جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مجله آمریکایی: محمد پیامبر، اولین کسی بود که قرنطینه را پیشنهاد کرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

مجله آمریکایی: محمد پیامبر، اولین کسی بود که قرنطینه را پیشنهاد کرد!

(ترجمه)

خبر

گزارش روزنامه آمریکایی نیوزویک باعث فعالیت گستردۀ کانال‌های ارتباط جمعی شده است. به گفته نویسنده آن، "دکتر کریگ" رسول الله صلی الله علیه وسلم اولین کسی است که قرنطینه و بهداشت شخصی را در مورد بیماری‌های همه‌گیر پیشنهاد می‌کنند.

تبصره

هرگاه در جهان یک فاجعه، بحران و یا کدام بیماری همه‌گیر پدید آید، باز در آن صورت  اسلام و رسول اسلام را به خاطر می‌آورند، درحالی‌که در بسیاری از اوقات ذکر وی صلی الله علیه وسلم را از یاد می‌برند؛ بلکه حتی جنایات آشکارشان علیه مسلمانان، قرآن و رسول الله صلی الله علیه وسلم بی‌شمار می‌باشند.

می‌بایست که دانشمندان حقیت الهی را بیان دارند؛ اگر مردم از این حقیت بی‌خبر بوده و می‌خواهند آگاه شوند! اما آن‌چه پیداست اینست که آن‌‌ها حقیقت الهی را فقط در زمان وقوع مصیبت‌ها و بحران‌ها به یاد می‌آورند. چنانچه امروز، پس از پیدایش بیماری همه‌گیر کرونا،  پیامبر اسلام، چگونگی تعامل وی صلی الله علیه وسلم را با طاعون، روند قرنطینه ایشان و نظافت اسلامی را به یادآورده اند. زمانی‌که هیئتی از مسیحیان نزد امیرالمؤمنین هارون الرشید آمدند، ایشان این هیئت را دستور داد كه استحمام کنند تا بوهای ناخوشایندشان از بین برود. در صورت موجودیت حمام‌های مشهور بخار در دولت خلافت، خلیفه نتوانست با آن‌ها قبل از استحمام صحبت کند؛ یعنی مسلمانان در تمام ادوار خلافت از چنین مزیتی برخوردار بوده‌اند. حمام‌های دوران خلافت در ترکیه تا کنون قابل استفاده می‌باشند.

در رخداد بحران اقتصادی سال 2008م اکثر دانشمندان، حکام و وزراء اعتراف نمودند که راه‌حل در نظام اقتصادی اسلام می‌باشد؛ حتی برخی از آنان خواستار تطبیق نظام اقتصادی اسلام شدند. همانطور درباره حل مسائل سیاسی در جهان  یکی از آن‌ها چنین می‌گفت: «اگر محمد زنده می‌بود، حل مشکلات جهان برایش بسان نوشیدن یک لیوان/گیلاس چای بود.» همانگونه از لحاظ نظامی در دانشگاه‌های غربی نبوغ نظامی خالد بن الولید تدریس می‌شود ...

سزاوار اینست که محققان این حقیقت را به مردم بیان کنند. ایدیولوژی اسلام یگانه ایدیولوژی صحیح است که می‌تواند به حل همه مشکلات بشری به پردازد؛ اعم از مشکلات صحی، بیماری‌های همه‌گیر، مشکلات اقتصادی و... ترس و وحشت اندام اندیشمندان و سیاسیون را به لرزه درآورده است. برخی می‌گویند که چرا مسلمانان به این بیماری مبتلا نیستند یا این‌که چرا در برابر این بیماری‌ همه‌گیر از آسیب پذیری کم‌تری برخورداراند.

حال پرسش اینست که چرا روزنامۀ نیوزویک و نویسنده‌اش، "دکتر کریگ" به ایدولوژیی‌که محمد صلی الله علیه وسلم آن را با خود آورده است، توجه نکرده اند و هم‌چنان بر این‌که محمد صلی الله علیه وسلم چگونه توانست به معالجۀ طاعون بپردازد.  می‌گویند محمد اولین کسی است که با قرنطینه به درمان بیماری‌های همه‌گیر پرداخته است؟! چرا آن‌ها از شکست ایدیولوژی سرمایه‌داری در برابر قضایای جدید و این‌که تنها ایدیولوژی اسلام است که می‌توانه معالج تمام قضایا باشد؛ هیچ‌گونه صحبتی را در میان نمی‌آورند؟!

تمام طبقات سیاسی در جهان از این بیماری همه‌گیر و مرگبار وحشت زده شده‌اند؛ زیرا افراد مسن در برابر این بیماری آسیب‌پذیرتر بوده و به بهبودی آنان امید کم‌تری وجود دارد و این طبقۀ سیاسی در جهان عمدتاً افراد مسن هستند؛ برخی از آنان به قرنطینه‌ی شخصی پرداخته و از پشت اتاق‌های بسته به انجام امور دولت‌داری می‌پردازند.

وجیبۀ امت اسلام و دانشمندان اینست که برای تأسیس خلافت دولتی‌که می‌تواند تمام قضایا و مشکلات جهان را حل کند، از هیچ تلاشی دریغ ننمایند و این‌که امت اسلامی باید تمام دستورات و نواهی این دین بزرگ، دین کامل و جامع را در همه ابعاد زندگی خود تحقق بخشند. الله سبحانه وتعالی چنین می‌فرماید:

﴿الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينً﴾

ترجمه: امروز دين شما را برای‌تان كامل و نعمت‏خود را برای شما تمام گردانيدم و اسلام را به عنوان آئینی‌که مورد پسند الله می‌باشد، براى شما برگزيدم.

نویسنده: محمد سلیم-سرزمین مبارک (فلسطین)

مترجم: علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه