شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
از جنگ‎های خانه‌مان‌سوز یمن تا کشته شدن نسل جوان!
بسم الله الرحمن الرحيم

از جنگ‎های خانه‌مان‌سوز یمن تا کشته شدن نسل جوان!

خبر

امروز 01/05/2020 در درگیری با حوثی‎ها در مرز عربستان سعودی (قطاع نجران) دست کم 16 نیروی حمایت سریع کشته و 67 نفر دیگر زخمی شدند. (منبع: شبکۀ خبری سودان)

تبصره

از زمان آغاز جنگ مردود یمن، در بین آن‌چه که به نام پیمان (طوفان قاطع) و حوثی‎ها یاد شده، جوانان مسلمین از هردو طرف در یک جنگ پوچ و بیهوده سلاخی می‏شوند؛ جنگی‌که در آن تنها فرزندان امت اسلامی خسارت می‏بینند و اولین کسی‌که از آن نفع می‏برد، غرب لعین است. آن‌که آتش این جنگ را افروخت و به وسیلۀ آن بعضی از مسلمانان را توسط بعضی دیگرشان تحت نام‏های گوناگون به قتل می‏رساند. اما تنها حاصل آن ویران شدن یکی از سرزمین‌های اسلامی و هدر رفتن ثروت و اموال مسلمانان خلیج است. عربستان سعودی که با همکاری امارات ادعای جنگ با حوثی‏ها را می‏کند، فقط برنامۀ آمریکا را در یمن اجرا می‏کند تا حوثی‏های وابسته به آمریکا را از یمن امکان پذیر کند. درحالی‌که یمن مرکز سیاسی و وفاداری آن به انگلیس است.

در مورد مشارکت سودان در نیروهای حمایت سریع در کنار عربستان سعودی باید گفت که این نیز یک سناریویی آمریکایی است؛ زیرا رژیم خاموش سودان مزدور خالص آمریکا بوده و از این رو در این جنگ‏های خانمان‌سوز در این نیروها سهیم بود. عجیب‌تر این‌که احزاب مخالف آن زمان و کسانی‌که اغلباً پیروی اروپا و خصوصاً بریتانیا را می‌کنند و آنانی‌که حالا به عنوان احزاب حکومت انتقالی گردیدند، خواستار بازگشت فوری جنگجویان سودانی بوده و آن‌ها را مزدور توصیف می‌کردند، اما هنگامی‌که پس از انقلاب مردمی، اقتدار به آنان رسید، آن‌چه را که قبلاً خواسته شده بود، نتوانست عملی کند، زیرا سرباز گوش به فرمان آمریکا تا هنوز زمام امور را در سودان به صورت حقیقی به دست دارد، حتی رهبر حمایت‌های سریع، امروز شخص دوم در حکومت سودان به شمار می‌رود و نفوذ گسترده‌ای دارد. به همین سبب احزاب توانا را از حیث آزادی و تغییر خاموش ساخت؛ یعنی سازش‌گری مدنی با حکومت انتقالی، از تقاضای بازگشتاندن جنگجویان از نیروهای حمایت سریع به سودان خاموش شد. این جنگ بیهوده متوقف نخواهد شد؛ مگر با تأسیس خلافت راشده ثانی به منهج نبوت، که دست آمریکا، مزدوران و پیروانش و دیگران را قطع خواهد کرد. سرزمین‌های اسلامی را زیر پرچم اسلام متحد کرده و ارتش را در همه جا برای جهاد فی سبیل الله و بلند کردن پرچم لااله الا الله و محمد رسول الله قیادت خواهد نمود.

نویسنده: إبراهيم عثمان (أبو خليل)

مترجم: یاسین "سادات"

 

Last modified onچهارشنبه, 13 می 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه