جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
الاقصی بالای ارتش فریاد می‌زند
بسم الله الرحمن الرحيم

الاقصی بالای ارتش فریاد می‌زند

(ترجمه)

از زمان اشغال سر‌زمین مقدس فلسطین؛ مسجد‌الاقصی، که الله سبحانه و‌تعالی آن را و ماحول آن را با برکت ساخته است، توسط دولت فاسد یهود مورد بی‌احترامی و حمله قرار گرفته است که در جریان سال‌های متمادی تا هنوز ادامه دارد. غزه به خاطر حمایت و دفاع از برادران شان و مردم فلسطین در مسجد‌الاقصی، شدیداً مورد حملات مخرب موشکی قرار گرفت! فرزندان دلیر فلسطین و تمام مردم‌اش علیه دشمن غاصب و اشغال‌گر قیام نمودند و به خاطر دفاع از خانه‌ها، سرزمین و حق شان به طور بی‌رحمانه مجازات می‌گردند!

گرچه تمام جنایاتی‌که دشمن کافر انجام داده و سرزمین مقدس اسلامی را اشغال نموده واضحاً درک می‌گردد، اما چیزی که سوال‌بر‌انگیز است و قابل درک نیست، سکوت کشور‌های هم‌جوار فلسطین و به طور عام سکوت جهان اسلام در مقابل این جنایات وحشیانه می‌باشد. منظور ما افراد عام که در این شهر قرار دارند، نیست، زیرا قلوب و دل‌های آن‌ها با آتش می‌سوزد و مردم فلسطین به جای اشک، خون می‌گریند. آن‌ها تحرک دارند و در مرز‌های هم‌جوار خود تظاهرات می‌نمایند، اما متأسفانه این رژیم‌ها تلاش می‌ورزند تا جلو آن‌ها را بگیرند!

ما در مورد سکوت این رژیم‌ها صحبت نمی‌کنیم؛ زیرا تمام این‌ها رژیم‌های دست نشانده، خائن و فاسدی اند که حاکمان آن مزدور و دین را با متاع نا‌چیز دنیا فروخته اند تا تخت حاکمیت را حفظ و شکم‌های خود را با مال حرام، که حق و امتیاز امت است، پر نمایند. تنها کاری‌که این مزدوران می‌توانند انجام دهند، محکوم کردن این جنایات و طلب کمک کردن از مادر‌شیاطین "امریکا و اروپا" که حامی دولت یهود اند، می‌باشد تا با مداخله به این جنایات خاتمه بخشد! این رژیم‌ها از فرصت استفاده نکرده و آمادۀ جنگ نمی‌گردند، بلکه می‌خواهند با به رسمیت شناختن این دولت غاصب و اشغال‌گر، که سر زمین مقدس فلسطین را اشغال کرده، از دریچۀ صلح داخل شده و سازش نمایند!

امروز ما بالای ارتش که در اردوگاه مجهز با سلاح اند، عساکر، افسران نظامی، سرهنگ‌ها، رهبران نظامی سردمداران ارتش صدا می‌زنیم؛ ما بالای نیرو‌های هوائی، بحری و زمینی صدا می‌زنیم؛ ما بالای نیرو‌های ویژه، کمندو‌ها و نیرو‌های سکا "نیروی رعد وبرق" با تمام نام‌های مختلف که در جهان اسلام و کشور‌های نزدیک و هم‌جوار سرزمین مقدس فلسطین مخصوصاً کشور‌های که قوی‌ترین ارتش را با تجهیزات بیش‌تر و آموزش نظامی دارند، مانند مصر، دو مسجد مقدس، ترکیه و اردن صدا می‌زنیم!

ما به آن‌ها می‌گوئیم؛ کجا هستید؟! شما را چی شده است؟! شما فرزندان همین امت هستید، کلید‌های قدرت در دستان شماست، شما کسانی هستید که عهده‌دار جهاد و جنگ به منظور حفظ عزت مردم و امت برخاسته اید! شما کسانی هستید که امت از امتیاز خود گذشته تا قدرت شما حفظ گردد! شما کسانی هستید که با موقف‌های درست برای پدران، مادران و برادران خود مایۀ افتخار گردید. آن‌ها با فهم کامل تمام این خطراتی‌که همیشه شما را احاطه نموده، به شما اجازده دادند تا وارد ارتش شوید! به هر حال، این کار برای آن‌ها آسان است، زیرا با ارزش‌ترین چیزی که آن‌ها و امت صاحب آن اند افتخار، عزت و وقارِ است که از دین نشأت کرده است.

اما، ای فرزندان ارتش اسلامی! تعجب‌آور این است هنگامی‌که وضعیت خشن‌تر و سخت‌تر می‌گردد، همان‌طوری‌که امروز در سر‌زمین مقدس فلسطن، الاقصی، مسراء و معراج پیامبر صلی الله علیه و‌سلم جریان دارد، مادران، پدران و برادارن شما به شمول بسته امت حتی صدای پچ پچ شما را نمی‌شنوند و یا کوچک‌ترین اقدام شما را نمی بینند! اما، در صورت شما را می‌بینند که مانع آن‌ها می‌شوید و سر‌ها و سینه‌های برهنه آن‌ها را گلوله باران می‌نمائید تا از نزدیک شدن به سرزمین مقدس فلسطین جلو‌گیری کنید و یا در هر گوشه و کنار، در مقابل سفارت‌خانه‌ها و یا در مقابل حاکمان مزدور که بالای ما و شما اجیر شده اند، آن‌ها را سرکوب می‌کنید. بیش‌تر از همه تعجب‌آور این است که امت، شما را با تسلیحات که دارید در حال شعله‌ور ساختن جنگ در یمن، لیبیا، افغانستان و قبلاً در عراق تحت رهبری و پرچم غربی‌امریکا و اروپا می‌بیند و شما در حالی‌که برادران مسلمان خود را می‌کشید، در آن جا تلف می‌شوید! اما وقتی‌که موضوع ظلم دولت فاسد و فاجر یهود بالای مقدسات شما، حمله بالای زنان و تخریب خانه‌ها بالای اطفال فلسطین مطرح گردد، امت هیچ صدای از شما نمی‌شنود که چی تشنگی آن‌ها را رفع و داغ سینه‌ها را التیام می‌بخشد! چرا این گونه است؟! ای عساکر، افسران و فرماندهان؟! چرا؟!

آیا به خاطر ترس از حکام است؟! در واقع آن‌ها باید از شما بترسند، زیرا شما نیروی حفاظتی آن‌ها هستید.

﴿أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ﴾ ]توبه:13[

ترجمه: آیا از آنان می ترسید؟ در صورتی‌که اگر مؤمن هستید، الله سزاوارتر است که از او بترسید.

آیا به خاطر موقف و درجه‌های است که این اشخاص به شما داده اند؟!

﴿مَا عِندَكُمْ يَنفَدُوَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍوَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ﴾ ]نحل:96[

ترجمه: آنچه (از ثروت و مال) نزد شماست فانی می‌شود و آنچه (از پاداش و ثواب) نزد خداست باقی می‌ماند و قطعاً آنان که (برای دین‌شان) شکیبایی ورزیدند، پاداش‌شان را بر پایه بهترین عملی که همواره انجام می‌داده اند، می‌دهیم.

آیا به خاطر محبت دنیا و نفرت از جنگ است؟

﴿كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُوا شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّوا شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْوَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ﴾ ]بقره:216[

ترجمه: جنگ (با دشمن) بر شما فرض شده و حال آنکه برای‌تان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما شر است. و الله (مصلحت شما را در همه امور) می‌داند و شما نمی‌دانید.

آیا به خاطر ترس از ملامتی و مداخله کشور‌های غربی‌کافر استعمار گر است که این حکام دشت نشانده را حمایت می‌کنند؟!

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُوَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ﴾ ]مائده:54[

ترجمه: ای اهل ایمان! هرکس از شما از دینش برگردد (زیانی به الله نمی‌رساند) الله به زودی گروهی را می‌آورد که آنان را دوست دارد و آنان هم الله را دوست دارند، در برابر مؤمنان فروتن اند و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه الله جهاد می‌کنند و از سرزنش هیچ سرزنش‌کننده ای نمی‌ترسند. این فضل الله ست که به هر کس بخواهد می‌دهد و الله بسیار عطاکننده و داناست.

آیا از ترس زخمی شدن و یا افگار شدن است بعد از این که مزۀ زند‌گی راحت را چشیده اید؟! این را بدانید که شما بی‌خبر و نفهمیده از ماهیت و واقعیت کار‌های نظامی وارد آن نگردیده اید.

﴿وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِإِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيماً حَكِيماً﴾ ]نساء:104[

ترجمه: و در تعقیب و جستجوی دشمن سستی نکنید. اگر شما (در رویارویی با دشمن) درد و رنج می‌بینید، آنان نیز چون شما درد و رنج می‌بینند و شما چیزی را (چون پیروزی و پاداش) از الله امید دارید که آنان امید ندارند و الله همواره دانا و حکیم است.

آیا به خاطر نبود فکره، پلان و برنامه و کاری است که می‌کنید و مسیر درست آن است؟! ما، فرزندان حزب‌التحریر، راه‌حل را با پروژه کامل، حاوی راه‌حل جامع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با این راه‌حل، نقش حیاتی خویش را در پروژۀ زنده شدن دوبارۀ امت و آزاد‌سازی امت از ظلم یهود و غرب، به طور واضح درک خواهید کرد که با تطبیق قانون اساسیِ آماده‌اش، ریشه‌های این حکام خائن را از بن برکنده و رهبری به فرزندان مخلص شما واگذار خواهد شد.

در واقع، حالا مناسب‌ترین و بهترین وقت استفاده از این فرصت فرا رسیده، زیرا امت آمادۀ حرکت است و در عقب شما می‌ایستند اگر از شما تحرکِ و یا اقدامِ ببینند و این را بدانید که اگر پرچم حق را بلند کرده و از حقوق خود دفاع کنید، مزدوران غرب، مانع هر نوع تلاش شما می‌گردند. بلی، این همان امتِ است که حزب‌التحریر خوبی‌آن‌ها را تجربه کرده است و انشاءالله آن‌ها به قدرت خود پی می‌برند. امت یک جا با حزب‌التحریر تنها به اولین اقدام شما نیاز دارد تا حکام دست نشانده را برکنار کرده و برادران حزب‌التحریر را حمایت نمائید. پس؛ آیا به این دعوت لبیک می‌گوئید؟! تا این که در زمرۀ افراد قرار گیرید که الله سبحانه و‌تعالی آن‌ها را چنین توصیف کرده و پاداش می‌دهد، انشاءالله.

﴿وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ﴾ ]انفال:74[

ترجمه: و آنان که مهاجران را پناه دادند و یاری کردند، مؤمنان حقیقی فقط آنانند، برای آنان آمرزش و رزق نیکو و فراوانی است.

امروز کسانی که با یهود می‌جنگند، تنها گروه‌ها و افراد مسلمان هستند، پس اگر شما داخل این معرکه گردید چی اتفاق خواهد افتاد؟! انشاءالله که قلب‌های تمام مسلمانان یک جا با شما پر از خوشی خواهد شد.

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ﴾ ]روم:4[

ترجمه: و آن روز مؤمنان شادمان و خوشحال خواهند شد.

و این امت در پیش رو، در پشت سر، در طرف راست و چپ شما قرار خواهد گرفت و قلب‌های یهود و پیروان آن از ترس به لرزه خواهد آمد.

﴿وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ﴾ (حشر:2)

ترجمه: و در دل های‌شان رعب و ترس انداخت.

سرنوشت یهود چنان خواهد شد که الله سبحانه و‌تعالی در قرآن از آن‌ها یاد کرده است.

﴿يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ﴾ (حشر:2)

ترجمه: خانه های‌شان را به دست خود و به دست مؤمنان ویران کردند. پس ای صاحبان بینش و بصیرت، عبرت گیرید.

ای افسران و فرماندهان ارتش! خوبی‌شما از بین نرفته است، به الله سبحانه و‌تعالی توکل کنید و با امت خود یک جا شوید! شجاعت و قهرمانی در مدال‌ها، ستاره‌ها و تاج‌های طلائی نیست، بلکه شجاعت و قهرمانی در شهادت اطفال و زنان که در پیش چشم مردان در سر زمین مقدس فلسطین شهید می‌شوند، است که شما مشاهده می‌کنید. شما به خواست الله سبحانه و‌تعالی اگر به او ‌تعالی رجوع کرده و تعهد کنید، اصلاح شوید و اگر به دین الله سبحانه و‌تعالی مخلص باشید، این امتیاز نصیب شما خواهد شد.

﴿إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَاعْتَصَمُوا بِاللَّهِ وَأَخْلَصُوا دِينَهُمْ لِلَّهِ فَأُولَئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْراً عَظِيماً * مَّا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِن شَكَرْتُمْ وَآمَنتُمْ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِراً عَلِيماً﴾ ]نساء:146-147[

ترجمه: مگر کسانی‌که (از گناه بزرگ نفاق) توبه کردند و (مفاسد خود را) اصلاح نمودند و به خدا تمسّک جستند وعبادت‌شان را برای الله خالص ساختند؛ پس آنان در زمره مؤمنان اند و الله به مؤمنان پاداشی بزرگ خواهد داد. اگر شما سپاس گزارِ (نعمت‌هایِ بی شمارِ حق) باشید و ایمان آورید، الله را با عذاب شما چه کار؟ الله همواره پاداش دهنده و داناست.

سر‌انجام، ای افسران و فرماندهان ارتش!

﴿أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ﴾ (حدید:16)

ترجمه: آیا برای اهل ایمان وقت آن نرسیده که دل های‌شان برای یاد الله و قرآن که نازل شده نرم و فروتن شود؟ و مانند کسانی نباشند که پیش از این، کتاب آسمانی به آنان داده شده بود، آن گاه روزگار (سرگرمی در امور دنیا و مشغول بودن به آرزوهای دور و دراز) بر آنان طولانی گشت، در نتیجه دل های‌شان سخت و غیر قابل انعطاف شد و بسیاری از آنان فاسق بودند.

#Aqsa_calls_armies           #AqsaCallsArmies

#OrdularAksaya                #الأقصى_يستصرخ_الجيوش

حزب‌التحریر-ولایه لبنان

مترجم: عبدالله صالحی

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه