جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب التحریر؛ مشکات و نور درخشان و ندای بلند حق!
بسم الله الرحمن الرحيم

بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب التحریر؛ مشکات و نور درخشان و ندای بلند حق!

خبر

به تاریخ 27 جولای 2020 میلادی؛ نیروی‏های امنیت ملی قرغیزستان 8 تن از زنان مسلمان را در شهر نارین اشتباهاً به جرم ارتباط با حزب‌التحریر دست‏گیر نمودند. دو نفر از میان آن‏ها به نام‏های ارونوفا ارکینجول و بایتبیک کیزی محبت محکوم به حبس گردیدند. بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر به تاریخ 21 اگست اعتراض تحت عنوان "ترسانیدن زنان خدا ترس دیگر بس است" را به خاطر اختتام بخشیدن به ترهیب و دهشت مداوم زنان مسلمانان قرغیزستان و رهایی فوری این زنان از زندان‏های نظام پست طاغوتی قرغیزستان به راه انداخت که در نتیجه به فضل و مرحمت الله سبحانه وتعالی دو خواهر مسلمان ما به تاریخ 5/ سپتمبر 2020 رها شدند.

تبصره

زن مسلمان امروز در وسط گرایش‌های مختلف قرار گرفته که به نحو راهش را گم کرده است؛ یک گرایش او را به تمرد و سرکشی از احکام اسلامی و دستورات شریعت فرا می‏خواند تا به نام جهانی شدن به افکار و اساسات غربی مایل گردد. دیگرش گرایشی‌ست که هیچ ارتباط به اسلام نداشته به این دید است که زن مانند زندانیی‌ست که حق بیرون شدن از خانه را نداشته و روشی را که اسلام بر خط سیر زنده‏گی‏اش رسم کرده اهتمام و توجه نداشته باشد. گرایش سوم آن‏ها به وسطیت بین اولی و دوم فرامی‏خواند و به گونه‌ای مفاهیم و افکار اسلامی را بر وی پوشانیده است و یک عمر است که زنده‏گی زنان مسلمه ضایع شده و از آن‏ها به شکل اجناس بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

اسلام آمده تا هر چیز را سر جایش قرار دهد، و این دقیقاً همان کاری‏ست که بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر در چنین شرایط بغرنجی از خلال تبیناتش در راستای امور مهم امت مسلمه و قضایایی‌که مربوط به زنان می‏شود، به آن اقدام نموده است. این اقدامات حزب‌التحریر به مثابه کنارۀ کشتی است که ناهنجاری‏ها، نابسلامتی و موانع را شکافته و با راه‌حل‏های بر گرفته شده از اسلام آن را معالجه می‏کند تا باشد زن مسلمه را با عزت و مکنت و استحکام باور و عقیده به سوی نیک‌ترین امنیت و آرامش رهبری نماید. این اولین اعتراض نیست که بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر به آن پرداخته؛ بلکه به تمام قضایای امت مسلمه به خصوص قضایایی‌که مربوط به زنان است، به هر نقطه از زمین  به خاطر لبیک گفتن به امر الله سبحانه وتعالی که فرموده است:

﴿وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ...

[انفال: 72]

ترجمه: اگر از شما در راستای دین یاری خواستند یاری کردن‌شان بر شما واجب است.

خبر  دستگیری زنان مسلمان به زبان‌های مختلف جهان از طریق صفحات خبری و اطلاع‌رسانی زیادی توسط دولت قرغیزستان به طور زنده پوشش داده شد. این در حالی‏ست که مجتعات برخاسته به دفاع از حقوق زنان و ساختارهای دولتی که چه بسا به نام برخورد اسلامی و ظلم‌شان بالای زنان، از جرائم فظیع و شنیع که به حق زنان صورت گرفته نه تنها که خاموشی اختیار کرده، بلکه در تکریم و تمجید تجاوز‌گران و قاتلین‌شان نیز واژه کم می‏آورند.

موجودیت رسانه بدیل، آن‏گونه که بخش زنان دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر به تقدیم قضایای مهم امت مسلمه می‏پردازد، در میان رسانه‏هایی‌که به خاطر منافع نیروهای غرب، مخدوش کردن حقایق، گمراه‌ساختن و انحراف رای عامه از قضایای اصلی امت تلاش دارند، یک خطر و تهدید جدی به رسانه‏های جهانی است که جهان را به سوی گرایش متعصبانه و سیطره‌طلبی بر هر برنامۀ اسلامی که به خاطر بیداری امت مسلمه و برگردانیدن عزت از دست رفته آن تلاش دارند، می‏باشد، و این بیانگر نگرانی‏های مکرر و پی‌درپی آن‏هاست که هدف‌شان صفحات مطبوعاتی حزب‌التحریر می‏باشد.

از همین منبر خواهران و زنان باغیرت، آن‏هایی‌که امانت حمل دعوت اسلام و نصرت دین حق را به دوش می‏کشند، مورد خطاب قرار می‏دهیم تا آن‏ها نیز به صفوف مبارزین حزب‌التحریر بپیوندند و مثال از یک زن پاک و پایبند به احکام شرع و دستورات پروردگارشان باشند و در راستای اقامه دولت و نظام ربانی، دولت خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت که تنها راه خلاصی خودش و خلاصی بشریت به صورت کل از دست نظام‏های بشری و حرص طمع این نظام‏هاست، تلاش نمایید.

نویسنده: م. درة البكوش

مترجم: عبدالقدیر "مخلص"

Last modified onچهارشنبه, 16 سبتامبر 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه