سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا امریکا بر معیار‌های خود کدام ارزشی قایل است؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا امریکا بر معیار‌های خود کدام ارزشی قایل است؟!

خبر

آمریکا روز شنبه چهارم ژوئیه را به مناسبت روز استقلال جشن گرفت و هزاران تن از شهروندانش در مقابل بازار ملی در واشنگتن دی سی تجمع نمودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بدین مناسبت بیانیه‏ای ایراد کرد و در آن از ارزش‌هایی یادآوری نمود که مردم آمریکا نسل پس از نسل دیگر آن را به ارث برده‌اند. او در حد یک شعار به آمریکایی‌ها قول داد كه برای حفظ آن‌ها "دقیقاً همانگونه كه اجدادشان عمل نموده‌اند، تلاش نماید. (منبع: الحرة )

تبصره

ما هر صبح مان را با شنیدن اخباری آغاز می‌کنیم که دماغ انسان را می‌سوزاند، از ارقام کشته شده‏ها گرفته تا مهاجرت هزاران نفر، آوارگی و تخریب، یتیم شدن کودکان و هتک حرمت شدن بزرگان و موی سفیدان... و حوادث گوناگون دیگری‏که تعدادشان از ارقام بیرون است. سرزمین‌های زیادی وجود دارد که ما این‌چنین اخبار را در مورد آن‌ها می‏شنویم، اما تنها مسئول تمام این حوادث دولت‌های سرمایه‌داری در رأس آن‌ها آمریکا می‌باشد؛ کسانی‌‌که سر تقسیم جهان درگیر اند، گویا برای حق میراث‌شان می‌جنگند! خبرهایی‏که از طریق رسانه‌ها به ما نشان داده می‌شود؛ نشان می‌دهد که صاحبان این ایدیولوژی (کپتالیستی) تا چه اندازه بر همه چیز تسلط دارند و هم‌چنان نشان می‏دهد که این مردم از ارزش‌هایی والای انسانی چیزی را درک نکرده‌اند... پس از همۀ موارد فوق، ترامپ بیرون می‌آید تا قول حفظ ارزش‌ها را بدهد. شما را به خدا قسم کدام ارزش‌ها؟ آیا کدام ارزشی وجود دارد! آیا آمریکا بر معیار‌های خود کدام ارزشی قایل است؟!

آمریكا كه از انواع ارزش‌ها محروم است، هرگز یک روز هم که شده روح بشریت را با ارزش‌های انسانی حفظ نکرده است؟! تبعیض نژادی آن را به کشتن سیاه‏پوستان سوق داد و اقتدارگرایی و استکبار آن‌ها را به کشتن مردم، ویران کردن خانه‏ها و جابجایی مردم‌شان وا داشت! این چگونه ارزش‌هایی است؟!

فقط مسلمانان اهل ارزش‌اند و این ارزشمندی خاصه‌شان است! ارزش‌ها فقط شعاری نیستند که ما می‏گوییم؛ بلکه این عملی است که شخص در ارتباط با مفاهیمی‏که از کائنات، انسان و حیات دارد به آن می‏پردازد و موقفش را به اساس این مفاهیم اتخاذ می‌کند و رفتار او مطابق با این مفاهیم صورت می‌گیرد. این‌جاست که ارزش‌ها نمایان می‌شود و آن‌چه را انسان از مفاهیم دارد بر جسته می‌گردد و بر این اساس است که درستی و بطلان ایدیولوژی سنجیده می‌شود. 

نویسنده: سوزان المجرات – سرزمین مباركة (فلسطين)

مترجم: یاسین "سادات"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه