جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام آل سعود؛ قرامطۀ عصر!
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام آل سعود؛ قرامطۀ عصر!

خبر

محمد صالح بانتن وزیر حج و عمرۀ سعودی گفت: «برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد حجاج امسال در حدود یک‌هزار حاجی خواهد بود؛ آن‌هم فقط از کسانی‌که در این کشور مقیم باشند.» هم‌چنان وی اظهار داشت که: «ممکن است این تعداد ان‌شاء الله در حدود هزاران فرد باشد. ما هنوز در حالت بررسی هستیم، ممکن است یک‌هزار یا کمتر و یا اندکی بیشتر باشد.» از طرف دیگر، توفیق ربیعه وزیر صحت گفت: «مقامات، افراد بالای 65 سال و کسانی‌که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند را به زودی حذف می‌کند.» وی افزود: «حجاج قبل از نماز واجب تحت معاینه‌های ویروس کرونا قرار می‌گیرند و پس از زیارت به مدت 14 روز در معرض قرنطینۀ خانگی قرار می‌گیرند.» ربیع تأکید کرد که خدمۀ صحی برای همراهی با حجاج در مناسک‌شان مجهز شده و بیمارستانی بر اساس نیاز‌های عاجل و مرکز صحی را در محل «منی» تخصیص داده است. (منبع: الجزیره نت)

تبصره

آخرین چیزی‌که حکام آل سعود در مورد جنبه‌های سیاسی و دینی خود فکر می‌کنند، بحث در مورد جنبۀ شرعی در مجاز دانستن منع حج یا محدود نمودن تعداد حجاج است، این نظامی است که بر اساس خیانت با الله و رسول او و مؤمنین استوار می‌باشد. از زمانی‌که دولت خلافت عثمانی را از پشت آن مورد حمله قرار دادند و دولت مسخ شدۀشان را برپا نمودند، نظامی‌که از زمان تأسیسش از هیچ تلاشی در نبرد با اسلام و مسلمین دریغ نورزیده است و خصوصاً در خفقان حرمین شریفین و اشغال آن و ممانعت مسلمانان از شهرهای مختلف جهان برای رسیدن به آن؛ مگر با مشقت و سختی! اگر توصیف این نظام با جنبه‌های سیاسی و دینی آن از سوی علمای درباری به عنوان یک سیستم جدید قرامطه باشد، اغراق‌آمیز نخواهد بود.

بدون شک صحبت این نظام در بارۀ دلیل مختل شدن فریضۀ حج به بهانۀ سلامت حجاج، چیزی است که واقعیت و تاریخ این نظام آن را تکذیب می‌کند. در واقعیت نظام سعودی که به کفر حکم کرده و با کافرانی‌که در صدر آن امریکا قرار دارد، دوستی می‌کند بسیار بعید است که به فکر سلامت مسلمانان باشد، اگر هم به سلامت مسلمانان فکر می‌کرد، باید برای رضایت پروردگار جهانیان و حکم به آن‌چه او سبحانه وتعالی نازل نموده است، اهتمام می‌نمود! اگر به سلامت مسلمانان اهتمام می‌داشت، آنان را نمی‌کشت و بر کشتارشان در سرزمین‌های مختلف مسلمانان یاری نمی‌نمود. در حملۀ صلیبی بر عراق مسلمانان را به قتل رساند و بر قتل بیش از یک‌ملیون مسلمان یاری نمود. در افعانستان نیز قتل نمود و بر کشتار مسلمانان یاری نمود و حالا نیز قتل می‌کند و خون مسلمانان را در ماه‌های حرام و غیر آن در یمن و سوریه و دیگر سرزمین‌ها می‌ریزاند، به تماشای کشتار مسلمانان توسط بودایی‌ها، هندوها، ملحدین کمونیست در برما، کشمیر و ترکستان شرقی ایستاد و هنوز هم ایستاده است! آیا بعد از این، هیچ انسانِ عاقلی باور می‌کند که تعطیل فرض حج به خاطر حرص به سلامت حجاج مسلمان بوده است؟!

اما در مورد علمای سوء از آل شیخ و کسانی‌که از آنان پیروی می‌کنند و ادعای وهابیت و سنی بودن را دارند، باید گفت که ایشان در خیانت و کفر و مزدوری این نظام شریک‌اند، آنانی‌که در گذشته و حال فرمان‌بردار و خدمت‌گذار باداران نظام کافر و استعمارگر در تفصیل فتاوای بر مقیاس مطلوب بوده‌اند و شریکان سعود و فرزندان او در خروج به مقابل دولت خلافت عثمانی بودند و فتوایی‌که این عمل را برای‌شان جواز دهد، تفصیل دادند؛ با وجود حدیث صحیح که از رسول الله صلی الله علیه وسلم در این مورد وارد شده است که فرمودند:

«مَنْ خَلَعَ يَداً مِنْ طَاعَةٍ لَقِيَ اللَّهَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا حُجَّةَ لَهُ، وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً» (رواه مسلم)

ترجمه: کسی‌که از فرمانبرداری دست بکشد، روز قیامت الله را چنان ملاقات می‌کند که هیچ دلیلی برایش نخواهد بود و کسی‌که بمیرد و بیعت بر گردنش نباشد، بر مرگ جاهلیت مرده است.

برای‌شان در مورد جواز موالات با پیمان صلیبی و گشودن پایگاه‌های در شهر‌‌‌های حرمین جهت تجاوزگری و اشغال سرزمین‌های مسلمانان در عراق و افغانستان فتوا دادند.  به جواز طرح پیشنهادی دولت‌های عربی که پادشاه ویران‌گر عبدالله بن سعود پیشنهاد نمود؛ فتوا دادند. طرحی‌که به سبب آن سرزمین مبارک فلسطین را به زشت‌ترین مخلوق پروردگار یعنی یهود تسلیم نمودند و فتوا‌های سابق‌شان که در آن موسیقی را حرام خوانده بود، تغییر و تبدیل نمودند و آن را خوشگذرانی، مباح و سنت مؤکد نامیدند. الله سبحانه وتعالی با چنین علمای بر دروازه‌های جهنم حساب خواهد گرفت! حدیث پیامبر صلی الله علیه وسلم در موردشان تصدیق می‌کند که می‌فرمایند:

«إِنَّ اللَّهَ لَا يَقْبِضُ الْعِلْمَ انْتِزَاعاً يَنْتَزِعُهُ مِنْ الْعِبَادِ، وَلَكِنْ يَقْبِضُ الْعِلْمَ بِقَبْضِ الْعُلَمَاءِ، حَتَّى إِذَا لَمْ يُبْقِ عَالِماً اتَّخَذَ النَّاسُ رُءُوساً جُهَّالاً فَسُئِلُوا فَأَفْتَوْا بِغَيْرِ عِلْمٍ فَضَلُّوا وَأَضَلُّوا» (متفق عليه)

ترجمه: الله علم را نمی‌گیرد به گونه‌ای که آن را از میان بندگان به یکباره‌گی بر دارد؛ لیکن علم را با گرفتن علما از میان مردم می‌گیرد تا آن‌که عالمی باقی نگذارد و مردم جاهلان را به ریاست گیرند و چون از آن‌ها (در بارۀ مسایل شرعی) سوال شود از روی نادانی پاسخ دهند، همان است که خود گمراه شوند و مردم نیز گمراه کنند.

بدون شک تعطیل فرض حج امسال تنها سبب آن جنگ حکام آل سعود در برابر اسلام و شعائر آن است و ویروس کرونا چیزی جز پوششی نیست تا خود را در پشت آن بپوشاند که از خانۀ عنکبوت سست‌تر می‌باشد و اگر اندکی نگاه کنند به آنچه که در اسلام در  پیرامون چگونگی ادای مناسک حج در هنگام شیوع امراض آمده است، حتماً در آن راه‌حل شرعی عملی صحیح را می‌یابند و آن عبارت از منع مریضان و بزرگ‌سالان از حضور در حج است و گشودن دروازه در برابر هر آن‌کسی از امت دوملیاردی که قلب او به حرمین وابسته است؛ اما دور است و دور است که شیطان حکم الله و سنت رسول الله را جستجو کند!

بدون شک حرمین شریفین و سرزمین‌های نجد و حجاز را گروهی اشغال نموده است که جنایت‌شان کمتر از قرامطه نیست، که مسلمانان را از حج منع کردند و حجرالاسود را در سرزمین‌شان گرفتند؛ سپس خروج در مقابل آنان و آزادسازی حجاز و حرمین از نجاست آنان بر مسلمانان لازم گردید. آزاد سازی حرمین اهمیت کمتری از آزادسازی اقصی از دست یهود ندارد و حرمت حرمین شریفین نزد الله سبحانه وتعالی بزرگ‌تر از حرمت اقصی است و حقیقت این است که هرگاه آزادسازی حرمین شریفین صورت گیرد، بدون شک آزادسازی سرزمین مبارک فلسطین به شکل طبیعی به تعقیب آن می‌آید! به دلیل ادای مناسک حج توسط مسلمانان بر ایشان واجب است تا حرمین را از نجاست نظام آل سعود پاک سازند. پس ای مسلمانان شما و در صدر شما لشکریان مسلمان را به سوی فعالیت برای تاسیس خلافت راشده بر منهاج نبوت فرا می‌خوانیم.

نویسنده: بلال مهاجر ــ ولایه پاکستان

مترجم: احمد صادق "امین"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه