چهارشنبه, ۰۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پاکستان،20 هزار نیرو را به خط تحت کنترول این کشور در "گیلگیت بالتستان" اعزام می‌کند
بسم الله الرحمن الرحيم

پاکستان،20 هزار نیرو را به خط تحت کنترول این کشور در "گیلگیت بالتستان" اعزام می‌کند

(ترجمه)

ایکانامیک تایمز_ پاکستان دو گروه از نظامیان را در امتداد خط تحت کنترل این کشور به (گلیگیت بالتستان) در کشمیر اعزام نموده است. مقامات چینی گفتگوهایی را همراه با اعضای بلند پایه گروه تروریستی البدر به منظور تحریک آن‌ها جهت افزایش تن‌شها در منطقه جامو و کشمیر آغاز نموده اند. طبق اطلاعات استخباراتی، علایم آشکاری وجود دارند که نشان‌دهنده همکاری‌های چین و پاکستان در امتداد خط مرزی می‌باشد. پاکستان نزدیک به 20000 نیروی اضافی را در امتداد خط تحت کنترول این کشور اعزام می‌کند. طبق گزارشات منتشر شده از طرف چین، اعزام این نیروها در امتداد خط تحت کنترول فعلی این کشور در شرق صورت گرفته است. آمار نیروهایی را که پاکستان گزارش داده، بیشتر از آن است که پس از حملات هوایی بالکوت به این منطقه شده بود و هم‌چنان گمان‌ها بر این است که رادارهای پاکستانی در تمام اطراف این منطقه به طورکامل به حالت فعال در آمده باشند.

شدت تنش‌ها بالای مناطق مرزی چین و پاکستان همزمان با تلاش‌های تحریک‌آمیز جهت دهشت‌افگنی در کشمیرصورت می‌گیرد. با آغاز تنش‌ها احتمال به وقوع پیوستن جنگ بین دوجبهه وجود دارد و هم‌چنان احتمال به وقوع پیوستن  جنگ با تروریستان در کشمیر نیز وجود دارد. کارشناسان استراتیژیک هشدارداده اند که این بدترین سناریویی است  که در این منطقه به وقوع می پیوندد. منابع اطلاعاتی از یک سلسله نشست‌ها و اجتماعات بین مقامات چین و پاکستان در هفته‌های اخیرگزارش داده اند که هدف از این نشست‌ها بین دو کشور، جمع‌آوری نیرو در منطقه گیلگیت بالتستان است؛ منطقه‌ای که نزدیک به لاداخ در شمال چین موقعیت دارد.

گزارشات تجهیز و تقویت این نیروها درحالی منتشر می‌شود که هزاران نیروی چینی با تمام قوت در امتداد خط تحت کنترل فعلی این کشور جهت یک رویارویی پرتنش به دور از مداخلات در چند نقطه از شرق لاداخ مستقرشده اند.                                                                                                               طبق گزارشات قوی و معتبری‌که از طرف نیروهای هندو در منطقه شرقی لاداخ در رابطه به رویارویی‌های تنش‌زا با چین منتشره شده اند، درخواست تشدید این تنش‌ها در منطقه گیلگیت بالتستان یک مسئولیت اضافی برای نیروهای هندو به شمار می‌رود. گلگیت بالتستان پس از تقسیم جامو و کشمیر بخشی از اقلیم اتحادیه لاداخ شناخته شده است، اما این منطقه تحت اشغال پاکستان قرار دارد. دولت هندو در منطقه‌ای که نزدیک به ارتفاعات کارجیل است، به منظور راندن پیکارجویان تحت نفوذ پاکستان در سال 1999م جنگ را آغاز نمود. طبق گزارشات منتشرشده، مقامات چینی جلساتی را با اعضای  بلندپایه گروه البدر آغاز نموده اند که مقر این گروه خشونت‌آفرین در پاکستان است. این گروه تاریخی اعمال خشونت‌آمیزی را در کشمیر از خود به جا گذاشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که به منظور احیای دوباره این گروه دولت چین کمک‌هایی را به این گروه پیش نهاد نموده است. چیزهایی را که ما در این زمینه دریافت نموده‌ایم، ازجمله سیگنال‌های واضح بر همکاری  پاکستان و چین در منطقه است.

با این حال واضح م‌ گردد که پاکستان با شدت گرفتن رویارویی هند و چین و باگذشت وقت کمی از حمله مسلحانه بالای بازار بورس کراچی تصمیم بازکردن جبهه سوم جنگ را گرفته است. این تصمیم به دنبال گرفتن  قرضه ۱.۳ ملیارد دالری پاکستان از چین برای بانک دولتی این کشور است. آیا پاکستان سلاح کرایی چین گشته است؟

مترجم: محمد فاتح

 

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه