جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بحران روهینگیا
بسم الله الرحمن الرحيم

بحران روهینگیا

جنایت هائی که نظامیان روهینگیا در بورما برعلیه مسلمانان مرتکب می شوند، در هفته جاری وارد مرحلۀ جدیدی گردیده، چنان چه مصیبت هایی را که مسلمانان بورما متحمل می گردند، به شدت رو به افزایش می باشد. بسیاری این اقدامات وحشیانۀ بودائیان بنیادگرا را، پاکسازی نژادی خوانده اند و آمار جدید نشان می دهد که در جریان چند هفتۀ اخیر، به تعداد بیست و یک هزار تن از مسلمانان روهینگیا از برما به سوی کوکس بازار فرار نموده اند و دلیل آن کشتار دسته جمعی بود که با آن مواجه گردیده اند. مقامات در برما نزدیک به 130هزار تن از مردان، زنان و اطفال را از احتیاجات اولیه شان محروم ساخته اند. از دیدارهائی که با پناهنده گان صورت گرفته، چنین برمی آید که آنان در معرض زورگیری ها، شکنجه ها و حتی کشتارهائی قرار دارند که توسط نیروهای امنیتی دولت صورت می گیرد.

در حالی که جهان شاهد این جنایت های وحشتناک بوده و اوضاع برما را که سازمان ملل متحد آن را جنایت برعلیه بشریت می خواند، دیده می شود که نظام های حاکم در کشورهای اسلامی همجوار برما هیچ گونه اقدامی برای توقف این جنایت های وحشتناک نکرده اند.

آونگ سان سوچی رهبر حزب ملی دموکرات میانمار که برندۀ جایزۀ نوبل نیز می باشد به برخی از این حوادث اعتراف نموده و کشتار جمعی توسط بودائیان بنیادگرای میانمار را محکوم نمود. شیخ حسینه نخست وزیر بنگله دیش صراحتاً گفت که به کسانی که از برما فرار می کنند، اجازۀ پناهنده گی به این کشور را نمی دهد.

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه