جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :10 جمادی الثانی 1440
تاریخ میلادی : جمعه، 15 فوریه 2019م

شماره صدور:TR ۱۴۴۰/ ۰۷

دفتر مطبوعاتی
ولايه ترکیه

اعلامیه مطبوعاتی

نشست سوچی از خطوط سرخ امریکا، رژیم سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک کردها حفاظت نموده و تمام خطوط سرخ ترکیه را از بین می‌برد!

(ترجمه)

به تاریخ 14 فبروری 2019م در شهر سوچی نشستی برگزار گردید که اردوغان را با پوتین رییس جمهور روسیه و روحانی رییس جمهور ایران در گرد یک میز جمع کرد. این نشست آیندۀ سیاسی کردها را در سوریه از طریق حزب اتحادیه دموکراتیک و فرایند سیاسی، که این کشورها بعداً در ادلب و سوریه به آن متعهد خواهند شد، تحت پوشش قرار می‌دهد. بیانیۀ مشترک و بیانات مشایعت این حکام در واقع خطوط سرخ امریکا را محافظت می‌کند. علاوه بر پشتیبانی و تأکید بر تصمیم "استقرار حکومت اسد در سوریه" طوری‌که در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تصریح شد، امریکا، روسیه و ایران از حزب اتحاد دموکراتیک به منظور این‌که در آینده در مورد سوریه حرف بزند، حمایت کردند. در حالی‌که بیانیۀ این نشست از ارائۀ چراغ سبز به تقاضای ترکیه برای یک منطقۀ امن، خودداری کرد. اما در مورد ادلب همه به یک نظر به توافق رسیدند که این شهر از وجود آن‌چه که آن را تروریزم می‌نامند، پاک‌سازی شود. از اردوغان خواسته شد تا صبر بیشتری داشته باشد؛ زیرا امریکا تا این‌که یک راه‌حل سیاسی را به دست نیاورد، برای عملیات در ادلب علاقه‌مند نیست. ‏علاوه بر این، ترکیه نقش قوی را در حفاظت از پایگاه روسیه در حمیمیم علیه هيئت تحرير الشام به عهده گرفت.

اردوغان از تصمیمی‌که ماه‌ها عملیات نظامی را در شرق فرات مجاز دانست، بدون این‌که قادر به انجام یک قدم صحیح در این مسیر شود، می‌گذرد. ‏در عوض، عملیات سپر فرات و شاخۀ زیتون به راحتی برای کسب منافع امریکا به راه انداخته شد تا در میان جناح‌ها درز ایجاد نموده و بر انقلاب سوریه تحت حفاظت هوایی امریکا و روسیه و تضمین عساکر زمینی ایرانی، ضربه وارد کنند. اردوغان ‏به محض نزدیک شدن به منبج "به عملیات نظامی‌اش" توقف داده و در نقش فرستادن نظامیان زمینی بسنده کرد. در نهایت ‏ترکیه به نسیم بادهای ملایم واشنگتن اندوهگین سرخم نمود و بر خطوط سرخ امریکا نسبت به خطوط سرخ خودش متعهد باقی ماند. در سال ۲۰۱۱م اردوغان در مورد اسد که به مردم وعدۀ اصلاحات داده بود، صحبت نموده گفت: «مردم سوریه بالای اسد اعتماد نمی‌کنند و من هم‌چنین بالای اسد اعتماد نخواهم کرد.» در تاریخ ۲۷ دسمبر ۲۰۱۷م اردوغان چنین گفت: «دولت تروریستی، نسیم باد‌های تروریستی را می‌وزاند.» اما در ۲۴ جنوری ۲۰۱۹م، با یادآوری از روسیه، اردوغان توافق به ادامۀ ملاقات با اسد نموده گفت: « توافق‌نامه آدانا باید روی میز گذاشته شود.» ‏در نشست اخیر سوچی، واضحاً نشان داد که او هیچ سیاست متفاوتی را با سیاستی‌که در آشپزخانه امریکا  مبنی بر مرز با سوریه حدود ۹۰۰ کیلومتری تهیه شده، ندارد. وی ‏با آن‌که هیچ گونه پالیسی خاصی در زمینه ندارد، چنین گفت: «ما تحت توافق‌نامۀ آدانا برای آیندۀ کشورمان طرح می‌سازیم.»

اردوغانی‌که یک زمان حکومت سوریه را یک رژیم ظالم جنایت‌کار خطاب کرده بود، اکنون زیر یک چتر برای ایجاد روابط سیاسی با سوریه کار می‌کند. ‏او از اسد حرف می‌زند، کسی‌ را که  دیروز تروریست خطاب می‌کرد؛ طوری‌که بخاطر "انتقال رهبری او تلاش می‌کرد؛ دیروز از موضع مردم سوریه صحبت نمود و نسبت به آن خوش‌بین بود؛ اما امروز آنان را از استاده شدن در مقابل ظلم اسد منع می‌کند. ‏اردوغان دیروز در مورد مهاجرین سوریه به عنوان طرح "پذیرش و حمایت مهاجرین" صحبت می‌کرد؛ اما اکنون سخنانش به برگشت مهاجرین تبدیل شده است. ‏او دیروز در مورد عملیات نظامی در طی چند روز صحبت می‌کرد؛ ولی اکنون تلاش می‌کند که از روسیه و امریکا و حتی از رژیم سوریه بخاطر عملیات نظامی اجازه بگیرد. پس فرق میان دیروز و امروز او در چیست، آیا دیروز صدق بود و امروز کذب و یا برعکس؟!

قدرت‌های استعماری کفری و نیروهای متحد محلی باهم بخاطر سرنگونی انقلاب سوریه متحد شدند، که سوریه در طول این هشت سال در حال سوختن است و ثانیاً هدف‌شان از بین بردن مقاومت مردم، فریب رهبران جناح‌ها به بهانۀ مذاکره در گرد یک میز و احیای مجدد رژیم جنایت‌کار و تسلیم شدن تمام سوریه به این رژیم، تحت شعار حفاظت از "اتحاد سرزمین سوریه" می‌باشد.  ‏شبکه‌‌های عنکبوتی سیاسی، که برای ضربۀ مرگ‌بار به انقلاب سوریه بافته شده بود، اکنون تقریباً در حال از بین رفتن است و نیز میز به میز در حال فرار هستند. این گرو‌ها هیچ گونه اعتنائی بر تخریب شهر‌ها و نه هم بر میلیون‌ها انسانی‌که کشته، زخمی، مفقود و بی‌پناه می‌شوند، ندارند. در واقع، آن‌ها بخاطر رضایت امریکا و روسیه تلاش می‌کنند و بدانید که تمام ظالمان از غضب الله سبحانه‌وتعالی و قهر امت اسلامی در امان نخواهند ماند.

﴿وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ﴾

[ابراهیم: ۴۲]

ترجمه: ‏‏(ای پيامبر!) گمان مبر كه الله(سبحانه‌و‌تعالی) از كارهائی‌كه ستمگران می‌كنند، بی‌خبر است(نه، بلكه مجازات) آنان را به روزی حوالت می‌كند كه چشم‌ها در آن(از خوف و هراس چيزهائی‌كه می‌بيند) باز می‌ماند.‏

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه