جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پرداختن به پخش سموم از سوی رسان‌های گمراه‌کننده
بسم الله الرحمن الرحيم

پرداختن به پخش سموم از سوی رسان‌های گمراه‌کننده

 (ترجمه)

خبر

شبکه­های ماهواره­ای گزارش­هایی را در مورد سریال­های رمضانی نشر نموده­اند؛ مخصوصاً سریال‌هایی‌که مربوط به عادی‌سازی روابط مختلف و هم‌چنین زنده­گی مسالمت‌آمیز هم‌راه با رژیم یهود می­باشد.

تبصره

نویسندۀ آمریکایی "هربرت شیلر"، که استاد مضمون "ارتباطات جمعی" در دانشگاه/پوهنتون کالیفورنیا و دانشگاه­های دیگر بود؛ در مقدمۀ کتاب­اش "بازی کننده­گان با عقل­ها" که عنوان فصل اول آن "گمراهی رسانه­ای و آگاهی مفسد" است، می­گوید: «مدیران دستگاه رسانه­ای در آمریکا به اصلاح اساسی در عملیه پی در پی کردن تصاویر و معلومات و نظارت در اداره کردن، اصلاح و کنترول دقیق بالای آن پرداخته‌اند. آن تصاویر و معلومات، اعتقادات و مواقف ما را تهدید کرده و در نهایت رفتار و کردار ما را مورد تهدید قرار می­دهد. هنگامی‌که مدیران دستگاه­های رسانه­ای قصد ارائۀ ایده­ها و راهنمایی­های را که با حقایق موجود در جامعه مطابقت نداشته باشد، نشر نمایند، پس آن­ها تبدیل به رهبران فکری می‌شوند.»

هم‌چنین گمراهی عقل بشر نشان دهنده یکی از ابزارهای است، که نظام­ها می­توانند از طریق آن برای قانع کردن مردم به خاطر رسیدن به اهداف خاص خود استفاده نمایند و به رسانه­ها نقش اساسی و مهمی را در این بازی کثیف داده؛ مخصوصاً در سرزمین‌های مان که از نادانی و عدم آگاهی خسته­اند. این یک اسلوبی از تعداد زیادی از اسالیبی است که  تو نمی­توانی ببینی؛ مگر این­که هر آن چیزی را که من می­خواهم و این یک روش قوی در رهبری دیگران و آرای عمومی با نهادن‌های خیالی که تفکر طرف مقابل را مقید می­کند. هم‌چنین رسانه­ها همیشه رویدادها را در چوکاتِ قرار می­دهند که آن قضیه طوری‌که می‌خواهند برای­شان کمک کند.

نقش درامه­های تلویزیونی یا آن­چه که به نام سریال مسمی شده؛ مخصوصاً سریال‌های رمضانی که میزان بیننده­گان­اش به سطح عالی رسیده و آشکار و روشن در غرس مفاهیم، افکار و رفتارها در نزد بیننده می­باشد. کار آن منظم و هماهنگ در طول سال­ها برای پیاده کردن نقشه­ها و اهدافی که صهیونیزم هم‌راه با مزدوران‌اش از حکام و متنفذین ترسیم نموده است، به پیش می‌رود و در رأس‌شان تلویزیون «ام بی سی» که آن زهرها را به اشکال، رنگ­ها، نام­ها و برنامه­های مختلف پخش می­کند... و توسط نظام­ها و حکام این راه با فروگذاشتن و خیانت به الله و رسول و دین­اش به پیش می­رود و برای تنفیذ سیاست­های معامله قرن، خصوصاً موضوعاتی‌که مربوط به قضیۀ سرزمین مبارک فلسطین است.

بنابر این، سریال­های را برای ما نشان می­دهند که در آن امکان زنده­گی مسالمت‌آمیز با یهود و نصارا ظاهر می­شود. مثلاً: سریال خلیجی "أم هارون" که در قسمت اولش یاد آور "اعلان تأسیس دولت اسرائیل در «تل آویو» پس از پایان حمایت انگلیس از سرزمین اسرائیل را اعلان می­کند، نه در سرزمین فلسطین.

هم‌چنان سریال سعودی رمضانی، برجسته سازی تغییرات بزرگ بعد از رسیدن محمد بن سلمان به ولیعهدی. مانند؛ توانمندسازی زنان، گردآمدن مردم به مناسبت جشن به اصطلاح ولنتاین (روز عاشقان) در داخل مملکت و سیاست عادی سازی روابط هم‌راه رژیم یهودی را در بر می‌گیرد.

این سریال تلویزیونی پیام‌های آلوده را در مورد عادی‌سازی روابط که در نزدشان مشخص است، پخش می‌نماید. در میان آن پیام‌های پخش شده، در مورد تجاوز رژیم یهود به سرزمین مبارک فلسطین و این­که رژیم‌شان یک حقیقت است و دولت موجود حق آن­ها در فلسطین بوده و حق اسلامی در آن زشت پنداشته می‌شود. از جمله کودکان را در گرفتن مفاهیم ضعیف و عادی سازی روابط و پذیرفتن دشمن هدف قرار می‌دهند و در بقیه قسمت‌های سریال "الحبل علی جرار" و غیر آن از افکار و پیام‌های آلوده وجود دارد.

از الله سبحانه وتعالی می­خواهیم که به برگشت دوباره دولت خلافت شتاب نماید تا این­که امور و احوال مربوط به رسانه­ها را به آن‌چه که الله راضی شود و برای بنده‌هایش مفید واقع شود، عهده‌دار گردد.

نویسنده: مسلمة الشامي (أم صهيب)

مترجم: احمد صابر "خالد"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه