پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مو‌های زنان مسلمان ما، کالای برای فروش!
بسم الله الرحمن الرحيم

مو‌های زنان مسلمان ما، کالای برای فروش!

خبر

صفحۀ سی‌ان‌ان، گزارشی را در مورد ادارۀ مرزی و گمركی آمریكا مبنی بر جلوگیری از حمل 13 تن موی طبیعی، که از منطقۀ «سین کیانگ» چین آمده است، خبر می‌دهد. جائی‌که در آن مسلمانان اویغور از سیاست‌های سرکوب‌گرایانۀ که بر ضدشان صورت می‌گیرد رنج می‌برند. از زمانی‌که مقامات چینی اردوگاه‌های بزرگی را برای بازداشت برپا کرده‌اند، گزارش‌ها می‌رساند که بیش از یک‌میلیون زن و مرد مسلمان از اویغور در آن‌جا بازداشت شده و شکنجه، رفتارهای ظالمانه و غیرانسانی؛ مانند: سوء استفاده جسمی و جنسی، کار اجباری و حتی مرگ را متحمل شده‌اند. هم‌چنین بسیاری از بازداشت‌شدگان سابق در مورد ممانعت‌شان از خواب، سوء تغذیه و تزریق اجباری خبر داده‌اند.

ادارۀ مرز و گمرک آمریكا گمان می‌كند كه موها به زور از زنان مسلمان اویغور كه ​​در چنین اردوگاه‌هایی نگهداری می‌شوند گرفته شده است. طبق ادعای ادارۀ مرز و گمرک آمریکا، این دومین محموله‌ای است که به دلیل نقض حقوق بشر از آن ممانعت صورت می‌گیرد. آمریکا می‌خواهد پیام روشنی به چین بفرستد که رفتارهای غیرقانونی و غیرانسانی چین را تحمل نخواهد کرد. با این حال، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ در همان زمان در سال 2019م، رئیس جمهوری چین را تشویق کرد که این اردوگاه‌های بازداشت را احداث کند؛ زیرا به گفتۀ وی این کار مناسبی است که باید به آن اقدام صورت گیرد.

تبصره

رژیم‌های سکولار، مسلمانان را به فجیع‌ترین روش‌های شکنجه و ستم سوق داده‌اند. در این‌جا چین در فروش اعضای بدن مسلمان از روشی استفاده می‌کند که در وحشی‌گری آن جدید نیست؛ اما این‌بار به صورت مخفیانه؛ مثلا: در بازار سیاه نیست؛ بلکه به صورت علنی و آشکار صورت می‌گیرد که اقدام به فروش موهای خواهران و دختران مسلمان ما در اویغور می‌کنند، آن‌هم در معاملات بین‌المللی منعقد شده با شرکت‌های آمریکایی که ارزش آن به بیش از 800 هزار دالر می‌رسد و در یک سیاست سرکوبگرایانه که حتی ابتدایی‌ترین حقوق بشر را نقض می‌کند.

اما امریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است؛ چنان‌که این محموله را برای جست‌وجو در مورد حقیقت آن بازداشت کرد تا به چین نشان دهد که در قضیه حقوق بشر تحقیری را تحمل نخواهد کرد، این کار را فقط برای منافع سیاسی که می‌خواهد به آن برسد انجام داد. همان‌طوری‌که رئیس جمهور آن دونالد ترامپ خود کسی بود که رئیس جمهور چین را به ساخت این اردوگاه‌های بازداشت تشویق کرد و آن را بهترین راه برای مقابله با مسلمانان اویغور دانست. این نفرت پنهانی است که غرب نسبت به مسلمانان دارد. حقوق بشر چیزی نیست جز کاغذهایی‌که وقتی به نفع غرب باشد، مطرح می‌کند و وقتی این منافع را نقض می‌کند، آن را دور می‌کند. اعتراضات در آمریکا علیه تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر از اقوام کوچک در آمریکا تا به امروز ادامه دارد.

حالت مسلمانان در برابر دشمنان‌شان چنین ضعیف خواهد‌ ماند و هیچ‌کسی نخواهد بود که از ایشان حساب گیرد تا زمانی‌که مسلمانان از داشتن رهبری خردمندی‌که کلیه ایشان را جمع کند، از امورشان مراقبت نموده و از جان‌ها، آبرو و مال‌های‌شان دفاع کند محروم باشند، چنین حالتی ادامه دارد و نمونه‌های آن در تاریخ مسلمانان بسیار است. بهترین مثال آن عملکرد خلیفه هارون‌الرشید می‌باشد؛ وقتی‌که زنان مسلمان مورد سوء استفاده رومیان قرار گرفتند؛ به محض این‌که خبر آن‌ها به خلیفه رسید؛ درحالی‌که در رقۀ عراق بود، وی دستور به حرکت عمومی برای جنگ با رومیان را صادر کرد و او در رأس ارتش اسلامی به جنگ پرداخت؛ سپس رومی‌ها را به إذن الله سبحانه و تعالی شکست داد، زنان مسلمان را آزاد کرد و الله سبحانه و تعالی در آن روز برای مسلمانان فتح عظیم نصیب کرد. (کتاب صفوه الصفوه از ابن الجوزی)

مسلمانان آرامش نخواهند یافت و راحت نخواهند شد؛ مگر این‌که  برای ایجاد خلافت راشده بر منهج نبوت تلاش کنند تا از آن‌ها حمایت کند، از ایشان حفاظت کند و آبروی‌شان را صیانت کند.

﴿وَمَا لَكُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيّاً وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيراً﴾ (نساء: 75)

ترجمه: ‏‏چرا بايد در راه خدا و (نجات) مردان، زنان و كودكان درمانده و بيچاره‌ای نجنگيد كه (فرياد برمی‌آورند و) می‌گويند: پروردگارا! ما را از اين شهر و دياری‌كه ساكنان آن ستمكارند (و بر ما بی‌چارگان ستم روا می‌دارند) خارج ساز و از جانب خود سرپرست و حمايت‌گری برای ما پديد آور و از سوی خود ياوری برای‌مان قرار بده (تا ما را ياری كند و از دست ظالمان برهاند.)‏

نویسنده: دعاء داوود – سرزمین مبارکۀ فلسطین

مترجم: احمد صادق امین

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه