سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا راهی دیگری برای نجات قدس از چنگال یهودی‎ها و جود ندارد؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا راهی دیگری برای نجات قدس از چنگال یهودی‎ها و جود ندارد؟!

(ترجمه)

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به تاریخ ۶ دسمبر ۲۰۱۷م اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل به رسمیت می‎شناسد. او هم‎چنان دستورهایی را برای انتقال سفارت امریکا از تل ابیب به بیت المقدس صادر نمود. ترامپ مفسد با تمام تکبر و گستاخی زیاد، وعده‎اش را با اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت دولت صهیونیستی یهود به پایان رساند؛ ولی از دیدگاه اسلام برای ما مسلمانان، این‎گونه گستاخی‎ها و لودگی‎های یهودی‌های نجس و ترامپ مفسد، یک امر باطل و بی‎اعتبار می‎باشد.

آن‎چه که ترامپ را به این امر گستاخانه ترغیب می‎کند، همانا خیانت، بی‎کفایتی و بزدلی حکام سرزمین‎های اسلامی می‎باشد که در دوستی با امریکا و یهودی‎های نجس، با هم‎دیگر به رقابت می‎پردازند. پس از فرمان ترامپ، این حاکمان بلافاصله تلاش نمودند تا احساسات عامه را تحت کنترول قرار دهند. ایشان کسانی‎اند که خیانت‎شان را با گفتن این‌که اعلام مذکور خلاف قطعه‎نامه‎های سازمان ملل می‎باشد، نشان داده‎اند؛ به گونه‌ای که حتی بعضی از آن‌ها گفته‎اند که این‎کار به صلح و راه‎حل دو جانبه آسیب وارد خواهد کرد و برخی از آن‎ها خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری‎های اسلامی شدند که اصلاً راه‎حلی را در پی‎نخواهند داشت و با این حال، آن‎ها از پاپ‎های واتیکان، روسیه و ایران درخواست کمک می‎کنند که قاتل هزاران تن در سوریه اند.

همان طوری‎که این حاکمان قادر به حفاظت از مقدسات‎شان نیستند؛ تلاش دارند تا نقاط ضعف خود را با بیانیه‎ها و محکوم کردن‎های میان‌خالی سرپوش گذاری کنند، که نتیجۀ این همه تلاش‎های‎شان، هویت اصلی‎شان را برای تمام امت اسلامی نشان داده است. قابل ذکر است که مسلمانان در سراسر جهان به خاطر نشان دادن خشم‎شان علیه این اعلام احمقانۀ ترامپ، به جاده‎ها و خیابان‎ها ریخته و در مقابل سفارت‎خانه‎های امریکای کافر با شعار این‎که قدس یک سرزمین اسلامی می‎باشد، جمع شدند؛ در واقع این کار آنان نشان می‎دهد که مسجدالاقصی، سرزمین اسراء و معراج رسول الله صلی الله علیه وسلم برای‎شان چقدر اهمیت دارد.

هم‎چنان مردم در هر گوشه و کنار و در هر مسجد و در هر سطحی‎که ممکن بود، خشم‎شان را نسبت به امریکا و یهودی‎های نجس، نشان دادند. آن‎ها نسبت به این درد بی‎قرار بودند و فریاد می‎زدند تا کسی مرحمی به زخم‎های‎شان نهد؛ اما هیچ رهبری، هیچ حاکمی و هیچ سربازی پیدا نشد که زخم‎های‎شان را التیام بخشد؛ مگر این‎که با زبان‎بازی‎ها و بیانیه‎های کاذبانه می‎خواستند تا مردم را در این زمینه منحرف سازند و اصلاً به دنبال راه‎حلی در این زمینه نبودند.

ای مسلمانانیکه قلبهایتان به خاطر محبت قدس میتپند! شما می‎دانید که موضوع قدس یک موضوع جدید نیست؛ ۵۰ سال است که قدس به شمول "الاقصی" تحت اشغال قرار دارد، به جزء قسمت‎های غربی آن، که از اشغال آن هفتاد سال می‎گذرد، در این مدت زمان، بسیاری از مسلمانان به خاطر این سرزمین مبارک جان‎های‎شان را از دست دادند. موضع‎گیری یهودی‎های غاصب تغییر نکرده است و هم‎چنان نمی‎توان موقف انگلیس‎ها را در این باره که دولت یهود را به عنوان کلان‎ترین مشکل در اطراف مسلمانان مسلط می‎کند، نادیده گرفت و پس از آن امریکا که موقفش را در حمایت از دولت یهود ادامه می‎دهد.

با این حال، حاکمان سرزمین‎های اسلامی؛ مانند بازیگران نمایشگاه تلاش می‎کنند تا راه‎حلی را در این زمینه دریافت نمایند، و کنفرانس‎ها برگزار می‎کنند تا به خاطر اغوای افکار عامه نشان دهند که آنان دست روی دست نمی‎گذارند؛ در حالی‎که روابط مستحکمی با این قدرت‎های غاصب و استعماری دارند و به دنبال راه‎حل‎های سازمان ملل هستند. سازمان مللی‎که از این دولت غاصب یهود حمایت می‎کند و به خاطر فریب مردم عامه، بیانیه‎های اغواگرانه و میان‌خالی را علیه عاملین وحشی خود منتشر می‎کند.

آیا این حاکمان چنین چیزها را به عنوان راه‎حلی در این موضوع بارها برای شما پیشنهاد نکرده‎اند؟ تا چی وقت در مقابل چنین بیانیه‎های میان‌خالی و اقدامات فریبنده سکوت اختیار می‎کنید؟ در حالی‎که شما به خوبی از این امر آگاه هستید، که موضع‎گیری‎های احمقانه و پیشنهادات بی‎اساس این حاکمان به منافع یهودی‎های نجس بوده و به این کارشان مشروعیت می‎بخشد. جزء این نیست که این کار آنان سبب تشویق یهودی‎ها، در ادامۀ استبداد وحشیانۀ‎شان می‎شود. آگاه باشید، این بهترین فرصت برای یک رادیکال(دگرگونی بنیادی) و آخرین راه‎حل می‎باشد.

حزب التحریر-ولایه ترکیه یک بار دیگر به شما یگانه راه‎حل رادیکالی(بنیادی) را در جهت آزادسازی قدس و تمام فلسطین ارائه می‎دهد. راه‎حل اساسی برای هر مشکل را می‎توان با بررسی عوامل اصلی آن و در نهایت از بین‎بردن این عوامل دریافت نمود. فلهذا یگانه راه‎حل اساسی در این زمینه این است که ریشۀ اصلی مشکل را عمیق‎تر تحت بررسی قرار داده و آن را شناسایی کنیم؛ سپس نظر به مشکل یک راه‎حل صحیح را مطرح کنیم.

1-      مسألۀ فلسطین تنها مشکل مردم فلسطین و یا اعراب نیست؛ بل این یک مسألۀ اسلامی است؛ مسألۀ یک سرزمین مقدس اسلامی که با حمایت امریکا و انگلیس و همکاری حکام خائن سرزمین‎های اسلامی توسط یهود غصب شده است، می‎باشد. فلسطینی‎که مسلمانان با مال و جان خود آن را فتح کردند و در هر نقطه آن خون یک شهید ریخته شده است و یا این‎که گَرد و خاک آن توسط اسپ یک مجاهد و قدم‎های یک مجاهد به فضاء بلند شده است، این سرزمین مقدس مربوط همه مسلمانان می‎باشد؛ واگذار کردن یک قسمت بسیار کوچک و یا بزرگ آن به غیرمسلمانان، خیانت بزرگ به الله سبحانه وتعالی، رسول الله صلی الله علیه وسلم و مؤمنان محسوب می‎شود.

2-      یهودیان فلسطین را به زور اشغال کرده‎اند؛ اما این‎گونه غصب نمودن‎ها، واقعیت مالکیت آن را تغییر نمی‎دهد، هرگز نمی‎تواند حق مالکیت آن را از مالک اصلی آن صلب کند و گذشت زمان نمی‎تواند این حق را به غاصبین دهد. حکم اسلام در موارد سرقت شده این است که مالک مال در مقابل غاصبین باید تا زمانی مبارزه نماید، که مال سرقت شده دوباره به صاحب اصلی آن برگردد و هر نوع عملی‎که از طرف سارق به خاطر مشروع ساختن مال سرقت شده صورت می‎گیرد، ممنوع و باطل می‎باشد.

3-      هر عملی‎که در مخالفت با اسلام قرار داشته باشد، باطل است؛ لذا هرگونه تسلیم‎دهی هر قسمت فلسطین باطل و فاقد اعتبار می‎باشد. هیچ نقطه و مرجعی در روی زمین وجود ندارد که آن‎چه را الله سبحانه وتعالی ممنوع قرار داده است، مشروعیت دهد؛ برای این‎که حرام الله سبحانه وتعالی تا روز قیامت حرام و حلال آن تا روز قیامت حلال می‎باشد.

4-      اسلام تقسیم‎بندی سرزمین‎های اسلامی و ایجاد مرز میان آن‎ها را ممنوع قرار داده است و این مرزهای فعلی توسط استعمارگران ایجاد شده است. استعمارگران سیاست تقسیم‎بندی را به کار می‎بندند تا قلمرو حکومت‎شان را در کشورهای مستعمره آسان نموده و نفوذشان را گسترش دهند. بر مسلمانان اجازه نیست تا در زمینۀ این تقسیم‎بندی‎ها خاموشی اختیار نموده و به خاطر از بین‎بردن آن دست روی دست گذارند. از سوی دیگر، قبول نمودن ادامۀ مرزبندی‎ها حرام قطعی می‎باشد.

یهود و نصارا از جمله دشمنان سرسخت مسلمانان می‎باشند. الله سبحانه وتعالی می‎فرماید:

﴿وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ

[بقره: ۱۲۰[

ترجمه: هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد(تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی،

و) از آیین(تحریف یافتۀ) آنان پیروی کنی.

﴿إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ﴾

[ممتحنه: ٩]

ترجمه: الله(سبحانه وتعالی) تنها شما را از دوستی و رابطه با کسانی نهی می‌کند که در امر دین با شما پیکار کردند و شما را از خانههایتان بیرون راندند، یا به بیرون راندن شما کمک کردند و هرکس با آنان رابطۀ دوستی داشته باشد، ظالم و ستمگر است!

به این ترتیب، کسانی‎که با آن‎ها دوست می‎شوند، با آن‎ها همکاری می‎کنند و با آن‎ها متحد می‎شوند، در نادانی و سرافگندگی به سر برده و ظالمی بیش نیستند.

ای مسلمانان! مسألۀ فلسطین یک موضوع حیاتی می‎باشد و مکلفیت ما در قبال آن این است، که به خاطر رضای الله سبحانه وتعالی پیکار نماییم تا باشد که آن را از زیر سیطرۀ یهودیان غاصب نجات دهیم. الله سبحانه وتعالی می‎فرماید:

﴿وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا﴾

 [ نساء: ٧٥]

ترجمه: چرا در راه الله(سبحانه وتعالی)، و(در راه) مردان و زنان و کودکانیکه(به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد(ستمدیده‌ای) که می‌گویند: پروردگارا! ما را از این شهر(مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر، از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما.

 

آزادسازی قدس و مسجدالاقصی، کار به خاطر باز گردانیدن این سرزمین مقدس و از بین‎‎بردن یهودی‎ها از این مکان مقدس، وجیبۀ شرعی تمام مسلمانان می‎باشد، حتی اگر به قیمت خون هزاران شهید تمام شود. بنابر این، یگانه راه‎حل برای از بین‎بردن اشغال فلسطین و آزادی آن، انسجام ارتش‎های اسلامی و سوق دادن آنان در مقابل دولت یهود می‎باشد؛ ولی متأسفانه امر ذلت‎بار این است که امروزه حکام و رهبران سرزمین‎های اسلامی، نیروهای مسلمان ما را به اساس فرمان ناتو و کفار استعمارگر حرکت می‎دهند؛ اما نه به خاطر فرمان الله سبحانه وتعالی، رسولش صلی الله علیه وسلم و آزادسازی قدس و فلسطین. الله سبحانه وتعالی در این مورد می‎فرماید:

﴿لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ﴾

[آل‌عمران: ٢٨]

ترجمه: افراد باایمان نباید به جای مؤمنان، کافران را دوست و سرپرست خود انتخاب کنند؛ و هر کس چنین کند، هیچ رابطه‌ای با الله(سبحانه و تعالی) ندارد(و پیوند او بکلّی از الله سبحانه وتعای گسسته می‌شود).

آن‎ها هیچ رابطه‎ای با الله سبحانه وتعالی ندارند؛ زیرا آن‎ها کفار استعمارگر را به عوض مؤمنان به دوستی و هم‎پیمانی گرفته‎اند، جزء این نیست که آنان دشمنان الله سبحانه وتعالی و رسولش صلی الله علیه وسلم و مؤمنان بوده و هیچ‎گونه وفاداری با الله سبحانه وتعالی، پیامبر صلی الله علیه وسلم و مؤمنان ندارند. پس چی کسی می‎تواند، این سرزمین مبارک را از چنگال یهود نجات دهد؟ حقیقتاً یگانه کسی‎که می‎تواند آن را از اسارت یهودی‎ها نجات داده و آنان را از پا در آورد، همانا خلیفۀ اسلامی می‎باشد و بس؛ زیرا قدس توسط حضرت عمر بن خطاب رضی الله عنه فتح گردید، توسط صلاح الدین ایوبی یکی از رهبران خلافت اسلامی آزاد شد و توسط سلطان عبدالحمید آخرین خلیفۀ عثمانی، کسی‎که حتی یک توتۀ آن را به یهود تسلیم نکرد، محافظت گردید.

در نهایت، یگانه راه‎حل برای آزادسازی سرزمین اسراء و معراج رسول الله صلی الله علیه وسلم و ریشه‎کن کردن کیان یهود، خلافت بر منهج نبوت است و بس. فلهذا کسانی‎که می‎خواهند قدس را آزاد سازند، باید به این امر پی‎برده و به خاطر تأسیس خلافت اسلامی دست به‎کار شوند.

حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه