شنبه, ۲۳ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۶/۰۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بی‌حرمتی غرب نسبت به زنان؛ بر نیاز خلافت جهت حفاظت از عفت زنان مسلمان تاکید می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

بی‌حرمتی غرب نسبت به زنان؛ بر نیاز خلافت جهت حفاظت از عفت زنان مسلمان تاکید می‌کند

خبر:

به تاریخ 30 اپریل 2024م، ویب‌سایت خانواده آریزونا گزارش داد: "یک جدال جدید از دست‎گیری ده‌ها معترض طرفدار فلسطین در پوهنتون دولتی آیرزونا در آخر هفته به وجود آمده است. به گفته شورای روابط اسلامی امریکا (CAIR) آریزونا، حجاب چهار دانشجوی این پوهنتون توسط پولیس این ایالت به زور برداشته شده است. ویدیویی که بخشی از این حادثه را نشان می‌دهد توسط CAIR-AZ با خانواده آریزونا به اشتراک گذاشته شده است. [ویب‌سایت خانواده آریزونا]

 تبصره:

در ویدیویی که توسط دیو بیسکوبینگ، خبرنگار ABC15 برای شبکه ایکسمنتشر شد، زنی را می‌توان دید که در نزدیکی اتوبوس نشسته است و به نظر می‌رسد که دستان‌اش با دست‌بند آهنی اُلچَک شده است. در این ویدیو که سانسور شده است، چادر او توسط چهار افسر پولیس در حالی که او را محاصره کرده اند، برداشته می‌شود. سپس رسانه‌های اجتماعی مسلمانان به طور گسترده این پُست را منتشر می‌کنند؛ زیرا این یک تعرض آشکار به عفت و آبروی زن مسلمان است.

این آخرین مورد از هجوم حوادثی است که مردم را در هنگام تماشای رفتار پولیس به اعتراضات مسالمت‌آمیز شوکه کرده است. پولیس با زنان معترض بدرفتاری می‌کند، آنان را به زمین می‌نشاند و آن‌ها را با تمام قدرت و پرخاش‌گری که یک مرد دارد، مهار می‌کند. این زنان به هیچ‌وجه تهدید فیزیکی نیستند، اسلحه‌ در دست ندارند و از جمله محصلین جوان و اعضای با استعداد و توانا هستند. با این وجود آیا لازم است که با نیروی بدنی و زور با آن‌ها برخورد صورت گیرد؟ نخیر! به نظر می‌رسد این تاکتیک قدیمی ارسال پیام به معترضان از جمله زنان و مردان است تا متفرق شوند در غیر این صورت با اقدامات تهاجمی پولیس روبرو خواهند شد. پس این برابری جنسیتی غربی است! جامعه‌ای را ایجاد کرده است که در آن زنان به اندازه مردان مورد خشونت قرار می‌گیرند، زیرا حکومت‌ها در مورد سیاست‌های فاسد محاسبه می‌شوند.

 اعتراضات غزه در حال گسترش به کشورهای مختلف غربی است. در پاسخ به آن پولیس با مجوز و احتمالاً دستورالعملی برای استفاده از تاکتیک‌های سنگین و خشونت‌آمیز فرستاده می‌شود. در این‌جا هیچ حرمتی برای زنان وجود ندارد. مردمی که از معترضان حمایت می‌کنند، پولیس و مقامات دانشگاه و کالج را فرا می‌خوانند. آن‌ها به آزادی بیان، حقوق و آزادی‌های مدنی اشاره می‌کنند. با این حال باید به موضوع مذکور نگاه بنیادی‌تری داشت. قوانین غربی همیشه به نفع نظام بوده است. آن‌ها تنها در صورتی برای شما کارآمد هستند که از اهداف دولت پیروی کنید. تاریخ به ما نشان می‌دهد که مخالفت با تصمیمات سیاست دولت‌های غربی منجر به حملات تبلیغاتی و سرکوب فیزیکی می‌شود. این مسائل صرف‌نظر از مرد یا زن بودن تان متوجه شماست‌.

فمینیست‌ها باید افتخار کنند که توانسته‌اند جامعه‌ای را ایجاد کنند که در وقت محافظت دولت از منافع‌اش در آن با زنان همانند مردان رفتار می‌شود.

از سوی دیگر، من به عنوان یک زن مسلمان، از این‌که دولت‌اسلامی در بسیاری از موقعیت‌ها با زنان متفاوت رفتار می‌کند، خیال‌ام راحت است. دولت خلافت در واقع نه تنها موظف به حفظ حرمت و آبروی زن مسلمان است، بل به هر زنی احترام می‌گذارد. از عفت یک ذمی (شهروند غیر مسلمان) دولت خلافت نیز محافظت می‌شود.

اقدامات پولیس در این دولت‌های به اصطلاح روشن‌فکر غربی، هرگز در دولت خلافت مجاز نخواهد بود. لیکن از افرادی که از قوانین ساخته‌بشر (سکولار) پیروی می‌کنند، چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ قوانینی که هر وقت احساس نیاز کنند نادیده می‌گیرند  و می‌شکنند.

اسلام به زن از نگاه ارزشی و ناموسی می‌نگرد. رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: «إِنَّمَا الْإِمَامُ جُنَّةٌ یُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَیُتَّقَی بِهِ» "همانا امام سپری است که از عقب او می‌جنگید و به وسیله او محافظت می‌شوید." [مسلم]

 رسول الله صلی الله علیه وسلم به عنوان اولین و بهترین امام مسلمانان نیروی نظامی را جهت بیرون راندن یهودیانِ قَینُقاع از مدینه منوره به دلیل هتک حرمت به یک زن مسلمان فرستاد. پابندی به سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم، امامان بعدی مسلمانان، در تمامی عصر حکمرانی به آن‌چه الله سبحانه وتعالی نازل کرده است، که تمام آنها  به عنوان سپر امت عمل کردند/ بوده اند.

در عصر خلیفه معتصم بالله، زنی مسلمان مورد حمله رومیان قرار گرفت و او فریاد زد: "ای معتصم." هنگامی که این سخنان به خلیفه معتصم رسید، پرسید: کدام شهر روم غیرقابل‌عبور و بسیار محافظت‌شده  است؟ هنگامی که پاسخ به عنوان Amorium ) عموریة (Amuriyyah رسید، او پاسخی دندان‌شکن در قالب یک ارتش بزرگ فرستاد که باعث فتح بزرگترین و قدرتمندترین شهر آسیای صغیر در آن زمان گردید. در رمضان سال 223 هجری قمری بود که دولت خلافت شهر عموریه (Amorium) را فتح کرد، هرچند که شهر مذکور مایه افتخار امپراتوری قدرتمند روم بود. به همین قسمی  ظلم که بالای حجاج مسلمان، زنان و مردان در شبه قاره هند توسط جد مودی راجا دهیر صورت می‌گرفت با شمشیرهای ارتش محمد بن قاسم مواجه شد.

کجاست رهبری ‌ما که در دل دشمنان‌مان ترس ایجاد می‌کند. دشمنی که  جرأت نکنند عفت و آبروی یک زن مسلمان را زیر پا کنند؟

رهبری ما کجاست که به ما کمک کند و از ما محافظت نماید؟ امروز حکام ما سکوت کرده اند و ارتش ما در قرارگاه‌های خود میمانند. امروز فراخوانی برای کمک از نهادها و دولت‌های غربی است. اما این راه حل نیست، تنها اطاعت از الله سبحانه وتعالی تغییری که ما نیاز داریم را به ارمغان می‌آورد و از محافظت بشریت تضمین می‌کند. هیچ راه حلی وجود ندارد جز راه حلی که برای ما از جانب خالق ما داده شده است. ما باید دولت خلافت را که سپر امت است، دوباره تاسیس کنیم.

نوشته برای دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر

توسط فاطمه اقبال

مترجم: ابوبکر کابلی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه