جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :14 رمضان 1440
تاریخ میلادی : یکشنبه، 19 می 2019م

شماره صدور:30/1440

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

تروریست و مریض واقعی رژیم مستبد چین است که مسلمانان را شکنجه می‌کند

(ترجمه)

در قسمتی از دیدار سادات اونال، معین وزارت خارجه‌ی  ترکیه و هیئت اعزامی با وزیر خارجه‌ی چین به تاریخ 16می2019 آقای یانگ یی اظهار داشت: «ما امیدوار هستیم که ترکیه از تلاش‌های ما برای سرکوب نهاد‌ها و سازمان‌های ترویستی در ترکستان شرقی در یک فضای همکاری استراتیژیک  حمایت خواهد کرد.» سادات اونال معین وزارت خارجه‌ی اظهار داشت: «دولت ترکیه  حمایت خویش را از ملت چین و تلاش‌های دولت چین برای سرکوب تروریزم اعلان نموده و علاقمندی خویش را به قوی‌تر شدن روابط دو دولت نیز اظهار می‌نماید.»

این درحالی‌ست که صدها مسلمان اویغور به دلیل ظلم، قتل عام، تبعید و شکنجه مجبور به و ترک خانه‌های‌شان شده و ترکستان شرقی هم‌چنان زیر استعمار چین بوده و اهلش به سرنوشت شوم‌آن‌ها واگذار شده‌اند. در حالی‌که چشم امید ترکستان، دولت ترکیه بوده و ما می‌دانیم که دولت ترکیه متمایل به حمایت و کمک ترکستان نبوده و در این امر صادق نمی‌باشد. اظهارات شوم سادات اونال تصدیق کننده‌ای سخنان مشابه مولود چاوس اوغلو وزیر خارجه و صدراعظم/نخست وزیر در زمان بن علی یلدرم می‌باشد.همه‌ی آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ترکستان جز قلمرو دولت چنین بوده و مردم ترکستان تروریست هستند. پس همه اظهارت شرم‌آور حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه به تاریخ 9 فبروری 2019م در مورد مردم اویغور جز فریب مردم و کمپاین انتخاباتی چیزی بیش نبود.

اگر دولت ترکیه واقعاً درین قضیه جدی است، باید به اظهارات متکبرانه یان یو قونسول دولت اشغالگر چین در استانبول جواب می‌دادند؛ وقتی از کمپ‌های بازداشت‌گاه‌ها من‌حیث "مراکز تربیوی" یاد نموده و مسلمانان تحت مراقبت در آنجا را تروریست‌های "بنیادگرا خواند". او از گلیم‌اش پا فراتر گذاشته و در مورد مسلمانان اویغور بیان داشت: «بیماری به مغز آن‌ها سرایت کرده و ما با ایجاد چنین مراکز در پی معالجه‌ی آن‌ها ازین بیماری هستیم.»

ما به حکام ترکیه می‌گوییم: چرا در قضیه‌ی ترکستان‌شرقی اقدام جدی و صادقانه نمی‌کنید و به دلیل توقعات و ملحوظات اقتصادی به نفع چین سخن گفته و در مقابل اظهارت متکبرانه‌ی مقامات چینایی سکوت اختیار می‌نمایید. اگر شما ترکستان‌شرقی را زیر تسلط چین رها کنید، ما هرگز بلند نمودن صدای خود را متوقف نخواهیم ساخت و ترکستان را سرزمین مسلمانان خواهیم شمرد. طوری‌که واضح می‌گردد، همانگونه که شما تسلط یهودیان را بر فلسطین رسمیت بخشیدید، به اشغال ترکستان‌شرقی توسط دولت کمونیست چین نیز رسمیت می‌بخشید. اگر شما می‌پذرید که مردم اویغور تروریست و مریض هستند، پس ما از تروریست و مریض خواندن اشغالگران چین دست‌بردار نیستیم.

حقیقت اینست که افکار مریض چین را مالک اصلی سرزمین اویغور می‌داند! کسانی مریض هستند که حاکمیت چین را بر سرزمین‌های تاریخی روا می‌دارند. مریضان اصلی چینایی‌های اند که از اسلام هیچ بهره‌یی نبردند و آن‌هایی اند که برای خرسند ساختن دولت چین، حالت واقعی مردم مسلمانان اویغور را کتمان نموده، اخبار کاذب را نشر می‌نمایند. مسلمانان با تأسیس خلافت راشده از شر آن‌ها با اذهان مریض رهایی خواهند یافت و این کاری ساده‌ای‌ست برای الله سبحانه وتعالی.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه