شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
عید و مسلمانان أویغور
بسم الله الرحمن الرحيم

عید و مسلمانان أویغور

(ترجمه)

خبر

ویب‌سایت خبری «اخبار الآن» به تاریخ 3/8/2020م، گزارشی را در رابطه به اوضاع مسلمانان أویغور در عید قربان منتشر نمود. در این گزارش آمده است که عید سعید قربان بالای مسلمانان أویغور به طریقۀ معمول که در سایر کشورهای اسلامی رواج دارد، سپری نشده است. نه تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ بلکه به سبب اقدامات و اذیت‌های حزب‌ کمونیزم حاکم در چین، تا جایی‌که آنان از سال‌ها بدین‌سو معنی و مفهوم عید را نمی‌فهمند. طوری‌که ارسلان هدایات سکرتر کل سازمان احیاء أویغور تأکید نمود که: «مسلمانان أویغور از برگزاری هر نوع مراسمی‌که مربوط به عید است، در جریان عید قربان منع شده‌اند.»

تبصره

عید غم‌انگیز دیگری بر مسلمانان أویغور درحالی سپری می‌شود که سربازان أویغور سیاست‌های جنایت‌کارانۀ خود را بالای‌شان تطبیق می‌کنند، تا جایی‌که حتی تبریک‌گویی عید در بین مسلمانان به عبارت «عید مبارک!» جرم پنداشته می‌شود و گویندۀ آن مطابق به بیانات ارسلان هدایات، سکرتر کل سازمان احیاء أویغور در گفت‌وگوی با سایت خبری «اخبار الآن»؛ به زندان فرستاده می‌شود، چه رسد به بسته نمودن مساجد و منع مسلمانان از ادای نماز در مساجد و قطع ارتباط خانوادگی آنان؛ طوری‌که بیش از یک‌میلیون تن از آنان در زندان‌های دسته‌جمعی نگهداری می‌شوند. هم‌چنان هزاران طفل از خانواده‌های‌شان به خاطر شست‌وشوی مغزی و تربیه‌شان بر اساس فکر کمونیزم جدا گردیده‌اند و نیز سربازان چینی زنان مسلمان أویغور را عقیم ساخته و آنان را به ازدواج اجباری با چینی‌های حزب کمونیزم وا می‌دارند. لاحول و لا قوة الا بالله!

روشان عباس رئیس کمپاین حمایت أویغور در امریکا، در گفت‌وگوی با سایت خبری «اخبار الآن» گفت که: «در وطن ما، مانع مسلمانان أویغور در برگزاری مراسم عید می‌شوند، مساجد و اماکن مذهبی ما ویران شده‌اند و ما از برگزاری مراسم مذهبی بازداشته می‌شویم؛ حتی گفتن عبارت «السلام علیکم» ممنوع شمرده می‌شود. دیگر این‌که، قرآن‌کریم سوختانده می‌شود، ادای نماز ممنوع است و مسلمانان به خاطر دین‌‌شان یا به زندان انداخته می‌شوند یا که به برده‌گی گرفته می‌‍‌‌شوند و یا هم به قتل می‌رسند. حکومت چین اعمال و فعالیت‌های عادی اسلامی را تحت فقرۀ «فعالیت‌های مذهبی غیرشرعی» درج می‌کند. روشان ادامه داد و گفت که: «رژیم چین قرآن‌کریم را نمی‌پذیرد و برای عقیم‌سازی زنان أویغور، مواد عقیم‌کننده‌ای در بدن‌شان تزریق می‌شود و برای‌شان اجازۀ ولادت داده نمی‌شود. در‌عین‌حال، مردان أویغور به زندان‌ها فرستاده می‌شوند و زنان مسلمان أویغور وادار کرده می‌شوند تا که همرای مردان چینی ازداوج نمایند... دختران جوان و یا خانواده‌های‌شان نمی‌توانند که ازدواج اجباری را رد نمایند؛ چرا که از پیامدهای جواب ردشان در هراس بوده که اگر جواب رد بدهند؛ مبادا به سوی‌شان به عنوان مسلمانان تندرو و افراطی که با مردان چینی غیرمسلمان تمایل ازدواج ندارند، نگریسته شود.   

 سربازان چینی خرید و فروش مستقیم گوشت‌های قربانی را قبل از عید منع نموده‌اند؛ چنان‌که ارسلان هدایات سکرتر کل سازمان إحیاء أویغور گفت که: «این کار یک دیوانگی بیش نیست و آن این‌که قبل از عید ما در زمان قرنطین مشکلی داشتیم و اسناد رسمی به منظور اطلاع‌دهی ممنوعیت خرید و فروش گوشت‌های گاوها و گوسفندان به أویغور فرستاده شد؛ اما تنها به خرید و فروش گوشت‌های خوک‌ها و مرغ اجازه داده شده است. این یک مسئلۀ بسیار نگران‌کننده است؛ چون‌که به طور عموم قربانی بالای مسلمانان یک وجیبه می‌باشد و سربازان چینی ناگهان به ممنوعیت آن پرداخته‌اند... این نوعی جدیدی از آزار و ظلم بر ضد مسلمانان أویغور در ترکستان شرقی می‌باشد.»

پس، عید به چه حالی بالای مسلمانان أویغور برگشته است؟! و به کدام حال بالای سایر مسلمانان در مشارق و مغارب زمین در نبود دولت‌ اسلامی و زیر تسلط کفار، بالای‌شان برگشته است؟!

 پروردگارا! از تو می‌خواهیم که مسلمانان أویغور و تمام مسلمانان را از مشکلات و آزارهای دشمنان نجات دهی، پروردگارا! عید آینده را برای ما درحالی برگردان که وعده و نصرت خود را به ما تحقق بخشیده باشی و ما را با قدرت دادن در زمین برگزینی و جانشین گردانی. اللهم آمین!

نویسنده: براءة مناصره

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه