جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :9 ذولقعده 1442
تاریخ میلادی : یکشنبه، 20 جون 2021م

شماره صدور:21/ AH 1442

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

روزنامه‌نگار تعصب ضد‌ اسلامی را در مورد فلسطین آشکار می‌کند!

یک خبرنگارِ روزنامه‌ی Sunday با مسلمانی‌که ارتش مسلمانان را بخاطر آزادسازی فلسطین صدا می‌زد، تماس گرفت تا از وی بپرسد که آیا سخن‌اش سروپا از یک جنايت نفرت‌انگیز نبود. پاسخ مکمل او چنین بود: «جهاد سیاست خارجی دولت اسلامی‌ست که بر روش نبوت تأسیس می‌شود. این دولت علیه‌یِ غیرِنظامیان از خشونت کار نمی‌گیرد، آن‌چنان که روزنامه‌های شما بعضی اوقات با تحویل‌های نادرست‌شان آن‌را به ر‌ُخ جهانیان می‌کشانند. مخالفت با اشغالِ غیرقانونی فلسطین یک عملکرد ضدیهودی نیست، طوری‌که صهیونیزم یک پروژه‌یِ استعماری است که به طوری بدبینانه جهت رسیدن به اهداف برتری‌گرای از مردم یهود سوء‌استفاده می‌کنند. بسیارِ از یهودیان مخالف صهیونیزم به این باور هستند که این یک ایدیولوژی اشغال نظامی و ظالم است.»

ادوارد مالنیک، در مقاله‌ای بعدی خود بخش‌های از پاسخ را که مشروعیت برچسب زدن به عنوان ضد یهودستیزی مخالف اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را زیر سوال می‌برد، حذف می‌کند. مقالات قبلی او برای روزنامه‌ای «دیلی» بر آن جهت بود تا ترس را در بریتانیا به بهانه‌ای ادعاهایِ دروغین برانگیزاند، به‌دلیل این‌که یهودستیزی مسلمانان را وا می‌دارد تا با اشغال فلسطین و خشونت علیه‌ای فلسطینیان را توسط کیهان صهیونیست مخالفت ورزد.

هفته قبلی اقای مالنیک با حزب‌التحریر-بریتانیا در خصوصِ نظریه‌ای بالای یک ویدیو، که ما پاسخ داده بودیم تماس گرفته است:

تمام بیانیه‌ها و اقدامات حزب‌التحریر در خصوص فلسطین اشغالی باید در متن مشاهده گردد که ما اساساً با ایدیولوژی صهیونیست و اشغال فلسطين مخالفت نمودیم. ما فرق میان مردم یهود به‌عنوان دین و قومیت را تشخیص کرده‌ایم. اشغال نظامی صهیونیست‌ها که خود را "دولت یهود" تلقی می‌کند، حال‌آنکه این‌ها استعمار‌گر هستند و بسیاری از صهیونیست‌های سرسخت خودشان یهود نيستند. در بریتانیا ما اصطلاحِ کیهان صهیونیست را مورد استفاده قرار می‌دهیم، حال‌آنکه ما این نام را که خود آن‌ها بر خود گذاشته‌اند نمی‌شناسیم. در اکثریت سرزمین‌های عربی، مسلمان، احزاب و بسیاری از مردم، به‌شمول رسانه‌ها اشغال فلسطین را به‌عنوان کیهان یهود و یا دولت یهود نام می‌برند. 

همه‌ی ما نیز آگاه هستیم که مردم دورو نظریات یا بیانیه‌های که در متن‌ها  نوشته‌شد است، آن‌را منافقانه جهت بدبین نشان دادن مسلمانان یا حتّی کسانی‌که با بیانیه‌ و اعلامیه‌ها در تظاهرات اشتراک کرده‌ بودند را حذف می‌کنند تا مردم را منحرف ساخته  روایت‌ها و برنامه‌های خود را سازگار سازند. این بیشتر هویداست، طوری‌که ما نگرانی‌ها را در مورد یهودستیزی می‌بینیم که توسط بعضی‌ها جهت خاموش ساختن انتقادها در خصوص این درگيری‌ها می‌کوشند؛ یا فصاحت‌و‌بلاغت افراط‌گرایی که در تلاش این است تا صداهایی را که برای بدیل نظام استعماری که در جهان امروز مسلمانان بلند می‌شود را خاموش کنند.

باوجود دسترسی به تمام سخنرانی‌های کامل و پاسخ‌ها به سوالات وی، او مکرراً و عمداً متن نوشته‌شده را رد می‌کرد و این بر آن هدف بود تا خدمتی برای برنامه‌های مدافعین خشونت علیه‌ای فلسطينيان باشد. او در عوض آن باید از سازمان اعتماد امنیت جامعه افراطی که به خوبی برای تلاش‌های خود برای خاموش‌ساختنِ انتقاد از آزار و اذیت و قتل فلسطینی‌ها شناخته شده است نقل‌و‌قول می‌کرد.

در همان هفته که جهان شاهد حملات وحشیانه‌ی دولت یهود بر فلسطینیان اشغالی بودند، خود را در بیستر بیماری انداخته بود، فلسطینیان در حالی نابودی بودند، در حالی‌که ژورناليست‌ها مجال این را نداشتند که در میان تبلیغات‌شان آن‌چه حقایق‌ِ حملات نظامی وحشیانه‌ی اسرایل را بر فلسطین اشغالی برملا می‌ساخت را گزارش می‌داد، نه هم صدای‌های حاکمان سرزمین‌های اسلامی که با آن مخالفت کنند و وارد عمل می‌شدند.

بنابرین ما آقای مالنیک را به مناظره‌ی عمومی بخاطر حذف ساختن متن نوشت‌شده روزنامه‌نگاری‌اش و تلاش‌های مکرر او جهت خاموش ساختن مخالفت به اشغال غیر‌قانونی فلسطین و خشونت که اشغال‌گران صهیونیست بالای فلسطینیان تحمیل نموده دعوت می‌نمایم. آیا او توجه نموده که این یک جرم نفرت‌انگیز است؟ ایا سخنان تحریک‌آمیز او در حقیقت سخن نفرت‌انگیز درمقابل مسلمانان بریتانیا نیست؟

یحیی نسبت

نماینده مطبوعاتی حزب‌التحریر-بریتانیا

مترجم: ارسلان مبارز

#Aqsa_calls_armies

#AqsaCallsArmies

#OrdularAksaya

#الأقصى_يستصرخ_الجيوش

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه