جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :30 شعبان 1439
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 16 می 2018م

شماره صدور:AH۱۴۳۹/۰۳

دفتر مطبوعاتی
ولايه تانزانیا

اعلامیه مطبوعاتی

بگذارید این ماه مبارک رمضان سبب تحریک و برانگیختن احساسات مسلمانان برای حفاظت و دفاع از مقدسات‌شان گردد

(ترجمه)

حلول ماه مبارک رمضان را برای مسلمانان تانزانیا و تمام مسلمانان جهان از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض می‌داریم. ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و نجات از آتش دوزخ است. امت اسلامی در شرق و غرب از ماه مبارک رمضان به اساس نجابت و تقدس آن با بسیار خوشحالی تقدیر می‌نمایند. بنابر این، در این ماه مبارک، امت اسلامی باید به طور خستگی‌ناپذیر در راستای حمل دعوت کار کنند تا بدین‌وسیله بتوانیم از مقدسات و افتخارات مان محافظت کنیم. این مقدسات و افتخارات عبارت اند از:

1- حیات و عزت مسلمانان: ما امروزه شاهد ظلم، ستم، تحقیر، کشتن و شکنجه‌ای مسلمانان در تمام جهان هستیم. آخرین خون‌ریزیی که در چند روز اخیر توسط یهودیان صورت گرفت، جان بیش از ۵۰ تن از برادران مسلمان ما را که در تظاهرات مصالحت‌آمیزی برای دفاع از سرزمین‌شان مبنی بر انتقالی سفارت امریکا به بیت‌المقدس اشتراک نموده بودند، گرفت. افزون بر‌این، خون مسلمانان هر ثانیه در سوریه، یمن، عراق، افغانستان، برما، افریقای‌مرکزی، سومالیا و غیره می‌ریزد. مسلمانان جهان نه تنها از بی‌رحمی و ستم کفار و غلامانی‌شان-در زندان‌های‌شان- به سر می‌برند؛ بلکه زنان مسلمان توسط آن‌ها مورد تجاوز جنسی، در هرجایی‌که هستند، قرار می‌گیرند.

۲-  حرمت قرآن عظیم الشأن: حفاظت از قرآن به معنی محافظت از موقف و نقش آن در هدایت و رهنمایی بشریت در تمام شئون زنده‌گی می‌باشد. قرآن مجید در ماه مبارک رمضان بالای بهترین امت نازل گردیده است. هیچ‌گونه احساسی مبنی بر پذیرایی از ماه مبارک رمضان بدون قرآن رخ نمی‌دهد؛ زیرا اجر و پاداش رمضان از نتیجۀ تلاوت و تدبر در قرآن مجید حاصل می‌گردد.

۳-  احترام به پیامبر ﷺ: امروزه کمپاین‌های شریرانه‌ای به منظور بی‌احترامی و اهانت به پیامبر ﷺ به بهانه‌ای آزادی‌بیان راه‌اندازی می‌گردد. طوری‌که کفار با کمال بی‌شرمی نهایت تلاش‌شان را به خرچ می‌دهند تا مسلمانان را قناعت دهند که قضیۀ اهانت به پیامبر ﷺ را به عنوان یک مسئلۀ عادی بپذیرند؛ در حالی‌که پیامبر ﷺ نگرانی زیادی در مورد امت خود داشت. بناءً این یک وجیبۀ ایمانی امت اسلامی است که در مورد پیامبر ﷺ سخت نگرانی داشته و از پیامبر‌شان با جان و مال حفاظت کنند.

۴-  مساجد مقدس: فقه اسلامی مساجد مقدس را به طور واضح تشریح کرده است و عبارت از سه مسجدالحرام می‌باشد که بدبختانه، امروزه مسلمانان به این سه مسجد دسترسی کامل ندارند. هردو: مسجدالحرام و مسجدنبوی در مدینۀ منوره بدست حاکمان دست‌نشانده و مزدوری قرار دارند که از آن‌ها به عنوان بزرگترین منبع درامد استفاده می‌نمایند و با این حال، مسجدالاقصی بدست دولت یهود ملعون قرار دارد. بیائید تا در این ماه مبارک رمضان به آزادسازی این سه مسجدالحرام مبادرت ورزیم.

در نهایت، برای حفاظت، نگهداری و دفاع از مقدسات ما نیاز به داشتن دولت خلافت است، زیرا این دولت یگانه اصل و سپری است که مسلمانان می‌توانند در عقب آن از تمام امورات‌شان حفاظت کنند. بگذارید تا این ماه مبارک احساسات ما را برای کار و تلاش به یک راه‌حل سرنوشت‌ساز برانگیزد.

﴿ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَاتِ اللَّهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ عِندَ رَبِّهِ﴾

[حج: ٣٠]

ترجمه: (مناسک حج) این است و هرکس برنامه‌های الهی را بزرگ دارد، نزد پروردگارش برای او بهتر است!

مسعود مسلم

نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-تانزانیا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه