سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تا ابله در جهانست، مفلس در نمی‌ماند!
بسم الله الرحمن الرحيم

تا ابله در جهانست، مفلس در نمی‌ماند!

خبر:

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفت: او از یک طرح چینی مبنی بر مبارزه بافقر بسیار شگفت زده شده است. هم اکنون این طرح را بدست دارد و در خصوص اجرای آن بسیار مصمم است و به زودی توسط این طرح ملیون‏ها پاکستانی از فقر بیرون خواهند شد.

تبصره:

نخست وزیر پاکستان این خیال‌پرداز کوچک ما از زمان منسوب شدن به این پست همواره امت را به الفاظی مانند این چنین و آن چنان گول می‌زند. تنها دلیل اصلی بلند رفتن گراف فقر در پاکستان عمران خان و سیاست‌های پوچ اوست. از نان و تمام خوردنی‌ها گرفته و حتی ادویه‌جات، در تمام عرصه‏ها برای عام مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است و حالا او از پیاده کردن طرح چینی هیجان زده است. این همان مردی است که در ابتداء ادعا می‌‌کرد که یکی از شهرها را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کند. آیا همین ادعا عمران برای افشاء شدنش کافی نیست که او حتی کوچکترین استقلال فکری‏ نسبت به وظیفۀ که به او سپرده شده است را ندارد؟! و دیگر این‌که انتخاب طرح چینی از طرف عمران در حالی صورت می‌گیرد که ویدیوهای پخش شده از اهالی ترکستان شرقی نشان می‌دهد که دولت چین چشمان‌شان را بسته و به دست‌های‌شان دست بند زده است که این حالت انسان را بسیار وحشت‌زده می‌سازد.

تخمین زده می شود که تقریبا 1 الی 2 ملیون نفر در ترکستان شرقی وجود دارند و اکثرشان را مسلمانان اویغور تشکیل می‌دهند که در اردوگاه‏های چینی حبس شده اند و دولت چین بخاطر ازبین بردن هویت مسلمانان اویغور، ایجاد ترس در بین‌شان و متعهد کردن شان به حزب کمونست تصمیم گرفته است. الله سبحانه وتعالی آن‌ها را توان تطبیق سیاست خبیثانه‌شان را حتی بالای یک طفل مسلمان ندهد و از آن جای‏که عمران خان نسبت به ظلم بر عام مردم و نداشتن قدرت درک مشکلات‌شان مشهور است. به این سبب مردم پاکستان مانند یک جسد آزمایشی برای طرح های‌سیاسی عمران قرار گرفتند.

و این عمران خان بود که در دورۀ نامزدی‌اش برای مردم وعده‏های بسیاری را تحت نام اصلاح اقتصاد پاکستانی داد؛ اما در اجرای آن‌ها کاملاً به شکست مواجه گردیده است. ارزش ارز این کشور در ظرف یک سال تقریبا 35‏% افت کرد و هم‌چنین یکی از وعده‌هایش این بود که دیگر از کشورهای بیرونی قرض نمی‌گیرد؛ ولی بازهم خلاف وعده خود عمل نموده و در ظرف یک سال 16 ملیارد دالر قرض گرفت؛ چراکه او یک وعده خلاف نمونه و یک خائن به صفت مسئول می‌باشد. چنانکه تمایل او به پیروی از طرح چینی نوعی دیگر از خیانت او نسبت به اسلام و مسلمانان است؛ مگر او نمی‌داند که ما مسلمانیم، کسانی‏که باید برای دیگران الگو باشیم و هرگز امکان کامیابی نیست تا زمانی‌که کوشش برای تقلید از دیگران داشته باشیم.

و بر مسلمانان پاکستان لازم است تا بفهمند که بقدرت نگهداشتن مردی چون عمران خان مانند دریور قراردادن کسی است که نه دریوری می‌داند و نه راه را بلد است. حالا وقت  آن رسیده است تا قدرت را به کسی بدهند که وظیفه شناس باشد و نه تنها یک رهبر بزرگ؛ بلکه درعین زمان یک مسلمان خالص نیز باشد و درک این را داشته باشد که وفا به عهد در اسلام یک امر بسیار مهم می‌باشد و رهبری این امت کار هر دروغگو، خائن و سطحی فکر نیست؛ بلکه وظیفۀ مر‏دیست که اساسات دولت‌داری را بداند و حقوق مردمی‌که زیر چتر آن زنده‏گی می‌کنند را بشناسد، مردی‌که در عوض تلاش برای خود پروری، تلاش برای کسب رضایت الله سبحانه وتعالی نموده، اگرچه به قیمت جانش هم تمام شود. ما امت رسول الله صلی الله علیه وسلم نیازمند خلیفه و رهبرِ هستیم که ما را حقیقتاً بسوی عظمت و شگوفایی رهبری کند. إن شاءالله!

از ابوهریره رضی الله عنه روایت است که پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«مِنْ عَلَامَاتِ الْمُنَافِقِ ثَلَاثَةٌ، وَإِنْ صَامَ وَصَلَّى وَزَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ، إِذَا حَدَّث كَذَبَ وَإِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَإِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ». رواه (بخاری ومسلم)

ترجمه: سه چیز از نشانه‏های منافق است؛ اگرچه روزه بگیرد، نماز بخواند و خود را در صف مسلمانان جازند: هرگاه صحبت نماید؛ دروغ میگوید. هنگامیکه وعده میکند خلاف وعده عمل میکند و هنگامیکه امانت به او سپرده شود خیانت می‌کند.

مترجم: یاسین " سادات "

Last modified onچهارشنبه, 06 نوامبر 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه