جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :16 جمادی الثانی 1440
تاریخ میلادی : پنج شنبه، 21 فوریه 2019م

شماره صدور:04/1440

دفتر مطبوعاتی
ولايه مصر

اعلامیه مطبوعاتی

حکم ظالمانۀ مجازات به مرگ و قتل بی‌شرمانه، ثبات رژیم‌تان را حفظ ننموده و از استادگی مردم در برابر این جنایت‌ جلوگیری نخواهد کرد

 (ترجمه)

به روز چهار شنبه 20 فبروری سال روان وبسایت العربی‌الجدید به نقل از یک منبع در سکتور زندان‌های وزارت امور داخلۀ مصر گزارش نمود که دادگاه کیفری به تأیید مفتی اعظم مصر حکم اعدام 9 تن از جوانان مسلمان را به اتهام ترور مشاور هشام برکات دادستان کل  به اجراء در آورده و اجساد آنان را به سردخانه تسلیم نمود. اعدام‌ها در زندان استیناف در حضور یک دادستان، یک روحانی و یک دوکتور عدلی صورت گرفت. سازمان عفو بین‌المللی پس از دانستن انتقال آن‌ها از سلول‌های‌شان به محکمۀ استیناف برای آماده ساختن به اعدام، در اواخر ساعت عصر با انتشار بیانیه‌‍‌ای از مسئولان مصری خواسته بود که اجرای حکم ظالمانه‌ی اعدام این 9 جوان را فوراً متوقف نماید و در ضمن بیانیۀ مذکور نشان می‌داد که این جوانان به علت اتفاقی‌که در 29 جون 2015م رخ داده بود، به طور وحشیانه دستگیر و تحت ظلم و شکنجه قرار گرفتند تا باشد که به جرم اعتراف نمایند.

قتل عام جدید، جنایتی دیگری به جنایات مستمر این رژیم علیه مردم مظلوم مصر افزوده شد. در کم‌تر از یک ماه 18 تن از فرزندان مصری اعدام گردیدند که آخرین آن‌ها این 9 جوان مسلمان بودند. این واقعیت را مردم خوب می‌دانند که چگونه در یک قضیه‌ای که هیچ گونه شواهد قانع کننده‌ای وجود ندارد، این جوانان و کسانی قبل از این‌ها علی‌رغم اعتراف‌شان که جرم‌شان به طور قطعی ثابت نشده بود، دستگیر و به بازداشتگاه سرویس‌های امنیتی منتقل شدند. واقعیت این امر توسط یک جوان بنام محمود احمدی در یک ویدیویی‌که از طریق شبکۀ الرصد و دیگر شبکه‌های انترنتی به نشر رسید، بازگو می‌کند که معصومانه به قاضی گفت: «من و مظلومینِ همراهم در روز قیامت در حضور الله سبحانه‌وتعالی دشمن تو خواهیم بود و تو این را خوب می‌دانی!» قاضی در جواب گفت: «مگر تو، محمود، خودت اعتراف نکردی؟» محمود در پاسخ گفت: «برایم یک شوکر برقی بده و ببین که اعتراف قتل انور سادات را از تو چگونه نمی‌گیرم. ما به اندازۀ شوکِ برقی داده می‌شدیم که 20 سال مصر را کفایت می‌کند.» هم‌چنان، او قاضی را از موجویت افسر پولیسی‌که او را در صالون محکمه شکنجه می‌نمود، خبر داد. این برای قاضی علاوه بر عدم وجود دلایل یقینی، که دعوی را ثابت بسازد، کافی بود که اجرای حکم اعدام را به تعویق می‌انداخت و یا هم از آن جلوگیری می‌نمود.

فلهذا، این امر نشان می‌دهد که  این گونه محکومیت‌ها به این قاضی‌ها از سوی سروران داخلی و خارجی‌شان دیکته می‌شود و این در واقع پیامی‌ست برای مردم مصر که هیچ‌گونه تضمینی برای شما وجود ندارد و هیچ‌گونه حمایتی در برابر گلوله‌های ارتش و پولیس و چوبۀ دار قضاتی‌که جز اطاعت بی‌چون و چرا و اجرای تصامیم باداران‌شان چارۀ دیگری ندارند، برای شما وجود ندارد. طوری‌که قاضی به آن‌ها می‌گوید: «هیچ امیدی برای شما نیست؛ جز اطاعت و تسلیمی به آن‌چه که رژیم و بادارانش در کاخ سفید بخواهند.» وی این سخن را بعد از بیانیۀ پامپیو و حمایت مستقیم‌اش از عمل خونین این رژیم در قلب قاهره، گفته است. پس از سخنرانی سیسی در مونیخ چنان‌چه ادعا کرد که آن‌چه را در مصر انجام می‌دهد، جنگی‌سیت در برابر "تروریزم اسلامی" و سپس از رهبران غربی خواست تا مساجدی را که در مصر از بین برده و به آتش کشیده است، تماشا کنند.

آن‌چه که این رژیم و رهبر آن به خصوص در این اواخر مرتکب می‌شود، بستن دهان مخالفین تعدیل قانون اساسیی است که قدرت او را در طول حیاتش باقی می‌گذارد و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و از بین بردن روحیۀ شورشی و انقلابی-که در سرشت این مردم نهفته و به همه هویداست- می‌باشد. بناءً این تصامیم فاجعه‌آمیز و احمقانۀ رژیم باعث گردیده تا مردم را به انقلاب عیله خودش وادار کند. بنابر این، اگر مردم طرح واقعی بدیل این رژیم را می‌دانستند و رهبری سیاسی مخلص و قادر به مبارزه علیه غرب و مزدورانش را می‌داشتند، انقلابی را به راه می‌انداختند که چراغ استبدادی او، رژیم و حامیانش را برای همیشه خاموش می‌کرد.

ای قضات در مصرالکنانه! بی‌گمان خون این جوانان و هر بی‌گناه دیگری‌که از نتیجۀ تصامیم شما در سرزمین کنانه ریخته می‌شود، در گردن شماست. سیسی هیچ سودی برشما نخواهد رساند و نه هم شفاعت تان را در روز قیامت در حضور الله قهار خواهد کرد. بدیهی نیست که با انجام این اعمال‌تان، مورد خشم الله متعال قرار گرفته اید و بدانید بهای آن‌چه را که مرتکب شده اید، خواهید پرداخت. در ضمن تمام این خوشی‌ها و لذت زندگی این دنیای زودگذر با یک ذره از آتش جهنم، غذای از درخت زقوم و یاهم جرعه‌ای از آب جوشانی‌که می‌نوشید، برابر نیست. پس اگر قدرت دفع آتش جهنم را از خود دارید، هرچه می‌خواهید انجام دهید؛ در غیر آن، به سوی الله سبحانه‌وتعالی شتابان خواهید رفت و خون کسانی‌که به ناحق به دستان شما ریخته شد، گلوگیرتان خواهد شد و در نزد الله سبحانه‌وتعالی از بابت این کارتان ذلیل و رسوا خواهید شد. در نزد الله متعال یک شخص باتوجه به دینش تا زمانی آزاد است(مجازات نمی‌شود) که خونی را به ناحق نریزاند. این تنها در مورد شما نیست؛ بل برای تمام کسانی است که در ریزاندن خون‌ بی‌گناهان اشتراک نمودند، شهادت دادند و هیچ احساسی بدبینی در برابر آن نکردند.

ای اهل مصرالکنانه! هرگز از ریزاندن خون و قتل نفس‌هایی‌که در اسارت به دست این رژیم صورت می‌گیرد، نترسید؛ چون این رژیم به خاطر ترساندن شما به آزار و شکنجه مسلمانان بی‌گناه می‌پردازد تا شما و سرزمین تان را در قبضه و کنترول خویش قرار دهد. حاکمان این رژیم خون کسانی را می‌ریزانند که آرزوی انقلاب و شورش را در برابر آنان و اقتدارشان دارند. بناءً نگذارید که بر شما غالب شوند و به آرزو‌های "پلیدشان" برسند. بدانید که آن‌چه را این رژیم مرتکب می‌شود، دال بر ضعف‌ و بزدلی‌اش می‌باشد و شما ضعیف نیستید؛ بلکه قوی‌تر از آن هستید. تنها چیزی‌که بدان نیاز دارید، پروژۀ اسلام "در چهارچوب یک دولت" است که حزب‌التحریر بر شما حمل می‌کند و با نصرت فرزندان و برادران مخلص شما در ارتش الکنانه، توانائی استادن در برابر آن را نه رژیم و نه هم محافظان، مزدوران و بادران آن در کاخ سفید خواهند داشت؛ چراکه عمر حاکمیت استبدادی‌شان به پایان رسیده است.

ای افسران مخلص در ارتش مصرالکنانه! این خون‌هایی‌که مانند آب جاریست، مسئله‌ایست که مربوط به شما می‌شود. سوگند به الله اگر این رژیم می‌دانست که در میان شما مردانی وجود دارد که خاص بخاطر الله سبحانه‌وتعالی خشمگین می‌شوند، حرمت "دین" او را حفظ می‌کنند و دست مظلومین را می‌گیرند، قطعاً جرئت ریزاندن خون "بی‌گناهان" مردم این سرزمین را نمی‌کرد. بدانید که با همکاری‌تان به این رژیم و بی‌عدالتی، تجاوز و استبداد و ظلم آن و با خاموشی تان در برابر جنایاتی‌که رژیم مرتکب می‌شود، در قتل و خون‌ریزی مردم بی‌گناه این سرزمین شریک هستید. هیچ‌گونه رستگاری بر شما سراغ نیست؛ مگر این‌که تمامی روابط تان را با این رژیم قطع نموده و با الله سبحانه‌وتعالی محکم نمایید و سپس با حاملین دعوت اسلام در حزب‌التحریر که برای اقامۀ خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت تلاش می‌ورزند؛ دولتی‌که پاسخ جنایات این رژیم را داده و اسلام را در کرسی تطبیق قرار می‌دهد تا همگی بر آن شهادت دهند و درسی باشد که هر صاحب عقلی از آن عبرت بگیرد و الله سبحانه‌وتعالی با نعمت اسلام قلب‌های ستم دیده‌گان را التیام می‌بخشد. این تنها خلافت واقعی اسلامی است که تمام آن‌چه را این رژیم از مردم مصر به غارت برده و غرب را قادر به دزدی و غارت ثروت آن‌ها ساخته به آن‌ها دوباره برمی‌گرداند و قدرت و عزت گم‌شدۀ‌شان را نیز به آن‌ها واپس می‌دهد... در آن روز مؤمنان از فتح و پیروزیی‌که الله سبحانه‌و‌تعالی بر آن‌ها ارزانی می‌دارد، شادمان خواهند شد؛ پروردگارا هرچه زود آن را بر ما ارزانی دار!

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾

 [انفال: ٢٤]

ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! دعوت الله و پیامبر را اجابت کنید؛ هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید الله(سبحانه‌وتعالی) میان انسان و قلب او حایل می‌شود و همه شما(در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید!

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر- ولایه مصر

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه