شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
به گفته آگاهان، در ۲۵ سال گذشته حداقل ۱۲.۵ میلیون مسلمان در جنگ‌ها جان‌های خود را از دست داده اند
بسم الله الرحمن الرحيم

به گفته آگاهان، در ۲۵ سال گذشته حداقل ۱۲.۵ میلیون مسلمان در جنگ‌ها جان‌های خود را از دست داده اند

خبر

روزنامه دیلی صباح: یک آگاه ترکی به روز شنبه اعلام داشت که در ۲۵ سال گذشته در حدود ۱۲.۵ میلیون مسلمان در جنگ‌ها کشته شده اند. رفیق توران، رئیس انجمن تاریخ ترکیه در سخنانش در کنفرانسی‌که در استانبول برگزار گردیده بود، اظهار نمود که: "در طول تاریخ انسان‌ها کشته شده اند و جنگ یک حقیقت انکار ناپذیر از حقایق زنده‌گی است و جنگ معمولاً میان دو کشور اتفاق می‌افتد، اما بعضی اوقات جنگ‌های داخلی نیز در داخل یک کشور رخ می‌دهند. نتایج جنگ قابل پیش‌بینی نیست و جنگ‌ها حقیقتی از حقایقی‌‌های  زندگی ما به شمار می‌روند." او در این کنفرانس بیان نمود: "جنگ‌های جهانی به ویژه جنگ میان ترکیه و سوریه ادامه داشته و بخاطر قدرت حاکم پایان نمی‌یابند."

بر اساس یافته‌های جدید، تعداد مسلمانانی‌که در ۲۵ سال گذشته در جنگ‌های داخلی جان‌های خود را از دست داده اند، نزدیک به ۱۲.۵ میلیون تن می‌رسد و این تعداد تقریباً با خسارات به میان آمده در جنگ جهانی برابری می‌کند.

توران هم‌چنان در سخنان خود افزود: این مشخص است که  آمریکا، روسیه و ایران صلح در سوریه را نمی‌خواهند. نتیجه واضح می‌باشد که ترکیه باعث کاهش ۸۰٪ از مشکلات در سوریه گردیده است و هیچ کشور دیگری این توانایی را در خود ندارد. پس از پاکسازی تروریست‌ها از منبج، نور امید تمام سوریه را روشن خواهد ساخت. سوریه زمانی در سال ۲۰۱۱م وارد جنگ شدید داخلی گردید که رژیم اسد حمله غیر مترقبه‌ای را بالای اعتراضات پذیرفته شده و دموکراتیک به راه انداخت. از آن زمان به این سو بر اساس آمار سازمان ملل صدها هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده اند. این رقم شامل مسلمانانی نمی‌شود که توسط بوداییان در میانمار و چینی‌ها در ترکستان شرقی مورد شکنجه تا سرحد مرگ قرار گرفتند.

علاوه بر این، میلیون‌ها مسلمان دیگری‌که از اثر گرسنگی، بیماری، مهاجرت و سایر بلاهایی‌که انسان عامل آن می‌باشد، جان خود را از دست داده اند، نیز از این فهرست مستثنا هستند.

تنها راه نجات برای امت، بازگشت به سوی دعوت‌گران حقیقی به سوی نصب خلیفه و ایجاد خلافت راشده می‌باشد، پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرموده است که امام مانند سپری ​​است که از عقب آن جنگ کرده شده و به آن پناه برده می‌شود.

مترجم: عبدالله حماس
 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه