پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ویروس کرونا به ظهور "نظام جدید جهانی" بشارت  می‌دهد!
بسم الله الرحمن الرحيم

ویروس کرونا به ظهور "نظام جدید جهانی" بشارت می‌دهد!

(ترجمه)

خبر

ادریس لکرینی در "خلیج امارات" می‌گوید: «معلوم است که جهان پس از وحشت کرونا با تغیرات بزرگی مواجه خواهد شد که منجر به تکان خوردن پایه‌های نظام کنونی جهان می‌شود تا فرصت بزرگی برای تأسیس نظام جهانی جدید ایجاد نماید.» محمد عاکف جمال نیز چنین می‌گوید: «نظامی‌که ما اکنون در چهارچوکات فکری، سیاسی، اقتصادی و اداری آن زندگی مان را سپری می‌کنیم، کم و کان به نظر می‎رسد، در معرض امتحانات جدی قرار گرفته که با قدرت زیاد پایه و اساس‌اش را به تکان در آورده و آن را در بین بحران‌های اقتصادی جهانی، آلودگی محیطی -که خطرات‌اش تمام ساحات محلی و منطقوی را در مخاطره قرار داده- میان گیرودارهای سیاسی -که بیم از تحول درگیری‌های محلی، به منطقوی و بین المللی می‌دهد- و بین امراض مسری‌که قدرت‌های بسیاری در مقابله با آن عاجز مانده اند، در نوسان قرار داده است.» (منبع: بی بی سی)

تبصره

همین مانده که سنگ و چوب نیز؛ مخصوصاً در زمان وقوع مصیبت‌های خورد یا بزرک به صدا در آمده و فریادکنان خطاب به بشریت و در قدم اول به امت اسلامی بگوید: آیا تحمل مصیبت‌های‌ سرازیر شده از سوی این نظم جهانی کنونی که هزارها هزار بار شما را در آتش خود سوختانده، دیگر بس نیست؟ آیا زمان تطبیق نظام ربانی که بی‌گمان شما را از مصیبت‌های دنیا و عذاب آخرت نجات می‌دهد، فرا نرسیده است؟!

نظام جهانی کاملاً به شکست خویش در مبارزه با کوچک‌ترین مخلوق روی زمین اعتراف نموده، بشریت را در بالین مرگ تنها گذاشته و خود در گمراهی خویش به سردرگمی به سرمی‌برد. در حالی‌که قطعاً برای این بیماری هم از لحاظ علمی، طبی و شرعی معالجه‌ای وجود دارد. رسول رحمت صلی الله علیه وسلم می‌فرماید:

«لكل داء دواء فإذا أصيب دواء الداء برأ بإذن الله عز وجل»

(رواه مسلم)

ترجمه: برای هر بیماری دواء است؛ همین‌که دوای آن فرا رسد، بیمار آن به اجازه الله (سبحانه وتعالی) شفایاب خواهد شد.

لیکن به دلیل طریقۀ علمی و طبی فاسد و ناکارایی‌که مراکز صحی در آن روان اند؛ طریقه‌ای‌که تنها منفعت مادی در آن حکم فرما می‌باشد، آن‌ها به دوای شفابخشی‌که مردم را به وسیلۀ آن معالجه نموده و از مبتلایان بیشتر جلوگیری نمایند، نمی‌توانند دست یابند. داروهایی‌که این مراکز برای معالجۀ بیماری‌ها می‌سازند؛ مانند: داروی بیماری شکر، فشار... عوارض جانبی آن‌ها از عوارض بیماری بیشتر و بدتر می‌باشد. آن‌ها بیماران را مجبور می‌سازند تا دواهای بسیاری خریداری نموده و در واقع به مشتریان دائمی برای آن‌ها تبدیل شوند. با کمال بی‌وجدانی تعامل‌شان با بیماران یک تعامل شیطانی است.

پس از این‌که نظام جهانی سرمایه‌داری شکست اقتصادی و ناتوانی خویش را در برابر مشکلات اقتصادی ثابت ساخته است، مخصوصاً در موضوع مشکل توزیع دارائی‌ها که میلیون‌ها فقیر، حتی بیشتر از ساکنین جهان، را به جاه گذاشته و گرسنگی بیشتر از یک ملیارد انسان را به مرگ تهدید می‌کند، اکنون به جایگاهی قرا گرفته که به زودی جهان را وارد مرحلۀ رکود بزرگی نماید که تا کنون تاریخ شاهد آن نبوده است. به تأکید یادآور می‌شوم که اقتصاد آزاد یک واهمه‌ای بیش نیست؛ طور مثال: چه‌گونه یک تاجر موفقی می‌تواند باشد؛ آن کسی‌که ادعای ملکیت ملیاردی را دارد؛ اما از تعطیلی یک سال و یک ماه از کارش عاجز است؟! جز این نیست که چنین تاجری از هیچ موفقیت تجاری برخوردار نیست؛ فقط غُرغُر سنگ آسیاب‌اش شنیده می‌شود؛ اما از آرد آن خبری نیست.

برای هیچ مرد و زن در روی کرۀ زمین کدام امیدی به نظام جهانی باقی نمانده است. برای تمام بشریت، در قدم اول برای امت اسلامی، در صف اول برای علماء، اهل فکر و رأی و برای اردوها، واجب است که این بت را شکسته و برای اعلای کلمه توحید و حاکم ساختن آن در اطراف و اکناف کرۀ زمین از هیچ تلاشی دریغ ننمایند. کسی‌که از این مسیر پای خویش را به عقب کشاند، بی‌گمان گنهکار خواهد بود و گناهش کمتر از گناه بزرگان و علم‌داران کفر نخواهد بود.

﴿فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا كَانُوا خَاطِئِينَ﴾

ترجمه: مسلمًا فرعون و هامان و لشکریان‌شان خطا کار بودند.

نویسنده: بلال مهاجر – ولایه پاکستان

مترجم: علی مطمئن

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه