آیا شما، ای مسلمانان، برای احیای دوباره‌ی طریقه/روش زنده‌گی اسلامی آماده هستید؟ 

﴿لِمِثْلِ هَذَا فَلْيَعْمَلِ الْعَامِلُونَ﴾

[صافات: 61]

‏ترجمه: ‏‏برای رسيدن به چنين چيزی، كاركنان بايد كار كنند.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ولایه ترکیه

مترجم: داکتر زکریا

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه