سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دولت خلافت هدیۀ الهی برای تمام بشریت!
بسم الله الرحمن الرحيم

دولت خلافت هدیۀ الهی برای تمام بشریت!

(ترجمه)

خبر:

سازمان صحت/بهداشت جهانی کرونا را به عنوان وبای جهانی معرفی نمود. تیدروس رئیس سازمان مذکور گفته که شمار موارد ابتلا به این ویروس در جریان دو هفتۀ گذشته در بیرون از چین 13 برابر شده. معمولاً "وبای جهانی" به بیماریی گفته می‌شود که همزمان در چندین دولت در سراسر جهان منتشر می‌شود. (منبع: بی بی سی)

تبصره:

شمار کسانی‌که به دلیل گرسنه‌گی می‌میرند، بسیار بیش‌تر از کسانی است که به دلیل ویروس کرونا جان شان را از دست می‌دهند؛ چنان‌چه سایت "ویرلدمیترز" آمار وحشت‌ناکی را منتشر نموده که من نمی‌خواهم آمار سالانۀ آن را بیان کنم، بلکه برخی از آمار روزهای 3/2 را بیان می‌کنم که پیوسته در حال افزایش هم هست: مرگ و میرهای ناشی از گرسنه‌گی 16055، آلوده‌گی آب 1212، بیماران معده 18733، سقط جنین 61360، ایدز 2419. اگر شما خود به این سایت مراجعه نمائید، آمار و ارقام به مراتب بیش‌تری را مشاهده خواهید نمود و این آمار بارها از مرگ و میرهای ناشی از کورونا افزون‌تر است؛ اما چرا این همه تبلیغات رسانه‌ای، آیا این یک جنگ اقتصادی و یا سیاسی است؟

گزارش تخنیکی سازمان اونکتاد وابسته به سازمان ملل نشان می‌دهد که کاهش دو درصدی تولیدات چین پیامدهای چند برابری بالای جریان اقتصاد جهانی دارد و تاکنون منجر به کاهش حدود 50 ملیارد دالر امریکائی در تجارت میان دولت‌های مختلف شده. این گزاراش نشان می‌دهد که صنعت تولید ابزار آلات ریز و دقیق و قطعات موتر و دستگاه‌های ارتباطی بیش‌تر از این کاهش متضرر شده اند.

پامیلا کوک رئیس بخش تجارت جهانی و کالای سازمان اونکتاد می‌گوید: اقتصادهایی‌که بیش‌ترین خسارت را متحمل شده اند؛ مناطقی مانند اتحادیۀ اروپا با 15.5 ملیارد دالر، امریکا با 5.8 و جاپان با 5.2 ملیارد دالر می‌باشد. این مسئول اقتصادی سازمان ملل افزود: این خسارت‌ها برای دولت‌هایی پیش‌رفته که اقتصاد آن روی تولید مواد خام می‌چرخد، خسارتی بسیار هنگفت به شمار می‌رود. خسارت‌هایی چین به 20 ملیارد دالر رسید و بازار علی بابای چین ملیاردها دالر را به نفع یک شرکت آمریکائی ضرر نمود، طوری‌که شرکت امریکائی آمازون 35 ملیارد دالر را به دلیل ترس و دست پاچه شدن مردم از اخبار مربوط به کرونا در چین سود برد، زیرا تجار به جای خرید از شرکت اکسپرس چین، شروع به خرید از شرکت امریکائی آمازون نمودند.

(CNN) در گزارشی به نقل از ادارۀ ترانسپورت هوایی جهانی گفت که شرکت‌های هوانوردی جهانی ممکن است در صورت گسترش ویروس کرونا تا 113 ملیارد دالر متضرر شوند.

شرکت (Flybe) انگلیس روز پنج‌شنبه عملاً اعلان ورشسکته‌گی نمود و گفت که بیش‌تر از دوهزار کارمند خود را پس از خسارت‌های که پی‌همی‌که در از شروع سال جاری متحمل گردیده، اخراج کرده است. این ورشکسته‌گی درست چند ماه پس از آن اتفاق می‌افتد که برای نجات آن برنامه‌ای توسط حکومت روی دست گرفته شده بود، اما به نظر می‌رسد این برنامه در برابر خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا مؤثر نبوده و تاب آورده نتوانست. این وبا هم‌چنین عرصه‌های گردشگری اردن، لبنان، المغرب و سایر اماکن را نیز سخت متضرر نموده.

به نظر می‌رسد اخبار مربوط به ویروس کرونا تمام اخبار مربوط به جنایت‌هایی‌که دولت‌های غربی در سوریه، عراق، یمن، لیبیا و معاملۀ قرن مرتکب می‌شوند را تحت الشعاع قرار داده که خود نشان دهندۀ محقق شدن آجندای کثیف این دولت‌های تروریستی به دور از چشم رسانه‌هاست.

نخستین گامی‌که در برابر وباء‌ها و بیماری‌های ساری باید برداشته شود، همانا قرنطینه کردن است. اما فرق میان قرنطینه در دولت خلافت و قرنطینه در دولت‌های سرمایه‌داری حاکم در تعامل امت با هریک از این دو نوع دولت‌داری است. در دولت‌های سرمایه‌داری مردم قرنطینه فرار نموده و اندکی از روی رغبت و داوطلبانه به آن تن می‌دهند، اما در دولت خلافت، فرد مسلمان خودش با رغبت و داوطلبانه آن را رعایت می‌کند، زیرا آن را یک حکم شرعی می‌بیند که پایبندی به آن یک وجیبه است. پس هرگاه دولت خلافت اعلان قرنطینه نماید، افراد با قناعتی‌که به عدالت قانون دارند و به آن به چشم حکم شرعی از جانب الله متعال می‌بینند، آن را عملی می‌نمایند، زیرا پایبندی به چنین قرنطینه‌ای اطاعت از الله سبحانه وتعالی است و نه اطاعت از بشر. از اسامه بن زید رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«إذَا سمِعْتُمْ الطَّاعُونَ بِأَرْضٍ، فَلاَ تَدْخُلُوهَا، وَإذَا وقَعَ بِأَرْضٍ، وَأَنْتُمْ فِيهَا، فَلاَ تَخْرُجُوا مِنْهَا» 

(متفقٌ عليهِ)

ترجمه: هرگاه شنیدید در سرزمینی طاعون آمده، وارد آن سرزمین نشوید و هرگاه طاعون آمد و شما درآن سرزمین بودید، از آن بیرون نروید!

هم‌چنین از عائشه رضی الله عنها روایت است که گفت:

«سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ r عَنْ الطَّاعُونِ فَأَخْبَرَنِي أَنَّهُ عَذَابٌ يَبْعَثُهُ اللَّهُ عَلَى مَنْ يَشَاءُ وَأَنَّ اللَّهَ جَعَلَهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يَقَعُ الطَّاعُونُ فَيَمْكُثُ فِي بَلَدِهِ صَابِرًا مُحْتَسِبًا يَعْلَمُ أَنَّهُ لَا يُصِيبُهُ إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ إِلَّا كَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ شَهِيدٍ» 

(رواه البخاري)

ترجمه: از رسول الله صلی الله علیه وسلم در مورد طاعون پرسیدم، وی صلی الله علیه وسلم به من خبر داد که آن عذابی است که الله (سبحانه وتعالی) آن را بالای هرکسی‌که بخواهد می‌فرستد و الله آن را برای مؤمنین رحمتی قرار داده. هرگاه فردی‌که طاعون فرارسد و او در در شهر خود باقی مانده و شکیبائی و خویشتن داری به خرچ دهد و بداند که چیزی بجز آن‌چه که الله برایش نوشته نخواهد رسید، پاداشی به سان پاداش شهید خواهد داشت!

این به علاوۀ اقداماتی است که دولت خلافت باید برای معالجۀ اتباع خود روی دست گرفته و عملی نماید.

این است فرق میان دولت خلافت و دولت سرمایه‌داری! فرد مسلمان در دولت خلافت پایبندی به قوانین را عبادت می‌شمارد، در حالی‌که در دولت سرمایه‌داری مردم برای دورزدن قانون از هر حیله و نیرنگی استفاده می‌کنند و تن به قرنطینه نمی‌دهند، مگر این که با اعمال زور مجبور شوند، زیرا نظام سرمایه‌داری از هیچ‌گونه ارزش انسانی و اخلاقی برخوردار نیست تا مردم به آن اعتماد نمایند و در سرزمین وبازده باقی بمانند و مطمئن باشند که به آنان رسیده‌گی لازم صورت خواهد گرفت؛ به علاوۀ این که عدم باور به جنت و دوزخ و حساب و عقاب خود گزینه‌ای جز فرار برای مردم نمی‌گذارد. حتی ممکن است در مواردی بعضی‌ها زیر حاکمیت نظام‌های بشری اقدام به نشر و پخش بیماری‌های مسری به سایر افراد کنند و با خود بگویند: "من و دیگران یک سانیم یا من که نبودم جهان نباشد" کاری‌که بعضی از مردم چین در جریان انتشار کرونا کردند؛ اما فرد مسلمان بقای خود در سرزمین وبازده را حفاظت از جان دیگران و قربان نمودن خود بر می‌شمارد که در بدل آن خود را به درجۀ شهادت می‌رساند. این احساس مسئولیت را شما هرگز در هیچ ایدیولوژی و دین دیگری بجز اسلام نخواهید یافت، پس هرگاه چنین بیماری‌هایی در یک منطقۀ کوچک محاصره گردد، دامن سایر مردم را نخواهد گرفت و آنان به زنده‌گی اقتصادی خود ادامه خواهند داد.

چه وقت جهان پی خواهد برد که برپائی دولت خلافت و تطبیق درست احکام اسلام، هدیۀ الهی برای تمام بشریت است؟! اینک ما در ماه مارچ به سر می‌بریم، ماهی‌که نودونهمین سال‌روز نابودی دولت خلافت را به یاد مان می‌دهد. امیدواریم الله سبحانه وتعالی موعد برپائی مجدد این نظام الهی را زودتر قرار دهد تا مانع این همه بیماری‌ها، شرارت‌ها و ترورهایی قرار گیرد که دولت‌های جنایت‌کار حاکم در جهان به بار آورده و مردم سراسر جهان، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، در آتش آن می‌سوزند.

نویسنده: نجاح السباتین از ولایت اردن

مترجم: عبدالله دانشجو

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه