جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :16 محرم 1442
تاریخ میلادی : جمعه، 04 سبتامبر 2020م

شماره صدور:AH ۱۴۴۲ / ۰۲

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

آیا کسی هست که از شرافت رسول الله صلی الله علیه وسلم دفاع کند؟ ادامۀ نفرت سکولارها با بهره‌برداری از خلای رهبری سیاسی اسلام در جهان امروز!

(ترجمه)

هرچند وقت یک‌بار، مدافعان نفرت‌آور سکولاریسم توهین به مسلمانان را با سوزاندن قرآن‌های طبع‌شده و انتشار کاریکاتور‌های استهزاءکنندۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم را حق خود می‌دانند. در حقیقت، آنان کسانی استند که از دروغ ساخته شده‌اند و خیلی خوب می‌دانند که از نظر عقلی حتی توان به چالش کشیدن عقاید اسلامی را نیز ندارند، چه رسد به دفاع از ایدیولوژی دروغین خویش. در طول تاریخ، شاهد تلاش‌های بی‌شماری از چنین فاسدان بوده‌ایم که معیشت‌شان به فساد، استثمار و بدبختی دیگران بستگی داشته‌است، تا بدین‌گونه شهرت شرافت‌مندانۀ پیامبران علیهم السلام را لکه‌دار نمایند، با این امید بیهوده که شاید بتوانند از افشای فسادشان در برابر مردم عادی جلوگیری کنند. پیامبران به امت خویش حقایق را گفتند و آن‌ها را به سمت عدالت و زندگی خوب فراخواندند، در حالی‌که نخبه‌گان فاسد با آن‌ها مخالفت کردند،‌ ایشان را توهین کردند، و خواستند با دروغ‌های شریرشان آن‌ها را بدنام کنند.

پیامبر ما محمد صلی الله علیه وسلم عزت و شرافت‌مان است و آخرین پیامبر بشریت می‌باشد. پیام اسلام‌اش عدالت حقیقی را برای تمام فعالیت‌های امروزی – چه شخصی، اجتماعی، اقتصادی، شرعی و سیاسی – شامل می‌شود. سکولارهای امروزی هیچ ادعایی برای اثبات باور دروغین خود ندارند، ‌لذا آن‌ها به اسلام حمله‌ور می‌شوند و می‌کوشند آن را بدنام کنند. با این حال، ‌آن‌ها با توهین با جامعۀ مسلمانان در سراسر جهان، فقط ناامیدی خود را در به چالش کشیدن ادلۀ فکری اسلام آشکار می‌کنند.

به نظرمی‌رسد این هدف عمدی باشد، ‌چراکه صرفاً بخشی از ادامۀ سیاست‌های رسانه‌ها و حکومت‌ها را تشکیل می‌دهد. ‌آن‌ها برنامۀ کاری زشت خویش را پیش می‌برند تا تلقین کنند که مسلمانان چیزی را به‌جز فساد برای ارائه به جهانیان ندارند. دقیقاً به همین دلیل ایدیولوژی سرمایه‌داری سیکولار منشأ همۀ بدبختی‌ها و فساد در جهان امروزی است، و به همین دلیل می‌خواهند توجه مردم را از واقعیت‌ها دور کنند. سپس مدافعان سطحی‌نگرشان این کار را دنبال می‌کنند، گاه کینه‌توزی خود را در خیابان‌ها، ‌به صورت آنلاین یا چاپی را اظهار می‌کنند و ‌گاه حتی علیه نمازگزاران بی‌گناه مساجد اسلحه برمی‌دارند؛ دستور کار‌شان مشابه و یکسان است.

با این حال ما دوباره این‌جا هستیم، هنوز بدون رهبری سیاسی که  شریعت اسلامی را تطبیق کند و جهان را به عدالت و هدایت رسول الله صلی الله علیه وسلم فرا خواند. در عوض، تمام رهبران جهان اسلام بزدلانه هنجارهای بین‌المللی را آن‌طورکه غرب به آن‌ها فرمان داده‌است می‌پذیرند و برای دفاع از شرافت و عزت مسلمانان و پیامبرشان به‌سختی اعتراض می‌کنند. آن‌ها حتی حاضر نیستند که از زندگی زنان و کودکانی‌که در کنارشان سلاخی می‌شوند دفاع کنند. پس چه امیدواری وجود دارد که شجاعت پیدا کنند و برای کسانی‌که جرئت تمسخر رسول الله صلی الله علیه وسلم را به‌دست آورده‌اند یک چالش قوی بسازند. متأسفانه برخی افرادی‌که در دام‌های غربی افتاده‌اند، ‌از مقیاس و ریشۀ واقعی مسئله بی‌خبر اند. بنابراین تمام فعالیت‌ها را به‌دست می‌گیرند و همیشه به‌جای درست‌کاری، بیش‌ترین ضربه را می‌زنند.

الله سبحانه وتعالی بشریت را بدون هدایت نگذاشته‌است طوری‌که او سبحانه وتعالی رسول الله صل الله علیه وسلم را برای راهنمایی ما فرستاد. او ما را به حال خودمان رها نکرد تا آخرین پیام‌اش برای بشریت را فراموش کنیم، بلکه حاملین دعوت را فرستاد تا آن را در سراسر جهان حمل کنند. او ما را بدون دولتی‌که مدافع ما و عزت‌مان، و نماد عدالت اسلام باشد رها نکرد، بلکه خلفای راشدین را به‌عنوان اسوه حسنه برای ما قرار داد تا از آن‌ها پیروی کنیم.

آن‌چه که امروز گم‌شده و کاپیتالست‌های نخبه و متنفرین اسلام به بهره‌گیری از ضعف ما ادامه دهند، تمایل رهبران است که واحد شوند و کسانی را که از حدود تجاوز می‌کنند به چالش بکشند تا ما به عنوان یک امت با هم یک‌جا شویم و خلافت به منهج نبوت را باز گردانیم.

ما از مسلمانان می‌خواهیم که برای اسلام، برای خلافت و برای آزادسازی بشریت کار کنند. در سال ۲۰۰۴ م هنگامی‌که آخرین‌بار در ملأ عام به مسلمانان توهین شد، نیز ما با انتشار یک اعلامیۀ مطبوعاتی آن را محکوم کردیم، همین‌گونه‌که امروز باید محکوم شود.

لطفاً به لینک ذیل مراجعه کنید:

http://www.hizb.org.uk/media/press-releases/hizb-ut-tahrir-britain-denounces-the-republication-of-cartoons-insulting-prophet-muhammad/

یحیی (نسبیت)

نمایندۀ مطبوعاتی حزب‌التحریر – بریطانیا

مترجم: صالح مصلح

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه