جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زدوخورد سیاسی و اختلافات در امریکا
بسم الله الرحمن الرحيم

زدوخورد سیاسی و اختلافات در امریکا

بر اساس گزارش "الجزیره نت" به تاریخ 19 جنوری 2019م رئیس مجلس نمایندگان امریکا، نانسی پیلوسی، رئیس جمهور ترامپ را به افشاءساختن جزئیات سفر او به افغانستان، که عزم انجام آن را همراه با هیئتی از کانگرس داشت، متهم ساخته است؛ چنان‌چه او را مسئول اصلی در معرض خطر قرار دادن زندگی او، نیروهای امریکایی و شهروندان آن در افغانستان دانست.

پیلوسی بعد از آن در تلاش آمادگی برای سفر به افغانستان از طریق یک پرواز تجارتی شد-که ترامپ مانع او از استفادۀ طیارۀ نظامی گردید؛ ولی قرار بیانیۀ دفتر پیلوسی، او بعد از آن‌که حکومت امریکا برنامه‌هایش را افشاءساخت، سفر خود را به تأخیر انداخت؛ اما یک‌تن از مسئولین در قصر سفید این اتهامات را رد نمود؛ اتهاماتی‌که در سایۀ اوج گرفتن اختلافات میان ترامپ و پیلوسی هم‌زمان با داخل شدن تعطیلی بخش‌هایی از حکومت به بیست‌وهشتم روزش، وارد می‌گردد.

ساره ساندرز سخنگوی قصر سفید بخاطر توجیۀ این اختلافات گفت: «بدون شک تلاش حکومت برای باقی ماندن پیلوسی در امریکا، بخاطر انجام گفتگوها به هدف پایان دادن تعطیلی دوامدار بخش‌هایی از حکومت، از چهار هفته بدین‌سو که به طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ امریکا مبدل گشته، می‌باشد‌. این تعطیلی حکومت، ۸۰۰ هزار کارمند فدرالی را بدون معاش قرار داده است؛ بحران سیاسیی‌که ترامپ آن را بخاطر عملی ساختن وعدۀ انتخاباتی‌اش مبنی بر ساختن دیوار مرزی با مکزیکو، به راه انداخته است.

از طرف دیگر، دموکرات‌ها گفته اند که هیچ‌گونه گفتگوهای جاری در مورد تعطیلی حکومت وجود ندارد. دروهامیل سخنگوی پیلوسی گفته است: ‌«هیچ‌گونه دعوتی را از سوی قصر سفید برای انجام گفتگوها دریافت نکرده ایم.» و نیز به دلیل رد نمودن برنامه‌های ترامپ از سوی آن‌ها، ترامپ دستوری را بخاطر منع تمامی اعضای کانگرس از سفر نمودن با طیارات حکومتی در جریان تعطیلی صادر نمود.

این گونه مراحل اختلافات میان ارکان حکومت در امریکا ادامه می‌یابد؛ چیزی‌که از افزایش اختلافات و پارچه شدن حکومت خبر می‌دهد.

ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه