شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آقای اردوغان! تابکی گرایش به غرب؟
بسم الله الرحمن الرحيم

آقای اردوغان! تابکی گرایش به غرب؟

(ترجمه)

خبر

اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن مساعدت لوازم و وسایل طبی به دولت آمریکا، طی یک نامه‌ای نیز از  همکاری و ارتباط خود به رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تاکید نموده و اطمینان داد.

تبصره

درحالی‌که هنوز تأثیرات منفی بحران اقتصادی سال 2008م. از بازار اقتصادی جهان برچیده نشده و جهان تاکنون از آن جان سالم بدر نبرده است، باز ویروس کرونا آن را حیران نموده است. با وجود فرصت‌های مالی بزرگ و حتی قدرت داشتن بر کسب جایزه نوبل در عرصۀ علوم طبی آمریکایی، اشتباه نخواهد بود که بگوییم خفه شدن آمریکا در راه مبارزه با ویروس کرونا، دلیل عملی بر شکست نظام سرمایه‌داری و انحلال آن می‌باشد. با توجه به درگیری‌های آمریکا و فعالیت‌هایی‌که در راه مبارزه علیه ویروس کرونا انجام داده است، معلوم می‌شود که آمریکا شکسته خورده است و نیازمند کمک بوده و به کشورهای جهان سوم می‌ماند.

 دولت‌های ابرقدرت که چند ماه قبل با اعتماد بر تکنالوژی خود ادعا کردند که می‌توانند به فضاء بروند و در آن‌جا زندگی کنند، اکنون حتی از خانه‌های خود به خاطر عجز و ضعفی‌که دارند، بیرون شده نمی‌توانند، چه برسد که به فضاء بروند. ابرقدرت‌های جهان مثل آمریکا به خاطری‌که به ماسک، که یک تکه پارچه‌ای بیش نیست، دست یابند، کالاهای یک‌دیگر را غارت می‌کنند. گذشته از همه، آیا نظام سرمایه‌داری مثل که ثورستین فیبلین بیان کرده است "سطح پیشرفتۀ متشکل از اعمال کثیف" نیست؟

بعد از این‌که از میزان ضعف و عجز دولت‌های کافر استعمارگر مخصوصاً آمریکا در تعامل با بیماری فراگیر کوید-19 یاد کردم، دوست دارم از کمکی‌که اردوغان بسوی امریکا رهسپار نموده سخن برانم. این مسئله را می‌توان از دو زایه بررسی نمود: اگر این مسئله را فرض کنیم که اردوغان به خاطر کسب عواید از حیث سیاست داخلی انجام داده است، درین صورت به هیچ وجه تفسیر آن ممکن نبوده، نه از دیدگاه اسلام و نه از دیدگاه انسانی. پس این یک گناه و جنایت بزرگی می‌باشد.

ای حکام! امریکا که به مساعدت و همکاری آن می‌پردازید، ملیون‌ها مسلمان را به خاطر منافع مخصوص خود به قتل می‌رساند. همین کفار استعمارگر اند که در تمام اکناف جهان خون به راه انداخته و سبب بسیاری از دردها و اندوه‌ها شده‌اند. تمام دولت‌های استعمارگر خاصتاً آمریکا از خون مسلمانان که به خاطر حفظ اشغال‌گری و بهره‌برداری‌شان از سرزمین‌های اسلامی ریختانده می‌شود تغذیه می‌شوند. چگونه می‌توان که برای دشمنان اسلام کمک‌ها را فرستاد؛ درحالی‌که مسلمانان را به خاطر سیاست‌های کثیف‌شان در آفریقا و یمن به قتل می‌رسانند؟ هیچ توجیهی برای این عمل زشت وجود ندارد؛ خصوصاً زمانی‌که افرادی نیازمند به کمک، در داخل سرزمین خودت موجود باشند. چنان‌که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«إِذَا لَمْ تَسْتَحْيِ فَاصْنَعْ مَا شِئْتَ»

ترجمه: وقتی که حیا نداری هرچه می‌خواهی بکن!

با وجود این، اگر این مساعدت از سوی اردوغان صورت نگرفته باشد و بلکه نتیجه ضعف آمریکا در راستای درخواست فرستادن کمک برایش باشد، این خود گناه دیگری به شمار می‌رود. آیا به حمایت آمریکا که عنقریب ورشکست خواهد شد، می‌پردازی تا زنده بماند؟ ای حکام سرزمین‌های اسلامی! با درنظرداشت این‌که نظام سرمایه‌داری می‌میرد، آیا باز هم از این حقیقت خود را به نادانی می‌زنید و برای این نظام مریض به مثابه خون می‌گردید؟ یا که به حمایت آخرین نظام سرمایه‌داری و رهبران آن و کفار استعمارگر ادامه می‌دهید تا که زنده بمانند؟ با وجود این، امت از شما می‌خواهد تا که پیشگامانی برای خیر شوید نه برای شر.

اکنون انتخاب با شماست: آیا خواهید گفت که "نظام سرمایه‌داری مرده است، سرمایه‌داری جدیدی را احیا می‌کنیم!" یا که نظام اسلامی را بر تمام بقایای نظام سرمایه‌داری مرده برپا خواهید کرد؟ کار به دست خودتان است تا که پیشگامانی برای نظام جهانی جدید شوید.

نویسنده: عبدالله إمام أوغلو

مترجم: محمد "مزمل"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه