جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
هفتم اکتوبر؛ افغانستان پروژه جنگی امریکا در منطقه
بسم الله الرحمن الرحيم

هفتم اکتوبر؛ افغانستان پروژه جنگی امریکا در منطقه

درست شانزده سال قبل امریکا در هفتم اکتوبر به بهانه ریشه کن ساختن "تروریزم" وارد افغانستان گردید. در این شانزده سال نه تنها جنگ خاتمه نیافت، بل مشکلات مردم افغانستان در موجودیت این جانوران وحشی سیر صعودی داشته است. گسترش ناامنی، افزایش فقر، بیکاری، ترویج فحشا و بی حیایی، فرار مردم از افغانستان از جمله دست آوردهای اشغال افغانستان محسوب می‎گردد.

 با این حال، جنگ افغانستان به طولانی‌ترین جنگ امریکا در خارج از مرزهای آن مبدل شده است. امریکا با استفادۀ ابزاری از افغانستان منحیث گذرگاه منطقوی، به اهداف خود در آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و سایر نقاط جهان می‌رسد. در مقابل اما، دولت افغانستان، سیاست تذلیل، خورد ساختن، حقارت و توهین مردم غیور و آزاد افغانستان را روی‌ دست گرفته است تا در دراز مدت، اندیشه‌ی آزادی و دین‌داری از سَر مردم بیرون شده و ذهنیت غلامی و تن دادن به ذلت عادت شان گردد.

از جانب دیگر، وقتی افغانستان پروژه نظامی امریکا در منطقه باشد، دست یافتن به صلح، ثبات، آرامش، پیشرفت... آرزو و خیال احمقانه‎ی بیش نخواهد بود. چنانچه، شانزدهمین سالِ اشغال افغانستان تنها در ماه اگست سال جاری با پرتاب ۵۰۰ بمب همراه بوده است، و در مجموع بیش از ۲۰۰۰ بمب از آغاز سال ۲۰۱۷ تا به حال، که بدون شک تا آخر امسال این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، در مضامین مکاتب و دانشگاه‎های افغانستان، اسلام یک دین خشن، خشک و فاقد راه‌حل‌های زندگی معرفی شده و در عوض، نصاب تعلیمی افغانستان طوری سروسامان یافته که نسل‌های بعدی، شخصیت‌های سیکولر و مزدور  بجای شخصیت‌های اسلامی، تربیه شوند.

روی همین موضوع، جوانان مسلمان افغانستان کمپاین وسیعی را در شبکه‎های اجتماعی تحت نام "هفتم اکتوبر؛ افغانستان پروژه جنگی امریکا در منطقه" را براه انداخته اند تا باشد که پرده از جنایات وحشیانه امریکا و قدرت‎های غربی در طول "شانزده‎سال جنگ" برداشته شده و یک بار دیگر چهره‎های این وحشی صفتان به مردم مسلمان و مجاهد افغانستان برملا گردد.

پس ای مسلمانان افغانستان! وقت آن فرا رسیده است تا نظام سرمایه داری ـ دموکراسی را از ریشه بر کنید، و آن را با خلافتی تعویض کنید که از خون، عزت، منابع، وحدت، کتاب و عقیده تان، حفاظت می‏کند. خلافت راشده، بجای ترویج دشمنی‌های قومی و فرقه‌یی، قاطبه امت اسلام را به رویارویی با کفار و استعمارگران جهت می‌دهد و این یگانه راه نجات شما و سایر مسلمانان جهان خواهد بود.

 

عثمان طه

Last modified onیکشنبه, 08 اکتبر 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه