جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دفع تمام آفات و بلاها
بسم الله الرحمن الرحيم

دفع تمام آفات و بلاها

(ترجمه)

از عثمان ابن عفان رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: هرکه در اول هر صبح و شام سه مرتبه این را بگوید، در آن روز و شب هیچ‌چیزی به وی ضرر رسانیده نمی‌تواند:

«بِسْمِ اللّٰهِ الَّذِيْ لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ»

(رواه احمد و ترمذی و ابن ماجه)

ترجمه: به نام الله كه با ذکر نام وى هيچ چيز در زمين و آسمان، (برای انسان)گزندى رسانده نمی‏تواند و او شنوا و دانا است.

توضیح حدیث

دعاهای (صبح و شام، بعد از فرایض، دخول و خروج مسجد، بازار، خانه، تشناب...) از سنت‌های پیامبر صلی الله علیه وسلم است که با خواندن و مداومت بر آن‏ها پیروی از رسول الله صلی الله علیه وسلم در زندگی مان مصداق واقعی پیدامی‏کند و رابطه مان با الله متعال مستحکم می‏شود؛ زیرا دعا یک عمل شرعی و تقدیم نیک است. قطع نظر از این‏که دعا به قضای الله چه تأثیری دارد، ممکن است از برکت آن کمی متوجه مسئولیت‌های خود شویم، در گذشته، حال و آیندۀ خویش بیندیشیم، هدف زندگی مان را که همانا بدست آوردن رضایت الله متعال است، درک نماییم و بدانیم که رضایت الله متعال از هم‌سویی باکفار و تطبیق قوانین غیراسلامی حاصل نمی‏شود. ...

 مسلمان واقعی باید بداند که هر آنچه -از مصائب و امراض- به فرمان الهی برایش می‏رسد، هرگز از روی خطا و حادثه نبوده و هر آنچه نصیب‌اش نمی‏شود، بر اساس تقدیر و خواست الهی برایش نرسیده است، که اصل ایمان داشتن به تقدیر همین است.

Last modified onپنج شنبه, 02 آوریل 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه