جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :8 محرم 1442
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 27 آگوست 2020م

شماره صدور:۱۴۴۲ AH / ۰۱

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

گزارش تازه: غوطۀ عمیق؛ جهان پس از کوید – ۱۹!

(ترجمه)

حزب‌التحریر – بریتانیا گزارشی را با عنوان "غوطۀ عمیق؛ جهان پس از کوید - ۱۹" منتشر کرده‌است که ناکامی جهان سرمایه‌داری را در ارائۀ پاسخ موثر به این همه‌گیری جهانی مستند می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه نواقص نظام‌مند ایدیولوژی سرمایه‌داری چنین ناکامی را اجتناب ناپذیر می‌کند، حال‌آن‌که نظام دموکراتیک‌اش تنها از خدمت حکومت‌ها به یک درصد نخبه‌گان مراقبت کرده‌است.

این گزارش با بیان این نکته پایان می‌یابد که ایدیولوژی لیبرالیزم با تمرکز بر افراد و آزادی‌های‌شان، برای عدۀ کمی جالب، اما برای سایر مردم ناخوش‌آیند بوده‌است. نظامی‌که استدلال مسئولین‌اش با اکثریت باشد، در واقعیت تنها برای تأمین منافع چند فرد محدود کارآمد است. افکار سیاسی برخاسته از لیبرالیزم تنها در خور ثروت‌مندان است و حس عمیقی از اهانت برای فقرا دارد. عده‌ای هنوز در دفاع از سرمایه‌داری استدلال می‌کنند، درحالی‌که بسیاری‌ها امپراتور را بی‌دلیل مشاهده می‌کنند.

دیگر بعضی مفسرین و صاحب‌نظران دربارۀ عظمت سرمایه‌داری سخن نمی‌گویند، بل به دفاع از آن به‌عنوان بهترین گزینۀ موجود می‌پردازند. بافت سیاسی سراسر جهان مملو از بی‌محبتی و ناامیدی شده‌است، بی‌توجه به نوع رژیمی‌که مردم زیر چترش زندگی می‌کنند. در واقع، اشتهای تغییر در قلب‌های اکثریت مردم، فارغ از نژاد و دین‌شان درحال زیاد شدن است، خواه حکام‌شان دموکرات، دیکتاتور یا دست‌نشانده باشد. باوجود گسترش هژمونی سرمایه‌داری در سراسر جهان، افزایش محرومیت مردم حتی سریع‌تر از آن شده‌است. اشتهای تغییر تنها زمانی اوج می‌گیرد که اوضاع اقتصادی در سراسر جهان رو به وخامت گراید و تأمین نیازهای اولیه برای اکثر مردم ناممکن شود.

ما به‌عنوان مسلمانان وظیفه داریم تا در این فضای تغییر، این فرصت را غنیمت بشماریم و یک تصویر بدیل را به ملت‌های جهان ارائه کنیم. الله سبحانه وتعالی خالق زمین و اکوسیستم به‌هم پیوستۀ آن است. اوتعالی با رحمت بی‌پایان‌اش اسلام را به بشریت هدیه داده‌است، نظامی‌که راه‌حل‌های ژرف و عمیق سیاسی، اقتصادی و محیطی هماهنگ با سایر سیارات دارد. بناءً مسئولیت ما به‌عنوان امت مسلمه این است تا به‌خاطر اقامۀ رهبری اسلام بر روی زمین از طریق تأسیس مجدد خلافت بر منهج نبوت کار کنیم و به‌پیش برویم.

برای خواندن متن کامل گزارش به این آدرس مراجعه کنید:

http://www.hizb.org.uk/wp-content/uploads/2020/08/Deep-Dive-The-World-After-COVID-19.pdf

یحیی نسبت

نمایندۀ مطبوعاتی حزب‌التحریر – بریتانیا

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه