پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زنان و اطفال مسلمان بدون رهبریِ اسلام در بحر‌ها رها می‌شوند تا بمیرند
بسم الله الرحمن الرحيم

زنان و اطفال مسلمان بدون رهبریِ اسلام در بحر‌ها رها می‌شوند تا بمیرند

(ترجمه)

خبر:

به تاریخ 16هم اوت، بی بی سی مرگ 14 مهاجری را گزارش داد که موقع عبور از بحر توسط سازمان‌های ظالم و مجرم که وعدۀ زنده‌گی بهتر را در غرب می‌دهند، تنها گذاشته شده بودند. در میان این قربانیان زن حامله‌ای وجود داشت که از اهالیِ گانا بود. موضوعِ چگونگی ترک این مهاجرین و این که چطور بدون آذوقه در مدت 11 روز با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، توسط یکی از افرادی که زنده مانده بود، برای مردم بر ملا شد.

تبصره:

فاجعۀ ترس‌ناک مهاجرین غرق شده و پرتاب جسد‌های آن‌ها در بحر هنگام سفر، کاملاً وضعیت قابل جلو‌گیری بود و این عمل نه تنها برای کسی که 700 دالر را برای انتقال می‌گیرد جرم سنگین بوده؛ بلکه برای جامعۀ بین‌الملل نیز جرم ننگین شمرده می‌شود. زیرا با ایجاد جو سیاسی‌خطرناک و فاسد مردان، زنان و اطفال را مجبور نموده است تا برای فرار از جنگ و یا فقر گسترده، جان‌های خود را به خطر انداخته و اقدام برای فرار نمایند. اطفال و زنان زیاد مسلمان در چنین شرایط مرده اند و بد‌بختانه این که نجات مهاجرین به جرم قابل‌جزا تبدیل شده است. درین‌صورت اکثریت مسلمانان در ابحار رها می‌شوند. شرایط زنده‌گی سعادت‌مندانه و صد‌ها وعده‌های دروغین امنیت زنده‌گی، اعلان‌های تجارتیِ تاجران است که بدین‌سان پول زیادی را از طریق مردم بی‌چاره در این سیاره کمایی می‌کنند. پالیسیِ تعصب‌آمیز سرمایه‌داری و حرص اقتصادی چنان یک سیستم غیر‌انسانی را ساخته است که جهان را فاسد و باعث بحران‌های زیاد گردیده است. چقدر اطفال دیگر باید در این شرایط پر از آشوب زنده‌گی خود را با چنین ضربۀ روحی آغاز کنند؟ این ناممکن است که دولت اسلامی "خلافت" این چنین واقعیت را بپذیرد. حفاظت جان انسان مکلفیت یک دولت است و اجازۀ صرف نظر کردن از حقوق انسان جرم سنگین می‌باشد که شهروندان دولت خلافت می‌توانند حاکم را محاسبه نمایند. تاریخ اسلام شاهد است که از پناه‌جویان در جریان حملات مذهبیِ اسپانیا در قرون 14 و 15 چگونه مواظبت و خوب پذیرایی شده است.

﴿وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً اسرأ:70[

ترجمه: ما آدمی‌زادگان را گرامی داشتیم و آن‌ها را در خشکی و دریا (بر مرکب‌های راه‌وار) حمل کردیم و از انواع روزی‌های پاکیزه به آنان روزی دادیم و آن‌ها را بر بسیاری از موجوداتی که خلق کرده‌ایم، برتری بخشیدیم.

بدین ترتیب محافظت جان غیر مسلمانان در قوانین اسلامی به شکل بین‌المللی آن بهتر درک شده بود. چیزی که امروز ناپدید شده است بازگشت ارزش‌های عالی و قوانین بی‌نظیر اسلام است تا بشر را از ظلم و مریضی تکبر، خود برتر‌بینی و خود‌خواهی آزاد سازد. اسلام عزت واقعی را برای تمام بشر داده است و این حقیقت که تمام حکام مسلمان امروزی غلام دولت‌های غیر اسلامی شده اند بدین معنی‌ست که جهان هیچ‌گاهی ارزش واقعی قوانین‌اسلام را که قادر به حل همه جانبۀ مشکلات است، را درک کرده نمی توانند. ما از تمام مسلمانان دنیا می‌خواهیم تا برای بازگشت عادل‌ترین و مصون‌ترین نظام "دولت خلافت" کار کنند تا بشر را چنان رهبری نماید که هیچ مادری دیگر هرگز طفل اش را در حال غرق شدن نبیند.

نویسنده: عمرانه محمد

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: عبدالله صالحی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه