شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :19 محرم 1441
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 18 سبتامبر 2019م

شماره صدور:02/1441

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

﴿وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ﴾ [هود: 113]

و بر ظالمان تکیه ننمایید که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد.

(ترجمه)

به روز دوشنبه، 16 سپتمبر 2019م، اجلاس سه جانبه‌ی تازه‌ای در مورد سوریه در انقره برگزار شد که در آن، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پوتین، رئیس جمهور روسیه و روحانی، رئیس جمهور ایران گرد هم آمدند. بیانیه‌ی مشترکی در پایان این اجلاس صادر و در آن به شدت بر روی حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه، پایبندی به اهداف و اصول سازمان ملل و این‌که جنگ سوریه هیچ‌گونه راه‌حل نظامی نداشته، تأکید شد. آن‌ها توافق کردند که این راه‌حل فقط توسط خود مردم سوریه و در داخل خاک سوریه از طریق وساطت سازمان ملل صورت گرفته و بر اساس یک روند سیاسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل انجام شود. آن‌ها از نتیجه‌ی موفق کمیسیون قانون اساسی اظهار خرسندی کرده و آماده‌گی خود را مبنی بر تسهیل آغاز کار کمیسیون قانون اساسی در ژینو و در مطابقت با تصامیم کنفرانس ملی گفتگوی سوریه که در سوچی روسیه برگزار شد، اعلام کردند.       

پنجمین اجلاس سه جانبه که مطابق با اجلاس آستانه برگزار شد‌، هیچ تفاوتی با چهار اجلاس قبلی یا توافق‌نامه سوچی ندارد. هیچ‌چیزی در پشت زبان بازی و فریب "تشکیل و ایجاد کمیسیون جدید قانون اساسی" وجود نداشته و تاکنون چیزی از آن، جز تکرار مواردی‌که در اجلاس‌های قبلی ذکر شد، مشخص نیست. هدف اصلی از این‌گونه اجلاس‌های متوالی، به دست‌ آوردن راه‌حل سیاسی است که آمریکا در سوریه تعیین کرده و بازگشت مجدد سوریه به رژیم ظالم اسد است. اختلافات نشان داده شده توسط این سه رهبر با آمریکا به هیچ عنوان پیوندی با حقیقت ندارد، زیرا این آمریکا است که این سه رئیس جمهور را با هم یکجا کرده، نقش‌ها و وظایف‌شان را بین آن‌ها تقسیم کرده و زمینه‌های کار آن‌ها را معین کرده است. اما هنگامی‌که آن‌ها ادعا می‌کنند که آنچه را انجام می‌دهند، علیه خواسته‌های آمریکا بوده، فقط خود و گروه‌هایی را که مجبور به باور به آن‌ها هستند، فریب می‌دهند. گذشته از آن، کسانی‌که درک و بینش سیاسی دارند، حقیقت را به وضوح و همان‌طور که بیان کردیم، می‌بینند.   

تصامیم و اظهاراتی‌که در این اجلاس و زیر نظر آمریكا برگزار شد و به وجود آمد، باعث بی‌حرمتی به مسلمانان شد. این تصامیم تنها مورد استقبال حامیان اسد و سیکولران طرفدار رژیم سوریه قرار گرفت. زمانی‌که اردوغان می‌گوید: «ما درحال حاضر میزبان 3.6 میلیون پناهنده‌ی سوری که از بی‌عدالتی، تروریزم و قتل عام‌ها به خاک ما فرار کرده‌اند، هستیم.» آیا او نمی‌داند که کسانی‌که با او در یک میز می‌نشینند، همان‌هایی‌اند که باعث ایجاد تروریزم شده و قتل عام‌ها را در سوریه انجام می‌دهند؟ آیا او نمی‌داند که روحانی از اسد ظالم حمایت می‌کند؟ آیا او نمی‌داند که این ارتش ایران است که قتل عام‌ها را در سوریه مرتکب می‌شود؟ آیا او نمی‌داند که این تروریست ستمگر، پوتین است که سیاست زمین سوخته را در پیش گرفته، کودکان مسلمان را در ادلب و بقیه‌ی سوریه بمباران می‌کند؟ آیا روسیه و ایران شرکای قاتل اسد در جنایات و قتل عام‌های او نیستند؟

ای مسلمانان! شما به دلیل غم و اندوهی‌که که سال‌هاست در سوریه جریان دارد، رودهای اشک ریختید. شما به پناهند‌ه‌گان کمک کرده و در ارسال کمک‌های فراوان خود به مردم مظلوم سوریه سخاوت‌مند بوده و با برادران و خواهران مسلمان خود در غم و اندوه‌شان شریک شدید. اما امروز، حاکمان شما در تلاش‌اند که برادران مظلوم سوری خود را به ظالمان، تحت وظایفی‌که از سوی آمریکا برای آن‌ها اختصاص داده شده، واگذار کنند و آن‌ها را به زیر جنایت جنایتکاران قاتل بگذارند. اگر این را می‌دانید، باید در برابر این خیانت علیه خون مسلمانان، آن‌ها را مسئول دانسته و موقف خود را اظهار کنید.  

و شما، رئیس جمهور اردوغان! چرا در حال مشروعیت دادن به اسد، کسی‌که بیش از 500هزار سوری را کشته است، هستید؟ چرا در یک میز با دولت خائن و قاتل ایران، که دیروز، شریک آمریکا در اشغال افغانستان و عراق بوده و امروز هم، در حال نابودی سوریه است، نشسته‌اید؟ چطور با روسیه‌ی کافر، که مرتکب انواع قتل عام‌ها در سوریه می‌شود، موافق و هم‌سوء هستید؟ از خشم و غضب الله سبحانه‌و‌تعالی آگاه باشید:

﴿وَلَا تَرْكَنُٓوا اِلَى الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللّٰهِ مِنْ اَوْلِيَٓاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ﴾ [هود: 113]

ترجمه: و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد و در آن حال، هیچ ولی و سرپرستی جز الله (سبحانه‌و‌تعالی) نخواهید داشت و یاری نمی‌شوید.     

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه ترکیه

مترجم: مرصاد مرصوص

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه