جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :27 رجب 1440
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 03 آوریل 2019م

شماره صدور:1440 AH / 14

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

حزب‌التحریر-بریتانیا با ارسال نماینده‌اش به سفارت چین، رفتار غیرانسانی را علیه مسلمانان اویغور محکوم نمود

(ترجمه)

به تاریخ 27 رجب نمایندۀ حزب‌التحریر-بریتانیا از سفارت چین در شهر لندن دیدار کرد تا نامه‌ای را شخصاً به سفیر چین تحویل داده و نیز اعلامیۀ مطبوعاتی دفتر مطبوعاتی‌ مرکزی حزب‌التحریر را تحت عنوان "خلافت ترکستان شرقی را آزاد ساخته و مسلمانان اویغور را از ظلم و جنایت چین نجات خواهد داد" به وی بسپارد. متن نامه دارای محتوای ذیل می‌باشد.

آقای سفیر لیو سیومینگ!

ما این نامه را برای شما به خاطر محکوم و تقبیح نمودن اعمال زشتی؛ چون تبعیض، ظلم، توقیف، شکنجه، تغییر عقیده به شکل اجباری و حتی قتل مسلمانان اویغور در ترکستان شرقی، که به جز پذیرش عقیدۀ اسلامی مرتکب هیچ جنایت نشده‌اند، می‌نویسیم. ما این را به خوبی می‌دانیم که حکومت شما به این پالیسی‌های پست خویش علیه مسلمانان ادامه می‌دهد، صرف به خاطر حاکمان بزدل مسلمانان، که از مقابله کردن با شما در هراس اند و دوم این‌که کشور‌های غربی با شعار‌های حقوق‌بشر موقف کاذب و ذلیلانه‌ای را اتخاذ نموده‌اند که در نظام سرمایه‌داری متأسفانه تمام کشور‌ها به شمول چین آن را تطبیق می‌نمایند، انسانیت به جز برای ثروت‌مندان هیچ ارزشی ندارد. ما نه از کشور‌های امریکایی، اروپایی و یا انگلیس و نه هم از نوکران آن‌ها می‌خواهیم تا در مقابل رفتار غیرانسانی کشور چین اقدام کنند؛ چون این را به خوبی می‌دانیم که یگانه هدف سیاست خارجی این استعمارگران استفاده از منابع بشری و طبیعی جهان به نفع خویش است. بر علاوه، آن‌ها در گذشته حتی هنوز مسئول بدترین جنایات در برابر حقوقی‌که الله سبحانه‌وتعالی به تمام بشریت داده است، می‌باشند.

الله سبحانه‌وتعالی هدایت و راه راست "اسلام" را برای تمام بشریت فرستاده است تا مردم بیاموزند که چگونه با یک‌دیگر عادلانه و شرافت‌مندانه رفتار نمایند؛ نه این‌که در رفتار حیوان‌گونه، که دولت شما صرف به خاطر منافع مادی‌اش مرتکب می‌شود، هم‌دست شوید. یقیناً که این منافع در روز حساب، زمانی‌که تمام بشریت به خاطر اعمال گذشتۀ‌شان محاسبه می‌شوند، سودی نخواهند داشت. بدبختانه در کشور چین هنوز کسانی هستند که این بدبختی و رفتار زشت غیرانسانی را با بی‌شرمی مشروع دانسته و با دروغ ننگین توجه مردم را از حقیقتی‌که ظلم و قتل مسلمانان است، منحرف می‌سازند. آن‌ها به بهانۀ این‌که این مردم باعث تضعیف هم‌بستگی ملی و هویت ما می‌شوند و یاهم به بهانۀ افراطیت و تروریزم، مسلمانان را از بین می‌برند. این برچسب‌ها و تاپه‌ها آخرین تلاش‌های مأیوسانۀ این دولت‌ها می‌باشند که در آن‌ها هم ناکام مانده‌اند و نمی‌توانند دلایل قانع کننده و عقلی بیاورند که چرا باید مسلمانان عقیدۀ درست خویش را ترک کنند و فرهنگ ناکام سیکولریزم را اختیار نمایند.

قطعاً که رفتار زشت و ظالمانۀ کشور چین شایستۀ انسان‌های عاقل نیست. پیروی کورکورانه از آبا‌ها و اجداد گذشته، پیروی از عقل را محدود می‌سازد. برعلاوه، نظام سیکولر سرمایه‌داری استوار بر فکری نیست که شایستۀ قبولیت را داشته باشد؛ زیرا اساس این نظام تنها مصلحت است که در اثر عکس‌العمل میان ظلم و ستم پاپ‌های کلیسا و مردم، طی چند قرن در اروپا به وجود آمد. اگر به تاریخ مراجعه نماییم، دیده خواهد شد که به جز دلیل از هم‌پاشی مردم چین به دست استعمارگران گرگ‌صفت اروپایی هیچ جای در تاریخ چین ندارد. اساس اسلام فکر خام و متزلزل نیست و نه هم اسلام صرف به امورات شخصی مانند عبادات محصور می‌شود.

این دین اسلام بود که مسلمانان را وادار نمود تا شرافت‌مندانه و عادلانه با مردم چین رفتار نماید. اسلام ایدیولوژیی است که اساس آن را فکر کلی و دلایع عقلی شکل می‌دهد. تنها توسط فکر مستنیر می‌توان خالق را، که ما و همه مخلوقات را خلق کرده است و نیز این‌که ما را برای هدایت و رهنمایی بشریت امر نموده است، درک کرد تا بدانیم که با یک‌دیگر چگونه رابطۀ خویش را تنظیم نماییم و با وی سبحانه‌وتعالی چگونه رابطه بر قرار نماییم. در حقیقت همین یگانه راه درست زندگی است که توسط خالق وحی شده است تا بشر را از بردگی مخلوق به اطاعت و بردگی خالق سوق دهد.

جناب سفیر! ما از شما دعوت می‌کنیم تا در تقبیح و محکوم نمودن اعمال زشت دولت خویش با مسلمانان بپیوندی و عقیده و ارزش‌های اسلام را که بر اساس دلایل عقلی استوار است، بپذیری! شما فرصت این را دارید تا برای عدالت بشریت صدای خود را در مقابل جنایات کشور چین من‌حیث جزء مردم چین مبارزه نمایید.

به زودی به امر الله سبحانه‌وتعالی حکام مزدور سرزمین‌های اسلامی با رهبران مخلص دولت اسلامی عوض خواهند شد و سپس کشور چین ناچار است که با این حالت کنار بیاید. فلهذا شما این فرصت را نیز خواهید داشت تا با ترک نظم مریض جهانی از نظم عادلانۀ اسلام در آینده بهره‌مند شوید. از این‌که با جزئیات کامل در بارۀ این موضوعات با شما بحث نمودیم، خوشحالیم.

یحی "نسبت"

نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-بریتانیا

مترجم: عبدالله "صالحی"

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه