جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :10 شعبان 1441
تاریخ میلادی : جمعه، 03 آوریل 2020م

شماره صدور:12/1441

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

نتیجه‌گیری فعالیت‌های کمپاین: «اسلام از خانواده، نسل‌ها و جامعه حفاظت می‌کند!»

(ترجمه)

به‌تاریخ 28 مارچ 2020م، حزب‌التحریر – ولایه ترکیه کمپاینی را که به‌تاریخ 21 جنوری/ژوئیه 2020م، تحت عنوان: «اسلام از فامیل، نسل‌ها و جامعه حفاظت می‌کند» برگذار نموه بود، به‌دلیل پیش‌گیری‌های بیماری جهان‌گیرِ ویروسِ کرونا لغو کرد. برنامۀ الغای این کمپاین با اشتراک 21 نفر شرکت‌کننده (5 تن در اِستدیو و 15 تن از طریق جریان زنده) از دانشگاه‌ها، نویسند‌ه‌گان و نمایند‌ه‌گانِ سازمان‌های مدنی پایان یافت. در پایان این نشست، بیانیه‌ای نهایی کمپاین «اسلام از خانواده، نسل‌ها و جامعه حفاظت می‌کند» به‌خوانش گرفته شده و به موارد آتی تأکید صورت گرفت:

خانواده بدون شک اساس و بنیاد جامعه است و فرزندان ما آینده‌ی ما را شکل می‌دهند.‌ محفاظتِ خانواده، نسل‌ها و جامعه از همه اندیشه‌ها، رفتار و آداب نادرست؛ همانا در جامعه‌ای به دست می‌آید که قوانین اسلام را به‌طورِ صحیح اجراء و پیامِ آن را به‌جهان حمل کند. زمانی‌که حفاظت از مرد و زن به‌شکل درست آن صورت گیرد؛ چنان‌چه که دو طرف تشکیل‌دهندۀ ازدواج که خانواده را ایجاد می‌کنند، کودکان به عنوان ثمره‌ی ازدواج محافظت شوند و پیوند آن‌ها به اسلام تقویت یابد، جامعه قوی و منسجم خواهد بود. بااین‌حال، زمانی‌که ازدواج، رابطه‌ی مرد با زن، روابط خانواده‌گی، اصل و نسب و خویشاوندی، خدشه‌دار و فاسد شود، جامعه‌ حالت ضعیف و شکننده‌ای را به‌خود می‌گیرد و در ضربه‌ی اول از هم می‌پاشد. با توجه به ظُهورِ بیماری همه‌گیرِ  ویروسِ کرونا که جهان را فرو ریخته و در برابر ما قرار گرفته است، اهمیت حیاتی هم‌کاری و هم‌بستگی در جامعه را برجسته می‌سازد.

ما در حزب‌التحریر – ولایه ترکیه کمپاینی را که تحت عنوان: «اسلام از فامیل، نسل‌ها و جامعه حفاظت می‌کند» به‌تاریخِ 21جنوری/ژوئیه 2020م، راه‌اندازی نمودیم که در طی آن 29 سیمینار و سخنرانی در بسیاری از شهرهای مختلف ترکیه برگزار کردیم و 26 سخنرانی و سیمینارهای دیگر را به‌دلیل ویروس همه‌گیرِ کرونا فسخ نمودیم. در چارچوب موضوع مبارزاتِ کمپاینی، ما با آن احزابِ تماس گرفتیم که معتقدیم عین نگرانی را در رابطه به مسأله‌ی حفاظت از خانواده با سازمان‌های مدنی، احزاب سیاسی، شهرداران، مدیران سازمان‌های رسمی، نویسنده‌گان و نماینده‌گان رسانه‌ها به‌اشتراک گذاشتند. ما مشوره و نظریاتِ خود را به راه‌حل‌های بنیادی مبادله کردیم. پیرامون اهداف کمپاین بحث و گفت‌وگو کردیم و از آن‌ها خواستیم تا در این زمینه ما را حمایت کنند‌. ما در این زمینه 547 بازدید را انجام داده و به تعداد 55 هزار نسخه از یک بروشور که در رابطه به این موضوع تهیه نموده بودیم، توزیع کردیم و مبارزاتی را برای جمع‌آوری امضای آنلاین برای لغو «معاهده‌ی استانبول و قانون شماره 6284» راه‌اندازی و در نتیجه حمایت و امضای 110هزار نفر را به دست آوردیم.

ما از الله سبحانه‌وتعالی بابت حمایت و کمک‌های فراوانی‌که از بخش‌های خیر و سودمند دریافت نمودیم، سپاس‌گزاری می‌کنیم. هم‌چنین از همه کسانی‌که در این کمپاین اشتراک نمودند، درهای خود را برای ما گشودند، ما را در این راستا همکاری نمودند و به تماس‌های ما پاسخ دادند؛ از نماینده‌گان سازمان‌های مدنی گرفته الی متفکرین، نویسنده‌گان، نهادهای تحصیلی، استادان، شیخ‌های معزز و همه مسلمانانی‌که در این کمپاین مارا یاری کردند، قلباً سپاس‌گزاری می‌کنیم. الله سبحان وتعالی از همه آن‌ها راضی باشد.

ما در حزب‌التحریر – ولایه ترکیه به تکرار می‌گوییم: ما با مسلمانان برای حفاظت از خانواده، نسل‌ها و جامعه کار می‌کنیم. هرچند کمپاین ما «اسلام از خانواده، نسل‌ها و جامعه حفاظت می‌کند» به پایان رسیده است؛ اما مشکل هنوز حل نشده است. یگانه راه‌حل درست، بدون شک این است که اسلام در تمام جنبه‌های زند‌ه‌گی ما مسلط شود و تا زمانی‌که این هدف به دست آید، ما به کارِ خستگی‌ناپذیر خود، بدون کدام توقف به آن ادامه خواهیم داد و اسلام با یاری الله سبحان‌وتعالی دوباره به این کشور باز خواهد گشت. به اذن الله سبحانه‌وتعالی تحت سایۀ دولت خلافت راشده بر منهج نبوت، امنیت، سلامتی و صحت به‌جهان واپس داده خواهد شد و پرچم رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم بلند خواهد شد. ما تلاش و کارِ خود را انجام می‌دهیم و پیروزی نیرومند و پُرشکوه از جانب الله سبحان‌وتعالی است.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر – ولایه ترکیه

مترجم: ارسلان مبارز

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه