جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :16 ذولقعده 1440
تاریخ میلادی : جمعه، 19 جولای 2019م

شماره صدور:H.T.L 1440/12

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾ "فقط مؤمنان برادران یک‌دیگرند"

(ترجمه)

پس از آن‌که وزارت کار با وزیران جنبش عونی در آزار و اذیت آوارگان سوریه رقابت کرد... با دانستن این‌که مردم فلسطین پس از آنکه دولت یهود آن‌ها را آواره و سرزمین‌شان را غصب کرد، بیش از هفتاد سال در لبنان بوده‌اند، وزیر کار به منطقه دیگری برای آزار و اذیت مردم فلسطین در لبنان رفت. اما طبق قوانین دست‌ساخت بشر، آن‌ها مجوز اقامت این کشور را دارند و خارجی نیستند، چنان‌که برخی ترجیح می‌دهند آن‌ها را خارجی صدا کنند. علاوه بر ادعای سیاست‌مداران در لبنان مبنی بر این‌که آن‌ها علیه موجودیت یهود بوده و مخالف عادی‌سازی با آن هستند و از آوارگان برای باز پس گرفتن سرزمین‌شان پشتیبانی می‌کنند.

با این وجود، اقدامات مقامات در لبنان برخلاف ادعای‌شان علیه مردم فلسطین است که از ابتدایی‌ترین حقوق در لبنان محروم هستند، آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده و ایشان را به مهاجرت از لبنان به غرب سوق می‌دهند!

برخی از نژادپرستان و افراد کینه‌توز در حال پخش ویدئویی از توهین، سوءاستفادۀ کلامی، تهدیدات، ارعاب و تحریک علیه مسلمانان آواره، چه از مردم شام و چه هم از مردم فلسطین هستند. موضوع حتی به آن حد رسیده است که  به اسلام، مسلمانان و رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم حمله می‌کنند. گرچه قانون این موارد را جرم می‌پندارد. ما اقتدار پیدا نکرده‌ایم که جنایتکارانی را که موجب نزاع می شوند که منجر به یک جنگ داخلی فرقه ای جدید نشود، دستگیر کنیم، مخصوصاً با اظهارات و اقدامات وزیر امور خارجه که خواستار اعاده قدرت برای مسیحیان است. ادعا می‌کنند که فرقه‌گرایی سیاسی اهل سنت آن‌ها را از این طریق دزدی کرده است... سپس تصمیمات شهرداری الحدث در مورد منع فروش یا حتی اجاره املاک به مسلمانان صادر شد!

با توجه به وضعیت فعلی، ما در حزب التحریر-لبنان به مقامات هشدار می‌دهیم که از تصمیمات نژادپرستان و کینه‌توزان پیروی نکنند، چه آن‌ها وزیر باشند، چه سران شهرداری‌ها و چه دیگران. باید آن قطعنامه‌ها را لغو کنند و از هرگونه تحریک یا تجاوز جلوگیری کرده و جنایتکارانی‌که از دین ما و آوارگان و مهاجران ما سوءاستفاده می‌کنند، مورد مجازات قرار دهند. آن‌ها برادران و خواهران ما هستند و ما به کسی اجازه نخواهیم داد که آن‌ها را تضعیف کرده و به آن‌ها حمله کنند، چه رسد به این‌که آن‌ها را از حق‌شان سلب کنند؛ مانند کار و سرمایه.

ما هم‌چنین نسبت به تلاش برخی فتنه‌گران برای بازگرداندن جنگ داخلی هشدار می‌دهیم که در صورت نادیده گرفتن، هیچ چیز باقی و زنده نخواهد ماند. ما به مردم مسلمان لبنان توصیه می‌کنیم که برادران مسلمان خود را که از جنایت بشار آواره شده اند، آزار ندهید و نه هم کسانی را که توسط یهودی غاصب، خونگیر و متجاوز بخاطر افتخارات و مقدسات‌شان آواره شده‌اند. برادری مبتنی بر اسلام فراتر از ملاحظاتی‌ست که سرزمین ما را تقسیم می‌کند و ما هیچ حق بیشتری نسبت به آن‌ها در این سرزمین نداریم.

و به مردم غیرمسلمان لبنان می‌گوییم: شما باید دست نژادپرستان را بگیرید و مانع از توهین به اسلام و مسلمانان شوید، خواه از مردم لبنان یا سوریه یا فلسطین. نیاکان ما و شما در این سرزمین طبق قانون اسلام بدون جنگ‌های داخلی و فتنه‌های شیطانی زندگی می‌کردند؛ جایی‌که مسلمانان صدها سال از شما محافظت و مراقبت کردند...

شما هم‌چنین در درون یک ملت و منطقه‌ای از مسلمانان زندگی می‌کنید که به دنبال رهایی از نظام حاکمیت اجباری هستند که به ما و شما تحمیل شده‌است. ملت را از تقسیم غرب خلاص کنید و آن را در زیر کشوری متحد کنید که تحت کنترول قانون الله سبحانه وتعالی است و به امور همه افراد بدون توجه به مذهب، ملیت یا زبان آن‌ها توجه می‌کند.

امت اسلامی با اذن الله سبحانه وتعالی در حال دستیابی به این امر است. بنابرین، در مقابل حرکت امت و نجات نزدیک آن ایستادگی نکنید تا نشود که از جمله بازندگان شوید.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه لبنان

مترجم: کریم خان

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه